Huawei B818 aan de huishoudaccu?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Huawei B818 aan de huishoudaccu?



Bericht door WiSpi »

De Huawei B818 wordt op 230V aangesloten middels de bijgeleverde voeding, die het 'ombouwt' naar 12V. Nu laat ik hem via de omvormer lopen. Maar een omvormer zelf neemt ook stroom, dus ik zit te denken aan om de Huawei rechtstreeks op de HH accu aan te sluiten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dat ik de stekker van de huidige draad, die in de Huawei gaat moet blijven gebruiken. En er zal ook wel een
zekering tussen moeten. Hoe dik moet de draad zijn. Het moet wel degelijk zijn.

Of is het advies: laat maar lekker via de omvormer lopen. Dat werkt goed (in de Victron omvormer zit naar ik meen ook al een zekering) en neem het meerverbruik voor lief.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door Kroppie »

voor de dikte van de draad:

http://www.polz.info/leitungsrechner/
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door rcraats »

Ik heb een Huawei B618. Ik heb via amazon een 12v kabeltje besteld en die rechtstreeks aangesloten op de router. De adapter kan er dan gewoon tussenuit.
Hymer B674 SL
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door DJSmiley »

De huawei heeft een interne stabilisator en hoeft dus niet perse 12v te hebben, 13v is ook geen probleem. Hij kan dus prima rechtstreeks op de hh accu.
Dat is ook veel efficienter. De huawei gebruikt 8 watt ofzo gemiddeld. Je omvormer alleen al door aanstaan ook snel zoiets. Die ertussenuit halveert zo je verbruik

Het is een normale 5.5mm dc jack. Je kan de originele hergebruiken maar als je die niet wilt slopen kun je bij een kringloopwinkel oid ook een willekeurige adapter pakken als donorkabel. (Voltage maakt niet uit want je gebruikt alleen de kabel en stekker).

Die knip je af en sluit je aan op je 12v. Wel een zekering plaatsen. Een kleintje van 2-3A is voldoende. Makkelijkst is een kleine glaszekering in de kabel doen.

Alleen even opletten op de + en - tijdens het aansluiten!

Kabeldiameter…standaard kabeltje van 50-100cm is voldoende, ding gebruikt max 1a in de praktijk (2a op papier maar die situatie komt in een camper niet voor - dat is als je maximaal download, ver weg zit, en je voip lijn gebeld wordt)
Kabeldiameterberekeningen is voor een 1a kabeltje wat overbodig. En zoiezo werkt de huawei ook wel op 11.9v
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door WiSpi »

DJSmiley schreef:
wo 18 mei 2022, 11:52
Die knip je af en sluit je aan op je 12v. Wel een zekering plaatsen. Een kleintje van 2-3A is voldoende. Makkelijkst is een kleine glaszekering in de kabel doen.
Duidelijk! moet die glaszekering op de + en -, of alleen op de +?

Zijn er voor die (niet al te dikke kabels) speciale aansluitringen o.i.d. voor de accu.

Ik ben al aan het zoeken op internet, maar zie door de bomen het bos eventjes niet meer.
(De kabel wordt wel 2 meter lang).
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door Camperic »

Ik heb daarvoor deze voedingskabel Ali gekocht.
Geen vaste aansluiting dus, maar wel via usb-c op 12V.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Huawei B818 aan HH accu



Bericht door Schovie »

Ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de kabel van de verlichting. Bestaande stroomkabel van de Huawei op juiste lengte afgeknipt.
Plaats reactie