Elektrische step

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische step



Bericht door Bob Diesel »

Wij van wc eend ,,,,tja
Feit is ih buitenland , zeker frankrijk spanje
Scheuren die dingen je om de oren

En zeker voor op grotere campings zijn ze echt wel gemakkelijk
Zeker als je slechter loopt

In ons drukke NL waar bijna iedere fietser overal lak aan heeft ,zal het met die dingen nog erger worden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Elektrische step



Bericht door TestCase »

staal571 schreef:Welk merk is dat en wat is de prijs , ik ben zoekende naar zoiets ?

Gr Peter
Tja, je kijkt op de foto typt het merk over bij google. En dan : 'Helemaal zelf gevonden'

https://www.ryitgo.com/


//Kees
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Elektrische step



Bericht door metatoon »

Ja nog meer snelheid op gewone fietspad,daar is het al bijna niet meer te doen met een schone fiets.
Neem hier dagelijks op twee richtings fietspad een onoverzichtelijke bocht .
Als ik niet oppas vliegt er zo een snelheidsduivel op de buitenbocht frontaal op mij.
Ze gaan immers te snel om fatsoenlijk de binnenbocht te nemen.
Nu kunnen we aaan het topic ,stukje vrijheid met de camper ook de fiets toevoegen. :lol3:
En waarom geen subsidie op een schone fiets.
Bij gebruik van een "Schone auto " kan het wel.
Gr. Toon.

:cheers:
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Elektrische step



Bericht door jurgenc »

Zorg in ieder geval dat je er niet te snel mee rijdt.
Degenen die na een valpartij met een electrische step medische verzorging nodig hebben, hebben vaker ernstige verwondingen.
Als de chirurg je kaak in elkaar moet puzzelen, dan weet je het wel.
H20
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Elektrische step



Bericht door metatoon »

jurgenc schreef:
do 02 jun 2022, 11:13
Zorg in ieder geval dat je er niet te snel mee rijdt.
Op een camping zul je al snel te snel rijden.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Elektrische step



Bericht door Camperic »

In ieder topic over de electrische step moeten azijnpissers en moraalridders zich blijkbaar ook steeds weer laten horen :roll:
Bezit en gebruik is niet bij voorbaat een probleem, er kan ook verantwoordelijk mee om worden gegaan hoor.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
WillemDeCamperaar
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 13:07

Re: Elektrische step



Bericht door WillemDeCamperaar »

Tja, je kunt het azijnpissers noemen, maar het lijkt mij niet verkeerd om je bewust te zijn van de (financiele) risico's: https://legaalrijden.nl/blog/duizenden- ... e-e-steps/

Een korte samenvatting: omdat in NL die dingen (nog) niet toegestaan zijn, vallen ze niet onder je NL aansprakelijkheidsverzekering (ook niet als je het buitenland bent), dus als je schade veroorzaakt ben je vies het bokkie...
Rimor Europeo 72 (2000) op Fiat 230
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Elektrische step



Bericht door Antonis »

En dat is nu precies waar niet naar wordt gevraagd. TS vraagt wie er een heeft en naar de ervaringen en niet naar de risico's en of het wel of niet is toegestaan.
Ton
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische step



Bericht door Marco Polo »

Alleen forumpakkansberekening dus en geen breed beeld van de bruikbaarheid van zo’n stepje?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische step



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat het heel goed is deze informatie (het niet verzekerd zijn) hier te delen. De topicstarter en overige lezers kunnen dan zelf bepalen wat ze ermee doen. Dat je niet moet vallen enzovoorts lijkt me voor de hand liggend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische step



Bericht door Marco Polo »

We hebben wel eens een operatie moeten laten doen in Spanje na een fietsongeluk.
Met niet harder dan 25km onderuit gegaan en verkeerd terecht gekomen
Haalt zo’n stepje ook.
2 dagen opname, een chirurg voor een uurtje aan de gang, een paar titaniumbouten en wat klein materiaal.
En bij het verlaten van het ziekenhuis krijg je dan een rekening van 3600€ in je handen gedrukt.
Ben je toch blij dat je verzekerd bent :mrgreen:

Dit even terzijde en ter illustratie 8-)
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Elektrische step



Bericht door tonic »

Camperic schreef:
do 02 jun 2022, 12:05
In ieder topic over de electrische step moeten azijnpissers en moraalridders zich blijkbaar ook steeds weer laten horen :roll:
Bezit en gebruik is niet bij voorbaat een probleem, er kan ook verantwoordelijk mee om worden gegaan hoor.
Volgens mij is een forum ook de plaats om mensen van de juiste info te voorzien. En men kan daarna een beslissing nemen. Om dan mensen meteen maar ff negatief in een hoek te trappen als azijnpisser of moraalridder zegt iets over uw instelling.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Elektrische step



Bericht door Camperic »

Zo kun je het ook bekijken.
De behoefte om het daadwerkelijk in ieder topic m.b.t. electrische step te moeten melden zegt mij iets over de instelling van de betreffende posters. "Zoals de waard is ....."

Er wordt gevraagd naar ervaring met een electrische step en wéér moet het vingertje worden geheven :-?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Elektrische step



Bericht door GeMa »

Jongens (en meisjes), jammer toch dat we elkaar hier steeds de maat moeten nemen, waarom toch?

Ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, je kunt maar beter weten waar je aan begint.

En als we dan toch naar elkaar moeten wijzen en anderen azijnpissers moeten noemen, ik ben niet van "als je niet gepakt wordt, is het OK" of "als het niet expliciet verboden is, dan is het toegestaan" of "ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar kloot gewoon een eind weg met gas en elektriciteit en zie wel waar het schip strandt". Ieder zo z'n ding, maar maak de jouwe niet de norm.

Ik vind het juist fijn als ik een onderbouwd advies krijg (en geen onderbuik reactie), waar ik dan wel of niet iets mee kan. Uiteindelijk beslis je zelf wat je doet (en ben je er ook verantwoordelijk voor), maar het is denk ik wel handig als je daarbij over de juiste info beschikt.
Plaats reactie