Schaudt DT 220 paneel probleem 😑

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
de Viper
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:00

Schaudt DT 220 paneel probleem 😑



Bericht door de Viper »

Een probleem hier, mijn Schaudt 220 controllerblock gaf na het wisselen van mijn huishoudaccu problemen. Het controllerblock maar opgestuurd samen met het controller paneel DT 220, en gaf als resultaat dat het paneel DT220 defect was. De reparateur had nog een gereviseerde paneel voor mij, dit alles weer teruggekregen te hebben en geïnstalleerd heb ik toch nog problemen met het paneel. Het trapje en het gang licht werken niet en het alarm van het trapje blijft steeds af gaan als ik het contact inschakel. Ik heb ook gelezen dat elk elektroblock een eigen pincode nodig heeft om te corresponderen met het paneel. Klopt dit? Of heeft iemand anders nog een remedie, ik heb geen contact meer met de reparateur want die is een maand op vakantie.
En mijn vakantie is al 2 weken gaande, dus de nood is hoog hier.
Ik hoop iemand mij hier kan helpen, bij voorbaat dank!
Fiat Ducato multijet 2.3/ 130. Dethleffs Globebus T001
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Schaudt DT 220 paneel probleem 😑



Bericht door Marinus »

De DT220 is inderdaad "programmeerbaar", dwz je kunt een beperkt aantal dingen in- of uitschakelen.
Onder andere het trapje is in/uitschakelbaar.

Nu heeft elke fabrikant een eigen 4-cijferige code om in het menu te komen.
8251 Hymer
4520 Dethleffs
1418 Adria
6181
1851 Frankia?
2291 Bürstner

Wellicht dat andere nog meer codes hebben.

Programmeren gaat als volgt:

Terwijl het systeem is uitgeschakeld (12 Volt uit) druk dan minimaal 5 seconden lang gelijktijdig op de knoppen MENU en OK.
Het codenummerverzoek verschijnt (PIN: xxxx)
Druk op de OK-toets en het eerste cijfer knippert.

Stel het eerste codenummer in door op de + of – toets te drukken, bevestig met OK. Het tweede cijfer knippert, enz.
Door na het vierde cijfer op OK te drukken, knippert het eerste symbool van de opties die kunnen worden ge(de-)activeerd.

Het knipperend symbool kan “aan” of “uit” gezet worden door op de + of – knop te drukken (of 2ON/3ON/OFF bij de Duo-/Triomatic gasdrukregelsysteem)
Druk op de OK knop om te bevestigen.

Het symbool stopt met knipperen en door op de MENU knop te drukken kan de volgende optie worden geselecteerd.
Om het setup-menu te verlaten, drukt u op de 12-Volt knop, of wacht 30 seconden.
.
DT220 Instel opties.jpg
DT220 Instel opties.jpg (54.02 KiB) 475 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51307
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schaudt DT 220 paneel probleem 😑



Bericht door Kroppie »

makkelijker kon de fabrikant het niet maken zeker, wat een onzin.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie