Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Satzat »

Het is nog even wachten tot onze dochter is bevallen, ze was afgelopen donderdag Hemelvaart uitgerekend, maar daarna gaan we weer op pad. Het plan was om richting Spanje-Portugal te gaan, maar we hebben besloten deze reis niet te gaan doen. We gaan naar Duitsland. :-B

De Spanje-Portugal reis zou in mijn schema ongeveer 5.500 km zijn in ongeveer vier weken. Met de huidige dieselprijzen en de vele kilometers zetten we dat om naar Duitsland. Daar gaan de dieselprijzen per 1 juni wat omlaag en kun je een hele maand voor € 9,00 per persoon onbeperkt reizen met trein, bus, metro en tram. :thumbup: Alleen de ICE en intercity treinen gelden niet, maar die hebben we niet nodig. We zullen eerst door Noord-Duitsland gaan trekken richting Bremen en daarna Berlijn. In de buurt van deze steden zoeken we een camperplaats en bezoeken dan met trein of bus die steden. Berlijn doen we dan drie dagen. Ik heb een mooi routeschema gemaakt met tal van bezienswaardigheden, fiets- en wandelroutes en ook musea in met name Berlijn.

Conclusie: ook een hele leuke reis met veel fiets- en wandelmogelijkheden, mooie bestemmingen en veel minder kilometers met goedkoop OV. Maar eerst even wachten tot onze dochter is bevallen. Kan nu ieder moment gebeuren. :angel:
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door rijschoollucassen »

Met deze brandstofprijzen wordt slow-travelling het motto. Wij verplaatsen hier in Italië soms niet meer dan 30km en doen zo af en toe meer dan twee weken met een tank, of eigenlijk 100€ brandstof.(dan stopt de pomp).

Maar goed, binnenkort weer verplichtingen in Nederland, dan gaat het wel weer wat harder.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door AadenAnke »

Zit hier ook al dagen te wachten op de geboorte van een kleinzoon. Morgen er nog niet dan gaan ze inleiden. Donderdagavond ging de kleinzoon terug naar zijn ouders was op vrijdagochtend alweer terug. Begint elke keer opnieuw maar stopt dan voor een paar uur om dan maar weer te beginnen. Vermoeiend hoor. Wij gaan na de geboorte eerst nog wat keren een paar dagen dichtbij Duitsland België en Nederland en daarna voor 4 weken Frankrijk dan een dag of 5 naar huis (om het congres van de spierziekte vereniging bij te wonen, Anke is vz van een diagnosewerkgroep) en dan weer 4 weken Frankrijk dit jaar nog een 10.000km maken ongeveer. De dekkingsgraad van het pensioenfonds is flink gestegen dus waarschijnlijk weer een indexatie het kan niet op :lol:
Noord Duitsland en dan zeker het voormalige oosten “de Hanze steden” prachtig en Berlijn 3 dagen kan ook makkelijk
3 weken zijn hoor zoveel te zien en dan vooral de voorsteden :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door thole »

Mario , een verstandige beslissing.
Je jaagt er anders in de paar weken een hoop diesel, lees geld doorheen. :thumbup:
En hopen op een voorspoedige bevalling :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Dafluc »

Dat laatste natuurlijk voorop. Maar als je een beetje weer hebt is Duitsland een prima vakantieland. Viel Spaß!
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door de Jonckheer »

Zeker waar, wij hebben de laatste jaren alleen nog maar in Duitsland rondgereisd en daar geen moment spijt van gehad. Niet alleen qua natuurschoon prima maar ook financieel heel goed.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door hathi »

Kan wat Nico schrijft,alleen maar beamen,dat verre,is zeker niet beter,ik heb er weer 10 dagen op zitten, ,met prachtig weer
Hans
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Satzat »

Vanmorgen om 08:52 uur is kleindochter Noa geboren. Alles is snel en goed verlopen. :thumbup:
Morgenavond de camper halen, woensdag wassen en inladen en donderdag op weg. :-B
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Dafluc »

Gefeliciteerd en have fun!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Bob Diesel »

Gefeliciteerd

Denk dat je vlug retour bent
Ze blijven maar kort zo knuffelig :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Maranopreis »

Satzat schreef:
ma 30 mei 2022, 13:44
Vanmorgen om 08:52 uur is kleindochter Noa geboren. Alles is snel en goed verlopen. :thumbup:
Morgenavond de camper halen, woensdag wassen en inladen en donderdag op weg. :-B
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter! :cheers: Ws zijn jullie al onderweg in Noord Duitsland. Wij willen ook de komende 10 dagen Berlijn en omgeving aandoen. Ik heb je een PB gestuurd.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Satzat »

André en Marjos, je hebt een pb retour :-B .

Dank voor de felicitaties. :cheers:

Wij zijn inderdaad in Noord Duitsland. Ik probeer deze keer het reisverslag onderweg bij te houden. :D
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Satzat »

We zijn nu op de Sport- und Spielplatz in Wandliz, sitecode 49770. Een mooie en rustige plaats buiten Berlijn.

Afgelopen vrijdag ziek geworden. :sick: Symptomen hoofdpijn, zwak en moe, hoge koorts en moeilijk en pijnlijk kunnen plassen met een zeer donkere urine. Gisteren toch naar Berlijn gegaan. Met trein en metro snel in de stad. Daar besloten hulp te zoeken in het ziekenhuis. Dit ook vanwege het feit ik hartpatiënt ben.
Het werd een hele middag met onderzoeken. Ook een infuus vocht ging er in, vanwege de koorts. Eind van de middag kwam de uitslag, een bij mannen een zeldzame aandoening, een urineweginfectie. De arts wilde me opnemen, maar dat wilde ik niet. Ik heb voor 7 dagen antibiotica gekregen en moet een paar dagen rust houden. Dat zal hier op deze fijne CP geen probleem zijn.
Voorlopig hier gestrand, want tot nu toe is het nog knudde met me. Maar volgens mijn huisarts waarmee ik vandaag contact heb gehad is de antibiotica die ik heb gekregen de juiste is en meestal in een paar dagen het beter moet gaan. Laten we dat hopen want dit is zwaar kl. :bang:
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verandering reis van Spanje-Portugal naar Duitsland



Bericht door Aloys »

Sterkte Mario, en knap snel weer op! Beterschap gewenst.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie