Mijn schoonzuster heeft er een bevalt haar prima is er al een keer of drie over aangesproken door politie/handhaving was vorig jaar hem bijna kwijt toen ze op Hoog Catharijne hem gebruikte
Ik heb recentelijk bij enjoysteps een step gekocht met vering en genoeg watt.
Deze zijn ong 350 euro maar gelijk stuk beter.
In Frankrijk heb je toch zeker meer dan 700 watt nodig als de weg glooit.
Heb nu kleine vouwfiets (is ook soort step) en de step en past allemaal prima in de garage.
Geen gedoe meer achterop de camper.
Wel ff mandje erbij kopen of bij de decathlon een stuurzak met haken erbij kopen voor slot en de boodschappen.
In het begin handschoenen en altijd een helm opdoen.
Step rijdt 10, 18 of 35 kmh of 45 via app op glad terrein
Je ziet op veel campings steeds meer kinderen erop sjeezen.
Ik vind het leuk spul.
Vraag me wel af wat er gebeurt bij een ongeluk.
Is dan wel op privé terrein, maar toch.
Zeker in Nederland hoef je niet te verwachten dat je je alleen daar achter kan verschuilen.
Ik heb er al 2 jaar een. Gebruik hem vooral in het buitenland om even snel naar de bakker te gaan of over de boulevard te rijden. Of even snel naar het toilet als dat wat verder lopen is. Hij is makkelijk en snel gepakt in elkaar zetten kost ongeveer 1 seconde. Volgende keer zou ik er wel een kopen die een klein beetje geveerd is want met een ongeveerde over de klinkers rijden, dan trillen de vullingen uit je kiezen.
Mijn schoonzuster heeft er een bevalt haar prima is er al een keer of drie over aangesproken door politie/handhaving was vorig jaar hem bijna kwijt toen ze op Hoog Catharijne hem gebruikte
Gr Aad
Precies, niet toegestaan in Nederland en ook vele andere landen. Bij ongeluk heb je dus een probleem. Maar het blijft een handig ding.
In Europa is het gebruik van een elektrische step in nagenoeg elk land gelegaliseerd. Een paar landen / regio’s zijn hier uitzondering op: het Verenigd Koninkrijk, Servië en Nederland:
Duitsland mag je als particulier ook alleen goedgekeurde en verzekerde steps rijden blijkbaar net als in NL.
Let op: bovenstaande regels hebben betrekking op het gebruik van een deelstep. Ben je van plan om zelf een e-step aan te schaffen? Dan ben je verplicht om een Duitse aansprakelijkheidsverzekering (Haftpflichtversicherung) af te sluiten. Ook moet de e-step voorzien zijn van een Duitse verzekeringssticker.
En de lijst met goedgekeurde stepjes is waarschijnlijk net zo lang als in NL
In Europa is het gebruik van een elektrische step in nagenoeg elk land gelegaliseerd. Een paar landen / regio’s zijn hier uitzondering op: het Verenigd Koninkrijk, Servië en Nederland:
Vaak zijn er technische eisen, uitrustingseisen, leeftijdminimum, verzekeringsplicht en goedkeuringseisen. En ja, vaak mag er meer dan in Nederland, hier zijn er maar een paar toegestaan, maar in b.v. Duitsland moet het ook om een goedgekeurd model gaan en heb je een verzekeringsplicht. En nogmaals, het zijn handige dingen, maar weet dan waar je het over hebt en kies voor veiligheid.