Voor ons: 1 mei 2023

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Bagtjuh
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 jul 2021, 14:23
Locatie: Veenhuizen

Voor ons: 1 mei 2023



Bericht door Bagtjuh »

1 mei volgend jaar.....dat is niet zomaar een datum voor ons.
Met nog vanaf dan 4 jaar te werken voor we 67 zijn gaan we toch stoppen op die dag.
We hebben beide een zware baan (ik de beveiliging en mijn vrouw de zorg) en we weten nu wel dat we dit geen 4 of 5 jaar meer volhouden.
Zeker nu we in onze omgeving al diverse vrienden en kennissen hun pensioen niet hebben zien halen.

Dus stoppen wij en gaan reizen.(en vele met ons zo ik lees op de diverse site's)
Een jaar geleden al voorzichtig met de voorbereidingen begonnen en nu het moment om te bepalen wanneer ons huis in de verkoop gaat en naar wat voor camper we willen.
Heel veel luxe is niet nodig en als de basis goed is zijn we al heel tevreden.
klein probleempje is dan wel dan mijn lengte 1.96 is en een dwars bed geen optie is.
Lengte bed dus.
Gewicht tot 3500 want geen behoefte meer om in de schoolbank te gaan zitten voor een C rijbewijs.
Keuken met oven! (brood-pizza etc is mijn hobby)
Verder nog wat dingen die voor ons belangrijk zijn maar zaken zoals Tv zijn niet nodig want op een iPad kan je ook kijken en mijn vrouw en ik hebben een verschillende smaak.
Dus de komende maanden maar eens de diverse zaken langs rijden en praten en proberen.
28 mei de eerste afspraak bij Van Jorn in "Grun" :wink:
En ja we gaan voor nieuw want gelukkig hebben we daar een goed budget voor.
Over de regelgeving van huis verkopen en reizen heb ik veel gelezen en gelukkig kunnen we ons inschrijven bij 1 van de 3 zoons(die ruim woont).
Bij de andere 2 word het een klein probleempje wat 1 in Londen en 1 in Manitoba Canada :D
En dat van die laatste levert mij wat vragen op zoals Camper op transport naar Noord Amerika.
wat komt daar bij kijken en wat "kost mie dat" :eh:

kortom....een mooi jaar met veel voorbereiden en regelen.

Maar eerst over 2 weken naar Manitoba vliegen want ons eerste klein kind is daar geboren 8-)
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: 1 mei 2023



Bericht door Satzat »

Co en Lia hebben de camper in 2016 verscheept naar Canada en door dat land en Amerika gereisd, de reis was in 2016 en 2017.
Zij hebben er dus ervaring mee.

Je zou eens via hun website contact op kunnen nemen met ze.
Klik hier!

Groeten, Mario
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: 1 mei 2023



Bericht door Metor »

Veel succes gewenst bij je zoektocht. Als het kan doen!
Zoek je een buscamper een halfintegraal of een vol integraal?
Voor de 3,5t gewichtslimiet is een halfintegraal de beste optie, niet langer dan 7m.
Er zijn mensen die het doen, maar de camper verschepen naar Amerika/Canada ? is erg kostbaar, 6 weken onderweg, problemen met gas-aansluiting en de net spanning klopt niet. Daar is genoeg te huur. En als je lang genoeg gaat is daar een camper kopen ook een optie. Kan na het bezoek weer verkocht worden door je kind die daar woont.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: 1 mei 2023



Bericht door Peter LMC »

Als je langer dan een week of 6 wilt gaan dan zonder meer je eigen camper mee nemen.
Veel goedkoper dan daar huren en je hebt al je eigen spulletjes bij.
En als je een LPG tank hebt dan is het hetzelfde systeem als hier.
En vele tankstations om te vullen.
Kijk even in de link die onder aan deze pagina staat.
Ik heb het in 2017 gedaan en in 2020 weer. Maar toen begon net de Corona en kon ik nog net alles annuleren.
Dit jaar zet men wel campers over maar zelf meevaren is er nog niet bij ivm Corona.
Je camper doet er een dag of 11 over en dan is deze vanuit Antwerpen in Halifax.
Zelf wil ik nu weer in 2023 gaan en nu ook zelf samen met de camper op de boot mee.
Ik heb me al op de reserveringslijst laten zetten.
Nu maar hopen dat het (nog of weer) doorgaat.
Ik heb alles door Seabridge laten regelen.
Zij hebben de contacten en de adressen en de ervaring.
Ook met de douane en spediteur en haven etc.
Ik heb geen zin omdat zelf allemaal uit te zoeken.
En de camper weer retour was gewoon een mailtje en ze regelen het voor je.
Ik heb vakantie en zij mogen het werk doen.
En ja ze zullen er best wel wat aan verdienen maar dat mag ook.
https://www.seabridge-tours.de/en/motor ... sa-canada/

Alvast veel voorbereidings plezier.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: 1 mei 2023



Bericht door freekvo »

Groot gelijk om eerder te stoppen; dat hebben ook gedaan. Weliswaar zonder ons huis te verkopen maar dat is ieder zijn eigen keuze.
Je hebt mooi een jaar de tijd om alles uit te zoeken!
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Bagtjuh
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 jul 2021, 14:23
Locatie: Veenhuizen

Re: 1 mei 2023



Bericht door Bagtjuh »

even over de camper naar de overkant verschepen.
Wij gaan dat niet voor een paar weken doen maar dan minstens voor een half jaar of langer.
We hebben een zoon wonen daar en dan is het makkelijk om even een paar weken op de farm te staan 8-)

En wat we zoeken?
Een bus heeft voor mijn vrouw de voorkeur (vandaar de afspraak met Van Jorn) en mij maakt hert niet echt uit, als ik maar fatsoenlijk kan liggen/slapen.
Het word dan op zeker een 640 lengte.

Maar de andere modellen zijn ook nog in beeld en we hebben de tijd om te kiezen.

Waar ik nog wel op zoek naar ben is een compacte oven voor buiten en die op gas of hout gestookt kan worden.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: 1 mei 2023



Bericht door Robenan »

@ Bagtjuh :
Gefeliciteerd met de beslissing en met de mogelijkheid die je hebt om een beetje bijtijds te stoppen met werken. :cheers:
Naar ik begrijp wil je constant in je camper gaan wonen, omdat je je eigen huis gaat verkopen. (ik neem tenminste aan dat je niet de helft van de tijd bij je kinderen in gaat wonen)
Naar mijn inziens zou ik dan zeker gaan voor een C1 rijbewijs ( voor mij niet van toepassing want ik heb alle rijbewijzen al) en bijbehorend voertuig om al je spullen die je dan toch graag bij je hebt, het hele jaar mee rond te sjouwen.
Misschien zie ik het wat zwart maar ook voor wat betreft de leefruimte lijkt me een omgebouwde bestelwagen toch wat klein worden als je eens ergens bent en het regent de hele week ! :crazy:
Ik weet het, het financiële plaatje moet natuurlijk ook passen, maar als het dat doet dan wist ik t wel !
Succes met je plannen :clap:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: 1 mei 2023



Bericht door kampo »

Zelf heb ik meerdere vrienden die dit gedaan hebben en nu aan het doen zijn.
Zowel op zuidelijk Africa als Noord en Zuid Amerika. Vroeger ook richting Azië maar nu even niet meer.

Meestal toch met iets grotere voertuigen dan een buscamper. Omwille van het comfort, water en stroom.

Meest voorkomend is nieuwbouw. Het bouwproject van start tot finish bedraagt gemiddeld 2 jaar en in Duitsland zelfs 3 jaar.
Of die datum mei '2023 (minder dan een jaar) nog haalbaar is weet ik niet. Mij lijkt het erg krap.
Ook rekening houden dat een basis voertuig leveringstermijn momenteel tot 1 jaar kan zijn.

Maar het is een leuk plan !


PS prijzen voor overzet gaan per m³ en zijn heel verschillend per bestemming/periode/boot/risico
Reken op orde grote van 4000 à 5000 € enkel voor Antwerpen>Halifax
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: 1 mei 2023



Bericht door JaapB »

Precies zo hebben wij het 4 jaar geleden gedaan. (Toen 63 en 62 jaar).
Ons huis in de Randstad verkocht en een boerderij in het bos in Brabant gekocht.
Beiden gestopt met werken.
Toyota Rav 4 en een Dethleffs camper gekocht, beiden nieuw.
Genieten.
Ons motto: RIJK LEVEN, ARM STERVEN.
Jullie hebben hartstikke gelijk.
Als het kan en de mogelijkheid is daar, gewoon doen.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: 1 mei 2023



Bericht door Peter LMC »

En zo is dat. :-B

Enkeltje Antwerpen -----> Halifax kost me nu voor een 7 meter 2.3 breed 3 meter hoog €2441,00
En dan komen de havenkosten en spediteur verzekering etc er nog wel allemaal bij.
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: 1 mei 2023



Bericht door Robenan »

JaapB schreef:
di 17 mei 2022, 18:12
Ons huis in de Randstad verkocht en een boerderij in het bos in Brabant gekocht.
Kom je natuurlijk gelijk al in het paradijs !!!! :angel:
heb je die camper en RAV4 niet eens meer nodig :lol3: Ben je al dol gelukkig :cheers: :lol:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
HaasjeGaatMetCamper
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 06 sep 2021, 19:19

Re: 1 mei 2023



Bericht door HaasjeGaatMetCamper »

Bagtjuh schreef:
di 17 mei 2022, 17:02
Waar ik nog wel op zoek naar ben is een compacte oven voor buiten en die op gas of hout gestookt kan worden.
Ooni ?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: 1 mei 2023



Bericht door MonRoe »

Waarschuwing voor als je voor nieuw gaat, er zijn hele lange levertijden voor nieuwe campers, bij sommige een jaar tot anderhalf jaar. Ik zou eerder gaan voor een 2e hands van 1 a 2 jaar oud.

Hou Tielen campers eens in de gaten, die haalt heel veel mooie jonge campers uit Duitsland naar Nederland.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Bagtjuh
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 jul 2021, 14:23
Locatie: Veenhuizen

Re: 1 mei 2023



Bericht door Bagtjuh »

HaasjeGaatMetCamper schreef:
di 17 mei 2022, 20:10


Ooni ?
Dat is meer een pizza oven en niet zo geschikt voor brood bakken.
Waarschijnlijk toch een oven binnen doen maar.

@MonRoe:
Levertijden zijn mij wel bekend en 1 a 2 jaar oud is natuurlijk en optie.
Las ergens dat Fiat zeer grote problemen heeft met productie en leveren dus dat doet voor mij het aanbod al een beetje zakken.
Maar goed ik heb nog een 12 maanden en eind juni willen we de knoop doorhakken van welk het gaat worden en dan bestellen.

Misschien komende week even naar Gieten (zinger) om daar de Malibu charming te bekijken.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money
Plaats reactie