Hallo allemaal! Ik ben Timo en ik heb een camper van 1988 op het oog met wat werk. Hij heeft 190.000 km op de teller en wat mankementen waaronder dat de motor blijft lopen als je hem van contact zet. En hij gaat slecht uit zijn 5e versnelling bij koude motor. Mijn vraag is, is het te doen qua geld en tijd om zoiets op te knappen, of beter sparen voor een zonder werk? Richtprijs is ongeveer 4000 euro. Wij zijn best wel handig trouwens
Alvast bedankt voor jullie tips!
Mvg,
Timo
Oude camper opknappen?
Re: Oude camper opknappen?
De grootste kostenpost is uurloon. Als je het zelf kunt valt die weg. Verder is het op afstand bijna niet te beoordelen. Een camper zonder werk bestaat niet.
Re: Oude camper opknappen?
en voor tips wat betreft reparaties, geef merk en type en motortype van het voertuig op, een camper uit 1988 is wel erg summier, succes
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Oude camper opknappen?
Het is een Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.5 TD.
Het niet uit kunnen zetten van de motor heeft te maken met de stopklep in de brandstofpomp...
Het niet uit kunnen zetten van de motor heeft te maken met de stopklep in de brandstofpomp...
- Bas vd laar
- Berichten: 6299
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Oude camper opknappen?
Die roestige uit groot ammers denk ik?
Veel roest, al 2 jaar geen APK meer, bak niet 100 procent.
Voor 2000 a 2500 euro zou ik de gok wagen, niet voor 4000
Behalve de bak en het magneetventiel zal er ook werk aan zitten om hem gekeurd te krijgen, blijkbaar zoveel dat de eigenaar er zelf al twee jaar geen zin in heeft.
Km stand is trouwens onlogisch volgens de rdw
Veel roest, al 2 jaar geen APK meer, bak niet 100 procent.
Voor 2000 a 2500 euro zou ik de gok wagen, niet voor 4000
Behalve de bak en het magneetventiel zal er ook werk aan zitten om hem gekeurd te krijgen, blijkbaar zoveel dat de eigenaar er zelf al twee jaar geen zin in heeft.
Km stand is trouwens onlogisch volgens de rdw