Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door JoopBrekken »

De signaalsterkte zegt niet veel, het gaat om de data snelheid, en die zal vast op het dak hoger worden bij zwakkere signalen in de bus.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door FrankdB »

Vast wel. Success.

Frank
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Chateau »

Wij zijn weer terug van een trip naar Spanje en Portugal. Na alle suggesties - vooral DJSmiley hartelijk dank - op marktplaats voor € 80 een Huawei B818-263 op de kop getikt. In San Sebastian in Spanje hebben we eerst geprobeerd een sim te kopen van Movistar maar de dames in de winkel wilden ons niet helpen; doorgelopen naar een winkel van Yoigo (in de hoop dat de dekking beter zou zijn dan overal werd voorgespiegeld). Voor € 35 kreeg ik 150gb per maand incl roaming. Ons eigen netwerk maken in de wagen ging zonder problemen.

In Noord Spanje langs de kust en Picos was de verbinding meestal probleemloos en in Portugal hadden we evenmin te klagen. We reden door het binnenland naar het zuiden en langs de kust weer terug. Ook in Frankrijk bleef de sim zijn werk doen totdat ik niet meer opwaardeerde.

Als je een welwillende winkel van Movistar zou vinden, dan hadden we de 140gb voor € 20 willen hebben: https://www.movistar.es/particulares/mo ... as-moviles. Van Yoigo hadden we deze: https://www.yoigo.com/tarifas-tarjeta/w ... il-prepago

Info over een sim kopen in het buitenland: https://prepaid-data-sim-card.fandom.co ... ory:Europe
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Camper-T »

JoopBrekken schreef:
di 02 aug 2022, 15:58
Bij ons kan ik antennes via de instellingen lokaal of extern zetten, misschien gaat dat bij jou niet meer vanwege de extra aansluitingen?
Ik heb wel eens gedacht om de hele 818 in een stukje rioolbuis van 23 cm op het dak van de bus te zetten. Zou ik dan dezelfde ontvangst hebben als jij? Alleen de wifi "in" de bus is dan zwakker.

We hadden eigenlijk een apart draadje over 4g routers moeten maken :-B
Klopt, ik kan maar mag de antennes niet meer op intern zetten, die zijn losgekoppeld. In de B818 zitten 4 rechtopstaande printplaten met ge-etste GSM antennes er op, die zijn middels U.FL mini coaxconnectors en dunne coax met het mainboard verbonden. Bij mij zijn deze 4 coaxverbindingen op het mainboard losgehaald en voorzien van korte U.FL - SMA Female pigtails, waarbij de 4 SMA connectoren in de juiste volgorde Main1/Main2 - Dev1/Dev2 in de B818 behuizing zijn vastgezet zodat er een 4x4 Mimo antenne met SMA Male connectors opgeschroefd kan worden.
De 2.4/5GHz Wifi antenne is volgens mij ook een losse printplaat met ge-etste antenne, dus die zou je ook nog extern kunnen maken. Omdat ik de B818 altijd binnen heb staan en hier rondom de camper ook prima Wifi dekking van heb, heb ik dit zo gelaten.

Ik heb de modificatie voor een leuk bedrag incl. verzenden door een bedrijfje in Engeland laten doen omdat ik het eigenlijk niet zelf aandurfde en omdat ik dacht dat er ook speciale software modificaties nodig waren waar ik echt niet thuis in ben. Dit bleek dus niet het geval, alleen pigtails monteren en binnen een dikke week had ik mijn B818 al weer terug. https://router-mods.co.uk/product-categ ... cba1185463

Je kunt de B818 inderdaad waterdicht in een PVC buis maken en op dak zetten. De vraag is dan alleen wat je binnen in de camper aan Wifi overhoudt. Dit zou ik als gezegd ook eerst 'droog' proberen door de B818 eens op het dak te zetten en dan te testen. Wie weet is het resultaat prima, of je Wifi dekking binnen in de camper wordt misschienn te zwak. Als je een hout/kunstof camperdak hebt zou dit mee kunnen vallen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door JoopBrekken »

Leuke info!
We hebben een stalen dak.
Als ik een keer zwak signaal op de binnenantennes heb ( en het is droog en niet teveel wind ) dan zet ik de 818 op het dak, en vergelijk ik het ook met de 4g richtantenne die op de camper staat.
Ik vermoed dat die laatste een slechter resultaat zal geven!
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Markus »

Weer verder gereden naar het noorden van Zweden naar het plaatsje Falkoping en de ontvangt is echt goed van de Huawei B818-263 router.
Signaalsterkte 4G tussen de 95 en 75 % en over de download snelheid valt er niets te klagen. :bow:
Heb nu na anderhalve week 55 GB verbruikt. De router staat in de slaapkamer op een plankje naast de TV zonder buiten antennes.
Bijlagen
MiFi 3.jpg
MiFi 3.jpg (31.12 KiB) 1945 keer bekeken
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
Veertiger
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 11 mei 2022, 12:49
Locatie: De Meierij

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Veertiger »

Ik kreeg zojuist een mail van kpn dat de fair user policy van 25 naar 50 gb is gegaan.....
Dit bij een unlimited abo btw.
Pössl Summit 640 2017 163pk
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Camper-T »

Volgens mij is dit EU breed doorgevoerd bij veel meer of alle Telco's. Echter vind ik camper-technisch 50GB persoonlijk nog steeds te weinig.
Wij verstoken met 2 smartphones, 2 tablets en een TV stick ca. 10GB per dag en dan zou je met 5 dagen al door je buitenland-bundel heen zijn.
Tot dat wij 'unlimited' in heel de EU kunnen roamen tegen thuistarief blijven de EU pre-paid simkaarten, of lokale simkaarten voordeliger.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja dat is iets waar ik ook achter ben gekomen.
Het is dus niet zo dat ik niet wil betalen, maar 40 of 50 euro voor een abbo per maand wil ik niet uitgeven, voor hooguit 8 week gebruik.
Dan is een pre paid sim kaart denk ik de beste oplossing.
Ben nu van T mobile over gegaan naar Vodafoon(fone) en daar is een 7 dagen onbeperkt bundel de beste keus.
T Mobile heeft alleen maar 24 uur onbeperkt en weekeind bundels te koop.
En waar ik achter kwam in het buitenland, deze zijn dus niet te koop als je in het buitenland zit.
Dan geloof ik ook wel dat je kunt roepen EU onbeperkt als je deze niet kunt activeren van uit het buitenland.
Hier op het forum melden mensen dat bij Vodafoon dit wel kan, activeren van uit het buitenland.

Theo
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Camper-T »

Dat is het lastige met wat wij willen en wat de Telco's hierin kunnen (willen) voorzien. Er zijn sec gesproken geen NL abonnementen die unlimited data in het buitenland geven. De meeste abonmmeneten zitten anno 2022 aan een max van 50GB data per maand in het buitenland. Hierbij komt dan nog de Fair Use Policy (FUP) waarbij je maximaal 10GB per dag mag verstoken maar dit wordt in de praktijk niet altijd even strak gehandhaafd.

Als je anno 2022 echt 'Unlimited' met minimaal 10GB aan FUP datagebruik per dag wilt camperen in heel de EU dan ben je in mijn beleving nog steeds op de EU pre-paid datakaarten aangewezen. De prijzen hiervoor liggen ver uiteen maar op dit moment lijken aanbieders MyPrivateHotspot en Onlineineurope de beste zaken te doen. Waarbij MyPrivateHotspot ook kleinere en goedkopere opties heeft voor minder zware datagebruikers.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Sempai »

Wie kan mij een Vodafone "prepaid simkaart" bezorgen/opsturen? Dit lijkt niet kunnen voor Belgen :-?


Ik kreeg volgende via de chat :

Hallo, is het mogelijk data simkaart te verkrijgen als men in België woont? Ik bedoel zoiets : https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/25754

antwoord Vodafone

Goeiedag, dat is zeker mogelijk. Echter versturen we geen simkaarten buiten Nederland. Om een dergelijke simkaart te verkrijgen kun je langs een Vodafone winkel in Nederland gaan.

Wie kan helpen?
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Ik had mijn prepaid Vodafone simkaart via onlineineurope.com.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Sempai »

Graag de link aub, want ik vind enkel de optie om tegen 85€/2weken een data kaart te bestellen :-?

Bij Vodafone Nederland kan je een lege data-kaart kopen en naar keuze opwaarderen :thumbup:

zie deze link https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Als het goed is deze: https://www.onlineineurope.com/

Biedt 2 en 4 weekse contracten, leeg opwaarderen behoort in ieder geval niet tot de mogelijkheden die ik ken of die via dit bedrijf worden aangeboden.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie