Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Vittok
Berichten: 29
Lid geworden op: do 09 dec 2021, 11:05
Locatie: Harderwijk

Re: Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D



Bericht door Vittok »

Goedemorgen allemaal,

Even een kleine update. De ventilatoren deden hun best om de motor koel te houden maar de temperatuur begon bij diverse hellingen toch weer flink op te lopen. We zijn toch maar weer naar een garage gegaan en hebben de radiator laten vervangen. Het verschil is bizar! Gisteren de heftigste stijging tot nu toe gereden en wat een opluchting dat dit nu zonder problemen gaat! De oude radiator hebben ze me nog laten zien en die zat op meerdere plekken vast gekoekt en het drainage gat moesten ze doorprikken om de koelvloeistof er uit te krijgen. De koelvloeistof zelf zat ook vol met troep. Eindelijk zonder klotsende oksel en zweethanden als we een heuvel of berg op ons pad tegen komen!
Chevy55
Berichten: 245
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D



Bericht door Chevy55 »

Waarschijnlijk ooit is door iemand een bus stop leak in gedaan , dat heb ik wel vaker gezien , dat dan alles dicht zit .
Alleen water vullen kan ook op langr termijn dat.soort problemen geven .


Maar fijn dat het probleem verholpen is .

Ben nu in Italie , paar dagen terug in umbrie flink moeten klimern 39c buiten airco aan , heb hem net boven de 90c zien staan , maar dat was het dan ook .
Ze kunnen het goed aan de warmte als de boel goed voor elkaar is .
Vittok
Berichten: 29
Lid geworden op: do 09 dec 2021, 11:05
Locatie: Harderwijk

Re: Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D



Bericht door Vittok »

Even uit nieuwsgierigheid, ik ben me er van bewust dat stopleak wel eens bij de motorolie wordt gedaan. Maar waarom zouden ze dat bij de koelvloeistof doen, enig idee?

Hier in Portugal liepen de temperaturen ook op naar de 40 graden paar weken terug. Met de verwarming vol aan was het goed zweten :crazy: maar fijn om te horen dat jij ook goed de berg op gekomen bent. Veel veilige kilometers nog gewenst!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D



Bericht door Bas vd laar »

Maar waarom zouden ze dat bij de koelvloeistof doen, enig idee?
Voor alle vloeistoffen in een voertuig is er wel een anti-lek middeltje te krijgen, dus ook voor een radiateur
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Koelproblemen Fiat Ducato 2.5D



Bericht door tranny »

Als die oude radiateur inwendig zo vervuild was met troep dan hoop ik wel dat ze het motorblok ook eerst goed uitgespoeld hebben alvorens de nieuwe radiator te plaatsen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie