Nieuwe camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Marco Polo »

Ze hebben daar in die specifieke gemeente 750 plekken te vergeven aan mensen die een minicamping willen beginnen.
A gemiddeld 2 personen per plek komt dat binnen een tijdvak van 180 dagen op een theoretisch maximum van 297000€ aan toeristen belasting :mrgreen:

Dit nog even voor de volledigheid en geheel terzijde natuurlijk ;-)

Betaling per 24 uur zou een pre zijn voor ons.
Maar weet niet of dat haalbaar is in een “camping” concept.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Als TS hetvoor iets anders doet dan een leuke hobby dan denk ik niet doen je investering eruit halen binnen een jaar of 8 gaat je niet lukken en als je de prijs aangaat passen aan de kosten komt er bijna niemand en lukt het je ook niet. Helaas want het idee leuk. Sorry voor het bijna botte antwoord

Gr Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door gjvonk »

753.000? Dat is veel, levert de gemeente dus € 865.950 op. Troost je: ik zal er niet gaan slapen, mij trekt het niet. Maar des te aparter vind ik het dan dat diezelfde gemeente tussen 1 november en 15 maart eist dat campings gesloten zijn... dan zijn ze toch dief van de eigen portemonnee?

On topic: grappig om te zien hoe meningen uiteen lopen over betaalbaarheid en voorzieningen niveau. Ik zou TS aanvullend de tip willen geven om eens zelf met een camper een ervaringen rondje in NL te doen. Ga b.v. eens kijken bij de CP in Bemmel, gemeente Lingewaard. Doet qua beschrijving enigszins denken aan een gemiddelde, of de Drive-inn CP in Ouddorp, Goeree-Overflakkee.

Ik ben echter wel bang dat met de € 15 per nacht de investering maar moeizaam terug verdient gaat worden...

Dat er met een prijs >€15 niemand komt, bestrijd ik. In de tijd van De Wielewaal in Zeewolde werd er ook al grif € 22 per nacht betaald en de door mij genoemde CP Ouddorp kost al meer dan € 28...zullen ze echt niet rekenen als er geen mens komt. Er is vraag genoeg, want campers genoeg...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Will »

Waarom niet je scheid het kaft van het koren
als je er 100% voor gaat en waar maakt met prijs kwaliteit zou ik niet weten waarom het niet zou lukken. Je heb in de dienstverlening drie gradaties brons goud en platina en ze hebben alle hun doelgroep en een goede omzet.Voor de eerste heb je veel plekken nodig en bij de laatste kan je al je
aandacht leggen voor minder plekken om ze naar het zin te maken en wat meer misschien voldoening geeft.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door HJM »

Mooi plan,
Reserveren is zekerheid voor klant, maar als die niet opdaagt?
Zou zelf de voorkeur hebben voor " betaalde plaats", wil je komen, stuur je een betaalverzoek en als dat binnen is zet je een pilon oid op de plek.
Alsof de klant met de camper " even weg is" .
Faceliteiten prima, maar betalen naar gebruik, dan bepaalt iedereen voor zichzelf.
Groeten en alvast succes,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Dank jullie wel voor de tips en informatie.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door lassche »

gjvonk schreef:Dat het voor Amsterdam de moeite loont, snap ik nog een beetje, maar voor Steenwijkerland... 1.000 overnachtingen
1000 overnachtingen?

Dat aantal hebben we hier alleen in en rond Vollenhove al in het hoogseizoen per nacht.
Daar komen de overnachtingen in Giethoorn, Blokzijl, Belt-Schutsloot, Wanneperveen, Sint-Janslooster etc. nog bij.
Big business dus voor SteenwijkerlandAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door mikeanber »

hallo allen
zoals je leest veel verschilende meningen en ja echte nederlanders geen cent teveel dus kijk om je heen en informeer bij svr en bij ons en zo zijn er nog meer dan krijg je een goede kijk op het gebeuren en jullie moeten er ook van leven denk ik dus
:cheers:
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door FrankdB »

Wij vinden reserveren geen bezwaar. All-in prijs heeft onze voorkeur. 15 euro is een fijn bedrag, we betalen regelmatig iets meer. Van een zitplekje zullen we weinig gebruik maken.

Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door appellover »

Ik zou geen wifi meer verzorgen ,alleen maar gezeik als ‘s avonds 20 tv’s aangezet worden .Als ik op de verschillende facebook forums kijk heeft iedereen onbeperkt 4G in Nederland ,ook lekker veiliger als een openbare wifi met van die “grappige” nerds.
Gr.Ron .
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door MonRoe »

de ideale camperplaats voor ons heeft het volgende;
niet reserveren
geen vaste aankomst en vertrektijden
geen all incl prijs
geen toilet gebouw
wifi niet noodzakelijk

eigenlijk hebben wij alleen een stukje verharde ondergrond met een grasstrook nodig in een mooie fiets omgeving. Daar hebben we dan max 10 euro voor over.
Stroom kan maar dan naar gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

DE :!: Ideale plaats is dus voor ieder anders

In dit geval ,al eerder geschreven is TS
Vergunningsplichtig gebonden aan de regels voor een minicamping

Een onlosmakelijk onderdeel van het aanbieden van kampeerplaatsen is het bieden van sanitaire voorzieningen (douche en toilet).

Bron

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR463633
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door tonic »

We hebben alles zelf bij ons. We willen niet reserveren. We willen vrije aankomst en vertrektijden. We willen geen sanitair. We willen geen stroom. We willen gratis of heel goedkoop. En als het dan toch wat moet kosten dan willen we geen eenheidsprijs.

Wat jullie willen is gewoon vrij staan.
Als je dat wilt dan doe je dat gewoon en pas de camperforumpakkansberekening toe.

Mensen de TS wil een bedrijfje starten. Hij moet daar een loon uithalen. Hij moet investeren en terugverdienen. Hij moet zich verzekeren enz.enz.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Marco Polo »

En zal dus ergens een middenweg moeten zien te vinden als zij ook deze klanten zou willen trekken :wink:
Of niet :mrgreen:

Keuzes en uitdagingen voor de ondernemer :angel:
Plaats reactie