Reseve onderdelen oude Omnistor luifel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Benz408
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 jun 2022, 20:31
Locatie: Utrecht

Reseve onderdelen oude Omnistor luifel



Bericht door Benz408 »

Beste mensen

Wij zijn sinds kort in het bezit van een mooie Mercedes 408 camperbus uit 1968. We zijn beginnend camper-liefhebbers dus alvast excuus voor de gebrekkige inhoudelijke kennis.

Helaas is tijdens een van de voorjaar stormen onze luifel beschadigd en we zijn op zoek naar vervangende onderdelen.

De eindkappen van de luifel hebben het logo van Prostor, maar Prostor heeft ons doorverwezen naar Thule. En volgens Thule is het een Omnistor luifel uit 1984 waar zij helaas geen onderdelen meer van zeggen te hebben.

We zijn concreet op zoek naar de kunststof onderdelen waarmee de poten aan de luifel zijn bevestigd. Ik heb na wat aardig Google-werk het vermoeden dat dit onderdeel een 'eindkap voorlijst' wordt genoemd, maar weet dat niet zeker.

Ik heb een aantal foto’s toegevoegd, zowel de linker als de rechter zijn afgebroken waardoor we nu de poten niet meer aan de luifel kunnen bevestigen. De foto's zijn van degene die nog het meeste intact is, de andere is in 8 stukken gebroken...
Ook een foto van onze bus met luifel in betere tijden. Hierop is betreffende onderdeel net te zien: het donker grijze plastic uiteinde linksboven de poot.

Ik snap dat het een schot met hagel is, maar herkend iemand dit type luifels en weet iemand waar dit soort onderdelen nog te krijgen zijn?
Zoals gezegd zijn wij (nog) totaal niet bekend in de wereld van oude reserve-onderdelen, dus hopelijk kan iemand ons verder op weg helpen!

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Reseve onderdelen oude Omnistor luifel



Bericht door hathi »

Zo te zien,is het een omnistor 4000, en dat gaat moeilijk worden,mss kun je nog eerder een sloopluifel bemachtigen,welke word verkocht vanwege hetzelfde probleem,als jij ,geen onderdelen, maar mss kun je de voorste pootbevestiging,nog repareren,en voor de eindkap R ,kun je op deze site kijken…..https://3dclassics.nl/product/boilerroo ... contact,en verder de advertentie van Rob Klop,op Marktplaats,zie hier
5C27BFAC-1CFA-4AF4-A509-84F5A32DC388.png
5C27BFAC-1CFA-4AF4-A509-84F5A32DC388.png (244.9 KiB) 941 keer bekeken
dat deze,korter is, maakt voor de benodigde onderdelen ,niets uit !
Hans
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Reseve onderdelen oude Omnistor luifel



Bericht door panda58 »

Plaats een adv. op marktplaats.
Zijn genoeg handelaren die veel oude luifels hebben liggen.

Gr jan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Reseve onderdelen oude Omnistor luifel



Bericht door hathi »

Panda,mijn geplaatste advertentie,niet gezien ?,zoveel type 4000, zijn er niet te koop,ik zou vleugels krijgen :-B
Hans
Benz408
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 jun 2022, 20:31
Locatie: Utrecht

Re: Reseve onderdelen oude Omnistor luifel



Bericht door Benz408 »

Hallo Hathi en Panda

Veel dank voor jullie reacties! Ik heb contact gezocht met de man van de mp advertentie, zelf een advertentie geplaatst en ook 3D classics benaderd met de vraag. Hopelijk brengt een van de kanalen iets positiefs op, want ondanks dat ik me in de krochten van het internet heb begeven en franse, duitse en italiaanse websites heb geprobeerd te ontcijferen had ik tot nu toe nog weinig geluk...
Nogmaals dank!
Plaats reactie