Koelkast 12V

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Koelkast 12V



Bericht door gjvonk »

Uh, mijn ervaring met absorptie koelkasten is dat ze op gas meestal kouder kunnen worden dan op 230 volt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 375
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Koelkast 12V



Bericht door JPWGusta »

Is mijn ervaring dus ook. Voor vertrek een nachtje koelen op gas, is ie veel koeler dan op 230V.
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Koelkast 12V



Bericht door Duco »

Bij ons wordt ie op 230 stukken kouder ook al wordt het gas gedeelte elk jaar schoon gemaakt. Koelkast zit jammer genoeg over een wielkast anders was die allang ingeruild voor eentje met compressor.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast 12V



Bericht door Kroppie »

dus..... effe kijken wat het beste werkt, gas of 230v, 2x proberen en je weet het
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Koelkast 12V



Bericht door marjasjaak »

Misschien is het handig om van de koelkast en dakairco de naam van de fabrikant en type nummer te vermelden. Dan krijg je meer gericht antwoord.

De meeste oudere absorptie koelkasten moet je handmatig van energie bron schakelen.
De moderne kasten (jonger dan 10 jaar?) kunnen vaak wel automatisch schakelen, mits ze deze optie hebben.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast 12V



Bericht door Kroppie »

heet A E S, Automatic, Energy, Selection
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Koelkast 12V



Bericht door myway »

Tenzij hij van Thetford is die gebruiken een andere benaming.
Maar een camper uit 96.
Ik gok op een electrolux met gewone “knoppies”
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Koelkast 12V



Bericht door veetee »

Tja, daar vroeg ik meteen al om. Verbaast me dat er meestal zo weinig info bij de vraag gegeven wordt. Is toch in het belang van een oplossing krijgen? :eh:
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Koelkast 12V



Bericht door beatrix18 »

Tja, als de vraagstellers direct relevante informatie zouden kunnen geven, dan hadden ze misschien de vraag niet gesteld.
Als je het niet snapt dan weet je ook niet wat relevant is.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Koelkast 12V



Bericht door Cee Pee »

Wij zijn Mike en Diana, nieuwe camperaars!
Zo begon TS zijn vraag.
Misschien even iets anders benaderen TS is nog niet bekend met het forum, heeft zich net een paar dagen geleden aangemeld en als er zoveel kritiek bij een eerste posting is komt dat niet echt leuk over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Koelkast 12V



Bericht door Aloys »

Behanghuis schreef:
za 21 mei 2022, 18:16
De koelkast is 12 v en 230 volt. Op 230 staat deze gewoon uit. Als je rijdt dan blijft hij ook aan. Maar als de motor uit zet, dan pakt hij niet automatisch de huishoudaccu. Klopt dit?
Voor mij informatie genoeg, een goed verstaander heeft toch aan een half woord genoeg? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Koelkast 12V



Bericht door veetee »

beatrix18 schreef:
zo 22 mei 2022, 23:39
Tja, als de vraagstellers direct relevante informatie zouden kunnen geven, dan hadden ze misschien de vraag niet gesteld.
Als je het niet snapt dan weet je ook niet wat relevant is.

Peter
Het geven van merk typenr. is toch niet zo moeilijk, lijkt me dat dat voor iedereen toch wel duidelijk zou moeten zijn dat dat relevante info is... :wtf:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Koelkast 12V



Bericht door veetee »

Aloys schreef:
ma 23 mei 2022, 8:56
Behanghuis schreef:
za 21 mei 2022, 18:16
De koelkast is 12 v en 230 volt. Op 230 staat deze gewoon uit. Als je rijdt dan blijft hij ook aan. Maar als de motor uit zet, dan pakt hij niet automatisch de huishoudaccu. Klopt dit?
Voor mij informatie genoeg, een goed verstaander heeft toch aan een half woord genoeg? :D
Voor mij niet... :wink: ik had een Waeco compressor koelbox die ook op 12 en 230 kon, en automatisch omschakelde. Dus kon net zo goed als een absorbtie kk.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast 12V



Bericht door Kroppie »

informatie is er niet gauw teveel ,te weinig is eerder lastig voor een goed en juist antwoord
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie