Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door DucatoDolf »

Leuk allemaal. Die ontdreuningsplaten ga je inderdaad niet missen. Als alles vol staat hoor je vooral nog het bandengeruis en alle rijwind aan de voorkant.

Mooie accu's, heb je daar ook nog een link van?
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Laatst gewijzigd door Aloys op wo 21 sep 2022, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Aanvankelijk had ik 2 maal 200 Ah in gedachte. Maar die zijn iets hoger en die 52cm lengte raak je ook niet zo makkelijk in de dubbele bodem bij de stoelen kwijt. 120 Ah is gewoon wat handzamer in afmeting en 360 Ah is ruim voldoende. Qua gewicht maakt het weinig verschil.
Duc-bus
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 mei 2022, 17:15

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Duc-bus »

Hoi, dit ziet er allemaal goed uit, lekker op weg. Ik volg dit draadje op de voet omdat ik binnenkort ook ga beginnen met de ombouw.
Zal hier ook verslag van doen.
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Chinese tegenhanger en niet voor de Ective BB60. De prijzen zijn gelijk volgens mij.

Geert
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Duc-bus schreef:
wo 21 sep 2022, 10:33
Hoi, dit ziet er allemaal goed uit, lekker op weg. Ik volg dit draadje op de voet omdat ik binnenkort ook ga beginnen met de ombouw.
Zal hier ook verslag van doen.
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Chinese tegenhanger en niet voor de Ective BB60. De prijzen zijn gelijk volgens mij.

Geert
Tja, toen ik bestelde was de Ective echt duurder, dus die hebben ze in prijs verlaagd. Het is hetzelfde ding als Minerals, uit dezelfde fabriek. Alle Ective spullen komen uit China. Ik heb het zondag besteld en had het gisteren al in huis.

De Edecoa omvormer heb ik dinsdag besteld en vandaag al in huis. Die ligt op voorraad in Duitsland.

Trouwens leuk Geert dat je binnenkort ook begint. Stuur me dan een linkje van jouw draadje. Dan volg ik jou ook en kunnen we samen bouwen. Ik ben nog wel even bezig...
Laatst gewijzigd door Rob vd S op vr 23 sep 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Even een vraagje.
De Armaflex lijm is best hardnekkig spul, wat je, eenmaal aangebracht, er niet meer zo makkelijk afkrijgt. Dat weerhoudt me ervan het zomaar overal op te plakken. Is er een snelle eenvoudige manier de lijmresten te verwijderen?
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Trouwens, Geert. Pas op!
Het LIJKT alsof de Ective net zo duur is als de Minerals, maar dat is niet zo. De Minerals die ik gekocht heb is een Booster en mppt voor de zonnepanelen in 1. De Ective die jij bedoeld is alleen maar een booster. Ective heeft ook een booster/mppt combi, maar die is dus aanzienlijk duurder, nl. 400 euro. En dan moet je ook nog los het blue tooth dongle en monitor bijkopen. Dat kost ook bijna 100 euro. https://www.ective.de/ECTIVE-SBB-60-Sol ... regler-60A

Bij Minerals heb je het hele spulletje voor minder dan 400 euro. De levering is vanuit Spanje. Daar was de T sensor niet meer op voorraad. Die heb ik dus apart bijbesteld en inmiddels ook ontvangen.
https://nl.aliexpress.com/item/10050022 ... pt=glo2nld

Minerals heeft t.a.v. boosters ook aanzienlijk meer keuze dan Ective.
Duc-bus
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 mei 2022, 17:15

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Duc-bus »

Oke, bedankt Rob ,ik had niet in de gaten dat die Minerals een combi is. Had ik niet zo snel opgemaakt uit de link die je geplaatst had. Ik ga me er wat verder in verdiepen.

Ook is mijn voorlopige keuze de ECTIVE CSI 20 als omvormer/lader. Op de site staat nu dat de 12volt versie nu op voorraad is, dus als je er nog een zoekt.

Geert
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Ik kreeg inderdaad een berichtje van Ective maar heb inmiddels wat anders gekocht. 2500W :-B
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Dit weekend trouwens geen tijd gehad aan de camper te werken. Ik moest een stoepje leggen, dus ben ik het hele weekend aan het plaveien geweest. Dat voel ik nu best wel. Vooral die betonbanden zijn zwaar...
HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door HoK »

Betonbanden zijn dingen die je met een speciale haak en twee personen moet tillen. En dan is het nog geen pretje, als het resultaat er maar is.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door tranny »

En die 2e persoon heet hier al vele jaren Kubota. :mrgreen:
Alles wat je met oliedruk kunt regelen moet je niet meer met bloeddruk gaan doen. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

Ik ben me aan het oriënteren voor dakluiken en ventilatie. Er zijn veel goede recensies voor de Maxxfan. Nu kom ik op het internet 2 plaatjes tegen:
Bijlagen
maxxfan 2.jpg
maxxfan 2.jpg (9.92 KiB) 223 keer bekeken
maxxfan 1.jpg
maxxfan 1.jpg (34.04 KiB) 223 keer bekeken
Rob vd S
Berichten: 315
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’



Bericht door Rob vd S »

De onderste steekt ver naar buiten uit. De bovenste ligt plat. Of gaat het hier om hetzelfde apparaat en kan je hem gewoon intrekken?
Plaats reactie