Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door AadenAnke »

Wel of niet een tijdelijke inrichting is een keuze die je zelf maakt beide is toegestaan.
Wat betreft het elke klusdag weer zo in orde hebben dat de wagen weer aan de 1/4 tarief eisen voldoet is alleen nodig indien ermee gereden word

Gr Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door henk en lila »

Mm, en wanneer die op de openbare weg geparkeerd staat. Zoals bij mij.

Groet, Henk


Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door neanderthaler »

Dat soort antwoorden stoort me je kunt zelf alles terug lezen voor de op lossingen en zelf iets toch verzinnen . :(

ik zelf een week gereden zonder banken omdat ze geschilder moesten worden en nog steeds :hug: oftewel
de soep word niet heet gegeten en er zijn mazen in de wet en een gokje op zijn tijd kan ook nog mens durf te leven . :mrgreen: en aanvaard de consequenties
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door AadenAnke »

Het gokje bepaal jezelf doe ik geen uitspraak over als je aan het klussen bent zou er een ambtenaar op straat kunnen komen kijken dan ben je bezig staat hij geparkeerd en je bent niet bezig kan hij niet controleren wordt je aangehouden ben je de spreekwoordelijke lul

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door Dafluc »

Hier het advies geven dat je niet aan de inrichtingseisen hoeft te voldoen daar stoor ik me dan weer aan. Als je pech hebt kan dat namelijk flink in de papieren lopen. Want boete en daar bovenop een naheffing mrb. Wat jij doet mag je zelf weten. Maar als je slim bent ga je voor zo'n bedrag de gok niet nemen. Is ook niet nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door neanderthaler »

ik schrijf niet dat er niet aan de inrichtings eisen moet voldoen laten we dat even voorop stellen . :-B
dat komt niet in verhaal voor

ik schrijf dat tussen de werzaam heden aan de bus in korte of langere tijd je best even die dingen even niet in de bus hoeft en kan hebben hebt dat niet meteen een hals zaak is om dat die al gekeurd is . :!:

En heb het ook over dat als de bus al gekeurd zou zijn zoals als mijn camper de eisen die daar voor gelden later aan gepast kunnen worden door die dingen eruit te halen om aan te werken het meer camper te maken wat in die korte tijd niet gaat lukken al dan niet of het mag dat moet ieder voor zich weten als die er mee wilt rijden tussentijds hij is tenslotte gekeurd !

Dat is geen gok dat is een aangepast verhaal wat je kunt vertellen aan het persoon die ambtenaar die dan toevallig al dan niet door ander of toevallig in de buurt om jouw een bezoekje te brengen ,
dat was de reden en het is geen boe man die man of vrouw heb zijn ogen niet in zijn zak dan uitleggen en dan begrijpt die het wel ? zet ik er bij maar bij :mrgreen: . en misschien een preekje


Het overige was een mogelijk heid om een bus ombouwen tot camper tijdens de werkzam heden in de straat dat het nog geen camper is en dat je tot die tijd de grijse wegen belasting moet betalen als je hem niet kunt schorsen of een geen ruimte hebt om om te bouwen daar zijn we mee begonnen .

A 2 paginas tot dat er iemand zij je kunt geen camper maken in 3 maanden nadenken is het devies en crea beja zijn is de hoofdzaak
zijn nu moet ik weer uit leggen . :lol3:

Ik kap er mee ik word meelezer en hou me bij me eigen topic
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door AadenAnke »

Het niet boeman zijn van ambtenaren der accijns of te wel belastingdienst hebben vele mensen toch een andere mening en ervaring mee. Ben je aan het klussen zal er niets gebeuren want je bent bezig met een reparatie ben je er niet zit die op slot en is controle niet mogelijk maar er mee rijden dan ben je toch echt arm

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door Dafluc »

neanderthaler schreef:
ma 30 mei 2022, 19:29
ik schrijf niet dat er niet aan de inrichtings eisen moet voldoen laten we dat even voorop stellen . :-B
dat komt niet in verhaal voor

ik schrijf dat tussen de werzaam heden aan de bus in korte of langere tijd je best even die dingen even niet in de bus hoeft en kan hebben hebt dat niet meteen een hals zaak is om dat die al gekeurd is . :!:
Je schrijft het toch echt zelf. Dat je dingen niet in de bus hoeft te hebben. Dat is niet voldoen aan de inrichtingseisen. Daarmee geef je een gevaarlijk advies. Er zijn al mensen bekeurd omdat ze hun tafeltje thuis hadden gelaten. Dat jij geluk hebt gehad wil niet zeggen dat anderen niet pech zouden kunnen hebben. Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken. Maar zeg niet dat het niet zo'n vaart zal lopen, want dat weet je niet. Als je ermee gaat rijden kun je zomaar pech hebben. Staat hij voor de deur is de kans inderdaad kleiner.
Afbeelding
ariejan
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:42

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door ariejan »

Bedankt.

Zijn er onder jullie mensen die iets van een werkplaats huren? Waar/hoe vind ik zo’n plek? Ik heb in de buurt wel wat loodsen en garageboxen gevonden, maar bij de eerste staat dan uitdrukkelijk dat er niet gesleuteld mag worden en bij de tweede zit geen water/elektra.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door ducati 900 »

Ik heb hier laatst een stukje geplaatst over een kennis die met een
vast geschroefde bank in de laadruimte werd aangehouden, kostte €5900.
Een noodinrichting voor de keuring en die later veranderen is geen probleem
en als de inrichting niet compleet is na een werkdag ook niet zolang je er maar niet
in rondrijdt met een incomplete inrichting.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door AadenAnke »

Een loods of zo huren is vaak een kwestie van waar en wanneer. Ook wie je kent is belangrijk als ik zelf zo nu en dan een paar dagen binnen wil staan kan ik dat regelen bij/via kennissen anderen zouden er niet mogen staan tegen een flinke vergoeding dus zoek het is te vinden! Een oud collega van me heeft jaren terug een BMW gerestaureerd in een loods van Rijkswaterstaat die niet meer gebruikt werd anders dan voor toilet bezoek heeft er bijna een jaar gratis gestaan kreeg toen een telefoontje volgende week moet je weg wezen de loods is verkocht :bang:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Hoe gaan jullie om met de wegenbelasting tijdens de ombouw?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Niet voor iedereen van toepassing, maar ik had een bus op C-rijbewijs en daarbij was omkeuren naar camper juist ongunstig qua houderschapsbelasting. Voor als je een C-rijbewijs hebt wellicht interessant icm een "camper-in-aanbouw" verzekering. (vaak voor 1 jaar)

Groeten Jeroen
Plaats reactie