Inkt in douchebak

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Inkt in douchebak



Bericht door Koopertje »

Om de douchebak in onze nieuwe camper te beschermen had ik onder de houten flonder een dun antislip matje gelegd. Op maat genipt door met pen wat streepjes te zetten. Tot mijn schrik bemerkte ik net toen ik wilde douchen allemáál blauwe verf in mijn kunstof bak. Inkt natuurlijk. Uitgelopen en ingetrokken in kunstof. Iemand een idee hoe ik dat wegkrijg. Zit er nu 2maanden in denk ik???
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Inkt in douchebak



Bericht door NoStress »

Dreumex Plus
Laatst gewijzigd door NoStress op di 14 jun 2022, 8:28, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Kroppie »

grootste probleem is dat het al 2 maanden in het kunststof getrokken is, aan wennen, zo komen er steeds meer gebruikssporen, en word het steeds meer je eigen camper
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Inkt in douchebak



Bericht door TestCase »

Dat zal inderdaad helaas niet meer te verwijderen zijn en wordt mogelijk een schilderklusje.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Zonneke »

Probeer eens met een magic sponske. Das altijd zowat mijn eerste probeermiddel. :wink:
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Inkt in douchebak



Bericht door joske501 »

Beste,

Natuurlijk is dat gemakkelijk te verwijderen.
Giet daar een beetje natriumhypochloriet op en laat het intrekken tot de inktkleur weg is, daarna goed naspoelen met water.
Natriumhypochloriet is een sterk bleekmiddel. Wij gebruikten dat om stempelinkt uit de vleesindustrie van onze handen te wassen en dat werkte perfect, je moest het geen dagen na elkaar gebruiken want het begon je vel een beetje te irriteren.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Inkt in douchebak



Bericht door ducati 900 »

Wil dat niet dan poetsen met Commandant.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Inkt in douchebak



Bericht door willemzon »

Eigelijk moet je de houten vlonder er uit halen als je gaat douchen.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Inkt in douchebak



Bericht door hans51 »

Inspuiten met WD40 dit goed laten inwerken ,afpoetsen en weer inspuiten meestal lukt dit wel!

Suc6
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Koopertje »

joske501 schreef:
zo 12 jun 2022, 20:22
Beste,

Natuurlijk is dat gemakkelijk te verwijderen.
Giet daar een beetje natriumhypochloriet op en laat het intrekken tot de inktkleur weg is, daarna goed naspoelen met water.
Natriumhypochloriet is een sterk bleekmiddel. Wij gebruikten dat om stempelinkt uit de vleesindustrie van onze handen te wassen en dat werkte perfect, je moest het geen dagen na elkaar gebruiken want het begon je vel een beetje te irriteren.

Joske

Waar kun je zoiets kopen dan???
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Koopertje »

willemzon schreef:
zo 12 jun 2022, 21:13
Eigelijk moet je de houten vlonder er uit halen als je gaat douchen.
Gr willem
Dat was precies wat ik deed en toen ik het antislipmatje optilde zag ik deze blauwe verassing🙈
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Koopertje »

ducati 900 schreef:
zo 12 jun 2022, 20:52
Wil dat niet dan poetsen met Commandant.

Ben.
Wat is Commandant???en waar te koop?
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Re: Inkt in douchebak



Bericht door Koopertje »

hans51 schreef:
zo 12 jun 2022, 21:21
Inspuiten met WD40 dit goed laten inwerken ,afpoetsen en weer inspuiten meestal lukt dit wel!

Suc6
Ja die hadden wij ook nog in ons hoofd. Gelukkig heb ik het ergste blauw eruit. Gewoon met ouderwetste marselein zeep. Daarna ingesmeerd met even ouderwetse smeerbare groene zeep. Natte doek met heet water erop gelegd. Is nog niet weg, maar ook niet meer hemelsblauw
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Inkt in douchebak



Bericht door ducati 900 »

Dat is een poets -polijstmiddel voor autolak, te koop bij autoshops en automaterialen zaken.
Je hebt verschillende soorten, ik zou beginnen met 4.
Maar je zou het eerst ook kunnen proberen met autopoets of koperpoets of zelfs tandpasta.
Het gaat er hier om dat je het toplaagje afslijpt met een zo mild mogelijk middel.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie