Oude camper opknappen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Timo1980
Berichten: 3
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 19:03

Oude camper opknappen?



Bericht door Timo1980 »

Hallo allemaal! Ik ben Timo en ik heb een camper van 1988 op het oog met wat werk. Hij heeft 190.000 km op de teller en wat mankementen waaronder dat de motor blijft lopen als je hem van contact zet. En hij gaat slecht uit zijn 5e versnelling bij koude motor. Mijn vraag is, is het te doen qua geld en tijd om zoiets op te knappen, of beter sparen voor een zonder werk? Richtprijs is ongeveer 4000 euro. Wij zijn best wel handig trouwens ;-)
Alvast bedankt voor jullie tips!

Mvg,

Timo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Oude camper opknappen?



Bericht door Dafluc »

De grootste kostenpost is uurloon. Als je het zelf kunt valt die weg. Verder is het op afstand bijna niet te beoordelen. Een camper zonder werk bestaat niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Oude camper opknappen?



Bericht door Kroppie »

en voor tips wat betreft reparaties, geef merk en type en motortype van het voertuig op, een camper uit 1988 is wel erg summier, succes
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Timo1980
Berichten: 3
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 19:03

Re: Oude camper opknappen?



Bericht door Timo1980 »

Het is een Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.5 TD.
Het niet uit kunnen zetten van de motor heeft te maken met de stopklep in de brandstofpomp...
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Oude camper opknappen?



Bericht door Bas vd laar »

Die roestige uit groot ammers denk ik?

Veel roest, al 2 jaar geen APK meer, bak niet 100 procent.

Voor 2000 a 2500 euro zou ik de gok wagen, niet voor 4000

Behalve de bak en het magneetventiel zal er ook werk aan zitten om hem gekeurd te krijgen, blijkbaar zoveel dat de eigenaar er zelf al twee jaar geen zin in heeft.

Km stand is trouwens onlogisch volgens de rdw
Plaats reactie