Nieuwe camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Bob Diesel schreef:
zo 29 mei 2022, 10:09
Maak indien mogelijk de plekken korter en breder
10 x 10 ,sta je ten minste niet te close op je buren , geeft een ruimtelijker gevoel
En als het een ,,mini,, camping word zal je
Gewoon een x aantal toiletten ed moeten realiseren

Want een ,,mini,, camping is iets anders als een CP

Kijk dus goed naar de eisen in de vergunning
Wat betreft vergunning, dit is allemaal al geregeld via de gemeente.
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Will schreef:
zo 29 mei 2022, 10:13
Jullie moet eens contact opnemen met "Bij Ons" die zijn inmiddels gepokt en gemazeld en kunnen jullie alle informatie geven.
Ik persoonlijk zou het inclusief gaan doen anders ben je net zo'n snacbar dan komt er van alles bij en daar krijg je geheid herrie van.
Het tarief moet je zelf bepalen maar 15 euro is niet meer van deze tijd en vooral NIET RESERVEREN anders krijg het een karakter van een camping je kan de mensen op het moment van vertrek thuis even laten bellen hoe de stand is. Dit is om plakkers te voorkomen en ik zou maximaal 7 nachten aanhouden dan kan je zelf kijken of er van afgeweken kan worden in verband met wel of niet druk. Als je toch nieuw moet beginnen zou ik op elke stroomaansluiting een meter aanhangen er zijn ook appjes voor omdat in de gaten te houden om te voorkomen dat je leegloop op de energie ik sprak een camperplaats eigenaar die moest iedere maan 1000 euro engergie betalen ondanks zonnepanelen.

Mvrgr.Wil
Dank je wel voor de tips.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Metor »

Prima plan.
Voor een mooi plekje met alle faciliteiten is 15 euro schappelijk.
Reserveren? Liever dat het niet nodig is, maar zou fijn zijn (in tijden van drukte) dat je vroeg 's-morgens kunt bellen of er die dag plaats is, zodat je een plaats voor die dag kunt vrijhouden. Geen reserveringen voor de dagen daarna accepteren.
Stroom? discussiepunt. Per kWh betalen maar mogelijk omslachtig voor de beheerder of klant. Ofwel gewoon all-in beginnen en bekijken hoe het loopt. Misschien zonnepanelen plaatsen?
Douche, toilet. Geen druk knoppen maar mengkranen.
Als beheerder moet je toegankelijk zijn voor je klanten, de zaak schoonhouden, rust en veiligheid bieden.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Camperic »

Een deel vrij en een deel mogelijk te reserveren.
Wij zouden een prijs van €12,50 per nacht excl. stroom redelijk vinden. Stroom zou ik optioneel aanbieden, want veel camperaars kunnen en willen zonder. Gezien de huidige prijsontwikkeling zou ik het ook per kWh aanbieden om jezelf als beginnende ondernemer te beschermen en bovendien voorkom je dan vervelende discussies.

Zoals jullie het op willen zetten ziet er goed uit :thumbup:
Verharde plekken voor camper (3m) met daarnaast gras en redelijke afstand van elkaar (4,75m) :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door krekwakwou »

Waarom douches en toiletten. Wij slaan zulke plekken, waar je uiteindelijk betaald voor die voorzieningen, altijd over. Reden: hebben dit zelf aan boord.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Dank jullie wel voor de tips.
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

krekwakwou schreef:
zo 29 mei 2022, 10:50
Waarom douches en toiletten. Wij slaan zulke plekken, waar je uiteindelijk betaald voor die voorzieningen, altijd over. Reden: hebben dit zelf aan boord.
Wij willen ook graag de camperaars die niet zelfvoorzienend zijn een plekje bieden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door hurktoilet »

AED vind ik heel goed idee.
Investering in toiletgebouw zou ik echt alleen doen als je op heel veel california's en dacia's met aanbouwtent mikt. Maar je wordt er gewoon een verkapte camping mee. Kost je boel geld plus moeite (schoonmaak).
Alsjeblieft geen reserveringen doen.
Verharding van plekken alleen als de bodemgesteldheid dat nodig maakt, maar liever niet. Is het nodig, neem dan van die tegels waar tussen in nog gras groeit.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door tonic »

Ik neem aan dat het geen liefdadigheid hier maar commercieel is. De kosten die je maakt moeten gewoon terug verdient worden.
De meeste mensen willen hier gratis of betalen naar gebruik. commercieel gezien is dat natuurlijk niet mogelijk. Allerlei meters/muntkastjes kosten ook geld ij aanleg en onderhoud. Dus gewoon redelijke all-inn prijs is het makkelijkste. En je zal gewoon een prijs moeten rekenen waarmee jij er commercieel uitkomt. Of het moet liefdadigheid zijn.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door de hoekies »

Mooi initiatief , de eerder genoemde €15,- is een mooi bedrag . Veel particuliere camperplaatsen zitten in die prijs.
Wij komen graag langs als het zover is.
Succes met de ontwikkeling.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Marijke. Dit onderwerp is al de nodige keren voorbij gekomen. Het forum heeft een zoekfunctie. Daarmee kun je het een en ander vinden als je wilt. Recent zijn deze 19 pagina's: klik.

Wat de gewenste voorzieningen betreft is het misschien handig verschillende groepen camperaars te onderscheiden. Er is een groep die niks hoeft en zo goedkoop mogelijk wil staan. Ze hebben zelf een douche en toilet en vinden betalen voor een zwembad, animatie of wat dan ook zonde van hun geld. Ze willen niet reserveren en niet achter een hek of slagboom staan. Als het even kan staan ze eigenlijk het liefst vrij. Ze noemen zich de laatste tijd graag 'de oude garde'.
Dan is er een groep die afwisselt. Staan vrij of op een cp zonder voorzieningen. Zoeken eens per zoveel dagen een camping op om de was te doen, te douchen, en eventueel een restaurant.
Dan zijn er camperaars die het liefst op een camping staan. Graag met een restaurant, of in ieder geval op loopafstand. Een zwembad mag ook. Ze willen voor deze luxe best wat meer betalen.
En er is een groep die helemaal voor luxe gaat. Als het kan zelfs met privésanitair, een afwasmachine en een automaat die de toiletcassette reinigt.
Natuurlijk is deze opsomming gechargeerd. En natuurlijk zijn er camperaars die in geen van genoemde groepen passen. Maar im grossen gansen is dat je klandizie. Je kunt je als startende ondernemer natuurlijk afvragen of je al deze groepen wenst te bedienen. Trend is dat de camperplaatsen steeds meer voorzieningen en luxe krijgen. Daar is simpelweg vraag naar. En op heel veel campings zijn er camperplaatsen die iets goedkoper zijn dan een reguliere plek. Maar waarbij je doorgaans gebruik mag maken van alle voorzieningen. Gelukkig maar dat niet iedere camperaar hetzelfde zoekt. Daar zijn het er teveel voor geworden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door hurktoilet »

Dit verhaal klopt helemaal.
Eén kanttekening: vrijwel alle nieuwe camperplaatsen richten zich op de camperaars die luxe, of in ieder geval een sanitairgebouw, zoeken. Voor de camperaars die zich daar niet thuis voelen, is er heel weinig en komt er eigenlijk niets bij. In het buitenland, waar je vaak overal mag overnachten waar je mag parkeren, is dat geen probleem, maar in Nederland dus wel.
Mijn persoonlijke beleving: als ik uitgebreid wil douchen, de ws wil doen, etcetera, zoek ik wel een minicamping, dan heb je doorgaans ook nog grotere plekken. Maar vaak heb ik dat helemaal nodig...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door doov »

Ik poep en douche het liefst in een sanitairgebouw, ook al heb ik die zaken wel aan boord.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

@ Peter
Ze krijgen/moeten een “ mini” camping vergunning
Dus dat moet het worden :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie