Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg

Plaats reactie
aloft
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mei 2022, 16:24

Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg



Bericht door aloft »

Over enkele maanden moet ik een aantal dagen in Hamburg zijn. Ik ga met de camper.

Ik kan waarschijnlijk pas aan het einde van de dag vanuit Nederland vertrekken. Maar moet wel in de vroege ochtend in Hamburg zijn. Dus ik ga laat in de avond pas rondom Hamburg arriveren.

In campercontact heb ik wel wat camperplekken gevonden. Maar deze zijn -voor zover ik zie- niet vooraf te reserveren. Dus dan is er een risico dat ze vol staan. En

Kent er iemand in die omgeving een camping waar je nog relatief laat kunt arriveren? Mag ook nog wat verder van Hamburg zijn, dan rijd ik 's ochtends nog een stuk.

Of is het wijs om ergens op een parkeerplaats langs de snelweg te gaan staan? Het gaat om de nacht zondag op maandag, ik begrijp dat die "Autohof"-plekken dan goed gevuld zijn door vrachtwagen.

Alternatief is een hotelovernachting, maar dat vind ik zo zonde als ik ook een camper bij heb ...
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Late aankomst camping/CP in de buurt van Hamburg



Bericht door DJSmiley »

Even op P4N kijken? zijn meer dan voldoende plekken volgens mij rondom Hamburg.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Late aankomst camping/CP in de buurt van Hamburg



Bericht door Bob Diesel »

Heeft het adres waar je zijn moet geen parkeer plaats :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Late aankomst camping/CP in de buurt van Hamburg



Bericht door EasyBee »

Aan de noord west kant heb je Camping Buchholz, Kieler Strasse 374, 22525 Hamburg.
Aan de zuid oost kant Campingplatz Stover Strand, Stover Strand 10, 21423 Stove/Hamburg
Bij beide kun je tot 10 's avonds terecht.
Niet langs de snelweg gaan staan, ook niet op een Autohof. Slaap je vaak slecht door lawaai en andere overlast.
En wat DJSmiley al schrijft P4N
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
aloft
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mei 2022, 16:24

Re: Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg



Bericht door aloft »

Dank voor de tips; ik moet even qua reisplanning kijken of het haalbaar is om uiterlijk 22:00 rondom Hamburg te zijn. Vermoed dat dat krap wordt.

Overnachten op de uiteindelijke plek van bestemming is wellicht ook een optie, al lijkt er een afsluitbaar hek te staan als ik op Google kijk (al is dat lastig inschatten zonder Streetview) ; dus die ga ik ook benaderen.

En P4N is ook een goede suggestie, daar had ik niet aan gedacht. Ik zie ook berichten van mensen die gewoon op parkeerplaatsen van supermarkten staan, wellicht ook nog een optie.

Snelweg parkeerplaatsen heeft ook niet mijn voorkeur.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg



Bericht door DJSmiley »

Bij veel bedrijven kan het hek ook op afstand geopend en gesloten worden.
Afhankelijk van je relatie met waar je moet zijn is het misschien prima te regelen dat hun na een belletje even het hek open doen voor je.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Late aankomst camping/CP in de buurt van Hamburg



Bericht door Snarfsel »

EasyBee schreef:
wo 18 mei 2022, 20:25
Niet langs de snelweg gaan staan, ook niet op een Autohof. Slaap je vaak slecht door lawaai en andere overlast.
Dat is maar net wat je gewoon bent, ik heb er door de week geen last van, denk niet dat ik er dan in het weekend wel last van zal krijgen! :-B :P
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
aloft
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mei 2022, 16:24

Re: Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg



Bericht door aloft »

Om op mijn eigen vraag terug te komen, voor het archief; ik heb een prima plek gevonden vlakbij Hamburg. Net ten zuiden van Hamburg, 10 minuten rijden van de '1', dus prima te bereiken: Elbepark Bunthaus.

https://www.elbepark-bunthaus.de/

Online reserveren, je kunt 24 uur per dag arriveren, en een ruime camperplek staat dan voor je gereserveerd. Wel even in het donker zoeken naar de juiste plek, dus een lampje bij de hand is wel aan te raden ;-)

's Ochtends even melden bij de receptie dat je er bent, en alles geregeld.

Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: Late aankomst camping/camperplaats in de buurt van Hamburg



Bericht door Ar-noob »

Ik ben misschien wat laat met mijn bericht, maar wij overnachten altijd op de Wohnmobilhafen Hamburg (Sünderstrasse 8). 100 m. van U-Bahn station (die direct naar het Haupbahnhof leidt), wat winkels om de hoek. Lijkt een vreemde plek (onder een U-Bahn viaduct) maar is eigenlijk prima. 24 uur per dag open, aankomst en vertrek naar het uitkomt. € 25 per nacht (voor 2 personen).

Arno
Plaats reactie