Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Wanneer je accu's parallel schakelt is het beter voor de accu's om de min van de andere accu te gebruiken. Op de foto lijkt het dat je nu de min en de plus van dezelfde accu gebruikt.
Zie ook plaatje op de site van Mickel Moen:
Zie ook plaatje op de site van Mickel Moen:
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Gisteren had ik geen tijd voor de camper want er moest blad geruimd worden. Veel blad...
Maar vandaag lekker in de weer geweest met de cabine. Ik heb de stoelen verwijderd en de vloer geïsoleerd door er 9 mm Armaflex onder te doen. Daar ben je nog wel aardig druk mee. Als de oorspronkelijke vloer er dan weer overheen ligt, lijkt het net of je niks hebt gedaan...
Maar vandaag lekker in de weer geweest met de cabine. Ik heb de stoelen verwijderd en de vloer geïsoleerd door er 9 mm Armaflex onder te doen. Daar ben je nog wel aardig druk mee. Als de oorspronkelijke vloer er dan weer overheen ligt, lijkt het net of je niks hebt gedaan...
- Bijlagen
-
- vloerisolatie 2.jpg (113.2 KiB) 630 keer bekeken
-
- vloerisolatie 1.jpg (100.74 KiB) 630 keer bekeken
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Ook grote schoonmaak gehouden. Daar was het een uitgelezen dag voor. De cabine onderdelen hebben wel een jasje uitgedaan. Gewoon een sopje overheen gehaald. Op de eerste foto is het rechter zonnescherm schoon, de linker nog niet.
- Bijlagen
-
- voor en na.jpg (109.13 KiB) 628 keer bekeken
-
- grote schoonmaak.jpg (90.93 KiB) 628 keer bekeken
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Goed bezig, wel jammer dat je geen Defa mini stekker aansluiting in de buswand hebt gemaakt. Of nog veel mooier voor of achter in je bus. Nu zit er zo'n lelijke witte bonk aan de zijkant.
Goed dat alles elektrisch werkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Goed dat alles elektrisch werkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
@Camperbassie: Defa aansluitingen lijken de mode momenteel, maar ook ik heb gewoon een wit klepje aan de zijkant. Net zo'n klepje als voor water. Zie daar absoluut geen probleem in.
@Rob: merk je verschil met de vloerisolatie, of heb je er nog niet mee gereden?
Zelf wil ik wellicht de voetenruimte isolatie set van camperpassie, maar dat is vooral voor warmte.
@Rob: merk je verschil met de vloerisolatie, of heb je er nog niet mee gereden?
Zelf wil ik wellicht de voetenruimte isolatie set van camperpassie, maar dat is vooral voor warmte.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Lekker bezig Rob!
Even een opmerking over de diesel heater. De standaard doorzichtige leiding kun je beter niet gebruiken. De leiding is niet heel robuust en vervomt makkelijk. Hij absorbeert deels ook de druk van de pomp. Je kunt beter harde nylon leiding gebruiken. Zie filmpje
Even een opmerking over de diesel heater. De standaard doorzichtige leiding kun je beter niet gebruiken. De leiding is niet heel robuust en vervomt makkelijk. Hij absorbeert deels ook de druk van de pomp. Je kunt beter harde nylon leiding gebruiken. Zie filmpje
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Je hebt ook "om-de-hoek" stekkers. Steekt minder uit.Camperbassie schreef:Goed bezig, wel jammer dat je geen Defa mini stekker aansluiting in de buswand hebt gemaakt. Of nog veel mooier voor of achter in je bus. Nu zit er zo'n lelijke witte bonk aan de zijkant.
Goed dat alles elektrisch werkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Je hebt ook een type waar dan een gewone stekker nog in kan.
Paul
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Dank voor de reacties.
CamperBassie, wat is een Defa ministekker? Welke lelijke witte bonk bedoel je?
Fostar, ik heb de harde witte nylon buis uit het filmpje. Maar die is ook niet heel sterk. Ik zal misschien nog wel een stukje leiding moeten vervangen en moet nog even kijken waar ik dat vandaan haal.
Marcel, Ik haal veel inspiratie uit een Duits zelfbouw filmpje. Ik zal als ik thuis ben daar een link van plaatsen. Zij hebben de cabinevloer ook geïsoleerd. Ik heb geen idee wat het op zal leveren. Maar ik kan er nu nog bij en ik wil wel met de camper op wintersport en misschien ook wel een keer naar winters Lapland of IJsland. Ik zit nog te dubben of ik de cabinedeuren ook zal doen, en zo ja, hoe. De ramen dek je bij koude nachten af en over het dashboard kan je een deken of slaapzak gooien. Op het forum heb ik niet zoveel kunnen vinden. De schuifdeur en achterdeuren heb ik al geïsoleerd. Maar misschien zijn die cabinedeuren niet nodig. Ik moet dat ervaren door in eigen land bij koude nachten (als we die ooit nog gaan krijgen) een keer op stap te gaan. Je kan altijd nadien nog bij de cabinedeuren. Dat geldt niet voor de vloer want die wil ik integreren met de verhoogde vloer van het zitje.
Mijn camper/bus staat buiten. Klussen doe ik dientengevolge dus ook buiten, c.q. in de camper. Ik ben blij dat elektra en kachel werken. Net op tijd voor de donkere, kille dagen die voor ons liggen. Dus wellicht hoef ik niet eens op stap om ervaring met de kachel op te doen...
CamperBassie, wat is een Defa ministekker? Welke lelijke witte bonk bedoel je?
Fostar, ik heb de harde witte nylon buis uit het filmpje. Maar die is ook niet heel sterk. Ik zal misschien nog wel een stukje leiding moeten vervangen en moet nog even kijken waar ik dat vandaan haal.
Marcel, Ik haal veel inspiratie uit een Duits zelfbouw filmpje. Ik zal als ik thuis ben daar een link van plaatsen. Zij hebben de cabinevloer ook geïsoleerd. Ik heb geen idee wat het op zal leveren. Maar ik kan er nu nog bij en ik wil wel met de camper op wintersport en misschien ook wel een keer naar winters Lapland of IJsland. Ik zit nog te dubben of ik de cabinedeuren ook zal doen, en zo ja, hoe. De ramen dek je bij koude nachten af en over het dashboard kan je een deken of slaapzak gooien. Op het forum heb ik niet zoveel kunnen vinden. De schuifdeur en achterdeuren heb ik al geïsoleerd. Maar misschien zijn die cabinedeuren niet nodig. Ik moet dat ervaren door in eigen land bij koude nachten (als we die ooit nog gaan krijgen) een keer op stap te gaan. Je kan altijd nadien nog bij de cabinedeuren. Dat geldt niet voor de vloer want die wil ik integreren met de verhoogde vloer van het zitje.
Mijn camper/bus staat buiten. Klussen doe ik dientengevolge dus ook buiten, c.q. in de camper. Ik ben blij dat elektra en kachel werken. Net op tijd voor de donkere, kille dagen die voor ons liggen. Dus wellicht hoef ik niet eens op stap om ervaring met de kachel op te doen...
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Ik heb daar wel wat ervaring mee.
Cabine deuren zou ik zeker doen. Staat bij mij nog op de lijst. Bekleding eraf, en armaflex erin plakken.
Ik heb de achterdeuren ook geïsoleerd met armaflex en schapenwol. Maar wanneer het koud wordt, hang ik een isolatie deken voor de deuren, dat scheelt enorm.
Ik heb ook isolatie matjes op maat gemaakt die tussen de ramen en de rollo's passen. En ééntje voor het grote dakluik.
Hou desondanks wel voldoende isolatie. Laat de cabine ventilatie op extern staan, en doe echt twee dingen tegenover elkaar een beetje open, anders wordt het een natte boel.
Paul
Cabine deuren zou ik zeker doen. Staat bij mij nog op de lijst. Bekleding eraf, en armaflex erin plakken.
Ik heb de achterdeuren ook geïsoleerd met armaflex en schapenwol. Maar wanneer het koud wordt, hang ik een isolatie deken voor de deuren, dat scheelt enorm.
Ik heb ook isolatie matjes op maat gemaakt die tussen de ramen en de rollo's passen. En ééntje voor het grote dakluik.
Hou desondanks wel voldoende isolatie. Laat de cabine ventilatie op extern staan, en doe echt twee dingen tegenover elkaar een beetje open, anders wordt het een natte boel.
Paul
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Dank. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik de bekleding en plastic omlijsting van de cabinedeur afkrijg. Daar zitten ook wat elektrische aansluitingen. Maar het zal vast niet moeilijk zijn als je eenmaal weet hoe dat moet...
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
https://www.youtube.com/watch?v=b5gLRaaXvqc
Dit is de link van het filmpje waar ik het straks over had. Het gaat razendsnel allemaal, dus om het beter te kunnen bekijken kan je het op een kwart van de normale snelheid afspelen.
Dit is de link van het filmpje waar ik het straks over had. Het gaat razendsnel allemaal, dus om het beter te kunnen bekijken kan je het op een kwart van de normale snelheid afspelen.
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Als je op you tube zoekt op prickstop vind je vast meerder filmpje over hoe de binnenbekleding eraf kan, dit is er een,
https://www.youtube.com/watch?v=FiIWvpMAeSs
https://www.youtube.com/watch?v=FiIWvpMAeSs
Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’
Dank je. Dat gaat wel lukken. Wel fijn dat iemand voordoet hoe het moet.
Ik heb nog wel een vraag dat als je de ruimte opvult met isolatie, bijvoorbeeld Armaflex, of dat invloed heeft op de prestaties van de speaker die ook in de deur zit.
Ik heb nog wel een vraag dat als je de ruimte opvult met isolatie, bijvoorbeeld Armaflex, of dat invloed heeft op de prestaties van de speaker die ook in de deur zit.