Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door moosev »

Wanneer je accu's parallel schakelt is het beter voor de accu's om de min van de andere accu te gebruiken. Op de foto lijkt het dat je nu de min en de plus van dezelfde accu gebruikt.
Zie ook plaatje op de site van Mickel Moen:
Afbeelding
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Dank voor de tip. Ik zal daar naar kijken.
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Gisteren had ik geen tijd voor de camper want er moest blad geruimd worden. Veel blad...

Maar vandaag lekker in de weer geweest met de cabine. Ik heb de stoelen verwijderd en de vloer geïsoleerd door er 9 mm Armaflex onder te doen. Daar ben je nog wel aardig druk mee. Als de oorspronkelijke vloer er dan weer overheen ligt, lijkt het net of je niks hebt gedaan...
Bijlagen
vloerisolatie 2.jpg
vloerisolatie 2.jpg (113.2 KiB) 628 keer bekeken
vloerisolatie 1.jpg
vloerisolatie 1.jpg (100.74 KiB) 628 keer bekeken
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Ook grote schoonmaak gehouden. Daar was het een uitgelezen dag voor. De cabine onderdelen hebben wel een jasje uitgedaan. Gewoon een sopje overheen gehaald. Op de eerste foto is het rechter zonnescherm schoon, de linker nog niet.
Bijlagen
voor en na.jpg
voor en na.jpg (109.13 KiB) 626 keer bekeken
grote schoonmaak.jpg
grote schoonmaak.jpg (90.93 KiB) 626 keer bekeken
Camperbassie
Berichten: 632
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Camperbassie »

Goed bezig, wel jammer dat je geen Defa mini stekker aansluiting in de buswand hebt gemaakt. Of nog veel mooier voor of achter in je bus. Nu zit er zo'n lelijke witte bonk aan de zijkant.

Goed dat alles elektrisch werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk


Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door MarceldeHoog »

@Camperbassie: Defa aansluitingen lijken de mode momenteel, maar ook ik heb gewoon een wit klepje aan de zijkant. Net zo'n klepje als voor water. Zie daar absoluut geen probleem in.

@Rob: merk je verschil met de vloerisolatie, of heb je er nog niet mee gereden?
Zelf wil ik wellicht de voetenruimte isolatie set van camperpassie, maar dat is vooral voor warmte.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door fostar82 »

Lekker bezig Rob!

Even een opmerking over de diesel heater. De standaard doorzichtige leiding kun je beter niet gebruiken. De leiding is niet heel robuust en vervomt makkelijk. Hij absorbeert deels ook de druk van de pomp. Je kunt beter harde nylon leiding gebruiken. Zie filmpje
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door PaulBng »

Camperbassie schreef:Goed bezig, wel jammer dat je geen Defa mini stekker aansluiting in de buswand hebt gemaakt. Of nog veel mooier voor of achter in je bus. Nu zit er zo'n lelijke witte bonk aan de zijkant.

Goed dat alles elektrisch werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Je hebt ook "om-de-hoek" stekkers. Steekt minder uit.
Je hebt ook een type waar dan een gewone stekker nog in kan.


Paul
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Dank voor de reacties.

CamperBassie, wat is een Defa ministekker? Welke lelijke witte bonk bedoel je?

Fostar, ik heb de harde witte nylon buis uit het filmpje. Maar die is ook niet heel sterk. Ik zal misschien nog wel een stukje leiding moeten vervangen en moet nog even kijken waar ik dat vandaan haal.

Marcel, Ik haal veel inspiratie uit een Duits zelfbouw filmpje. Ik zal als ik thuis ben daar een link van plaatsen. Zij hebben de cabinevloer ook geïsoleerd. Ik heb geen idee wat het op zal leveren. Maar ik kan er nu nog bij en ik wil wel met de camper op wintersport en misschien ook wel een keer naar winters Lapland of IJsland. Ik zit nog te dubben of ik de cabinedeuren ook zal doen, en zo ja, hoe. De ramen dek je bij koude nachten af en over het dashboard kan je een deken of slaapzak gooien. Op het forum heb ik niet zoveel kunnen vinden. De schuifdeur en achterdeuren heb ik al geïsoleerd. Maar misschien zijn die cabinedeuren niet nodig. Ik moet dat ervaren door in eigen land bij koude nachten (als we die ooit nog gaan krijgen) een keer op stap te gaan. Je kan altijd nadien nog bij de cabinedeuren. Dat geldt niet voor de vloer want die wil ik integreren met de verhoogde vloer van het zitje.

Mijn camper/bus staat buiten. Klussen doe ik dientengevolge dus ook buiten, c.q. in de camper. Ik ben blij dat elektra en kachel werken. Net op tijd voor de donkere, kille dagen die voor ons liggen. Dus wellicht hoef ik niet eens op stap om ervaring met de kachel op te doen...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door PaulBng »

Ik heb daar wel wat ervaring mee.

Cabine deuren zou ik zeker doen. Staat bij mij nog op de lijst. Bekleding eraf, en armaflex erin plakken.

Ik heb de achterdeuren ook geïsoleerd met armaflex en schapenwol. Maar wanneer het koud wordt, hang ik een isolatie deken voor de deuren, dat scheelt enorm.

Ik heb ook isolatie matjes op maat gemaakt die tussen de ramen en de rollo's passen. En ééntje voor het grote dakluik.

Hou desondanks wel voldoende isolatie. Laat de cabine ventilatie op extern staan, en doe echt twee dingen tegenover elkaar een beetje open, anders wordt het een natte boel.


Paul
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Dank. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik de bekleding en plastic omlijsting van de cabinedeur afkrijg. Daar zitten ook wat elektrische aansluitingen. Maar het zal vast niet moeilijk zijn als je eenmaal weet hoe dat moet...
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

https://www.youtube.com/watch?v=b5gLRaaXvqc

Dit is de link van het filmpje waar ik het straks over had. Het gaat razendsnel allemaal, dus om het beter te kunnen bekijken kan je het op een kwart van de normale snelheid afspelen.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Bart200 »

Als je op you tube zoekt op prickstop vind je vast meerder filmpje over hoe de binnenbekleding eraf kan, dit is er een,
https://www.youtube.com/watch?v=FiIWvpMAeSs
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Dank je. Dat gaat wel lukken. Wel fijn dat iemand voordoet hoe het moet.

Ik heb nog wel een vraag dat als je de ruimte opvult met isolatie, bijvoorbeeld Armaflex, of dat invloed heeft op de prestaties van de speaker die ook in de deur zit.
Plaats reactie