Hulpluchtvering Fiat Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
dromer
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 mar 2007, 20:48

Hulpluchtvering Fiat Ducato



Bericht door dromer »

hallo,
zoals gewoonlijk is er, wanneer je wil vertrekken, ergens iets mis.
zopas gemerkt dat de rechterzijde van de hulpluchtvering druk verliest terwijl links alles mooi op druk blijft.
moet nu nog paar dagen werken en dan waren we van plan een klein uitstapje te doen ( 5 à 600 km max)
kan ik wachten met de lek op te sporen tot na de uitstap of is dat geen goed idee?
graag jullie mening.
grts .
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: hulplluchtvering fiat ducato



Bericht door Cee Pee »

Dat ligt er aan hoe erg de lekkage is, ik heb bijvoorbeeld ook een lekkage en de ene keer blijft hij op druk en de andere keer ben ik na een dag zomaar een half barretje kwijt.
Ik kan er wel mee leven hoor, een paar klappen met de pomp en de zaak is weer op druk.

Maar als je met een half uurtje de druk al kwijt bent wordt het een heel ander verhaal.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Hulpluchtvering Fiat Ducato



Bericht door Sun »

En als er geen rubberblokken tussen zitten, en de balg loopt leeg, kan deze verder beschadigd raken door het gewicht van de camperopbouw.
Ik zou het lek asap repareren.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Hulpluchtvering Fiat Ducato



Bericht door rijschoollucassen »

Ligt er ook aan of je de versie met de losse ventielen hebt, of met een eigen compressor. Bij die laatste kun je op elk gewenst moment wat bijblazen, zonder eerst ergens een parkeerplaats te moeten opzoeken.

Je neemt sowieso een risico door ermee op pad te gaan, aan jou dan ook om te beoordelen hoe ver je kunt gaan. Wij kunnen dat zo niet inschatten.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
dromer
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 mar 2007, 20:48

Re: Hulpluchtvering Fiat Ducato



Bericht door dromer »

Opgelost
Alle verbindingen losgemaakt en terug geplaatst, nu ongelooflijk geen drukverlies meer! Nu op uitstap!
Bedankt voor het meedenken!
Grts
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Hulpluchtvering Fiat Ducato



Bericht door rijschoollucassen »

Dat voelt op reis sowieso veel beter!

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie