Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Update: na het mailtje van campingtrend dat ik binnen 24 uur een mail zou ontvangen van onlineineurope.com is het heel stil gebleven in mijn mailbox, ook in mijn spam en ongewenste mailbox...

Ik ga morgen via de website het telefoonnummer van deze start-up opzoeken en eens kijken of de twee snelle jongens achter dit bedrijf de beloftes van dit bedrijf ook bewaarheid kunnen laten worden.

Eén ding: het heeft me nog geen € 0,01 cent gekost, dus er is nog geen man overboord. Of, zoals het Chniese sprookje verteld: "de geur van de maaltijd is betaald met de klank van het geld" Maar ik ga wel alvast op zoek naar plan B..

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door appellover »

Helaas nog steeds maar 1 provider in de EU met onbeperkt roaming voor redelijke prijs ( 21 € pm) Xenet.es.
Kijk ook eens op evenwifi.nl onbeperkt en fup tot 500GB pm .
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Ik heb net een mail van onlineineurope.com: de factuur, aanwijzingen voor het gebruik en de melding wanneer de sim verzonden zal worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Posselaar
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 12:51
Locatie: Apeldoorn

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Posselaar »

Ik ben ook op zoek naar betaalbare oplossing om zonder datastress op vakantie te gaan.
evenwifi.nl=> prepaid data kost 519,- voor 100gb of anders een abonnement van KPN voor 99/mnd. Voor mij niet niet echt betaalbare oplossing voor de zomervakantie.

De aanbieding van Campertrend vind ik dan wel interessant maar het bedrijfje bestaat nog niet erg lang en er is weinig informatie over te vinden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Gr. Ben
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Als je mijn update leest: ik heb besteld via Campertrend bij onlineineurope.com. Ik heb inmiddels van hen een mail ontvangen en de gok voor € 129 gewaagd voor 28 dagen. Ik krijg de simkaart binnen een week opgestuurd, die wordt op 13-07-2022 actief.

Werkt het niet, ga ik in Portugal wel een prepaid datasim in een winkel kopen en haal ik bij onlineineurope.com verhaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Camper-T
Berichten: 1170
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Camper-T »

Hier krijg je 300GB gedurende 30 dagen voor €99,00 https://myprivatehotspot.com/product/mi ... i-routers/
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik vind de optie van myprivatehotspot wel iets om nader te onderzoeken. Klopt het dat een soort van wifi kastje krijgt waar je een simkaart in moet doen? En dan je dit kastje na afloop van de periode weer retour moet sturen?
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Als ik de informatie goed lees, krijg je alleen de simkaart. Als de € 99 inclusief bruikleen van een mifi router (het kastje waar je over spreekt)is, is het helemaal niet duur.

Let echter wel op dat 1 uur tv kijken al snel 3Gb vraagt... Is die 300 Gb op, dan wordt de snelheid verlaagd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Sempai »

3GB/u waar haal je dat ?? :bang: Heb ik nog nooit verbruikt, eerder max 1GB/u. Wie met 300GB niet toekomt als verbruik/maand is niet meer op vakantie, maar zit gewoon naar tv te kijken en op zijn media apparaten :| :thumbdown:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Was in Frankrijk: onze Xiaomi stick trok met Netflix voor een uurtje bijna 3 Gb van onze KPN data bundel van 1 van onze mobiele telefoons als hotspot. Vandaar dat we nu gaan experimenteren met een prepaid datasim in een Mifi router. Geen abo en volgens de claim van de verkoper ook geen data limiet.

Wij kijken ook geen hele avond tv, dus misschien is wat we nu hebben aangeschaft teveel? We gaan het zien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Camperic »

Sempai schreef:
ma 04 jul 2022, 19:53
Wie met 300GB niet toekomt als verbruik/maand is niet meer op vakantie, maar zit gewoon naar tv te kijken en op zijn media apparaten :| :thumbdown:
Mee eens :thumbup: , maar er zijn ook mensen die "wonen" in hun camper :wink:
appellover eerder in een ander topic schreef:
wo 06 apr 2022, 21:35
Nu we het hier hebben over tv streamen.
Heb van xenet onbeperkt data dus had geen idee hoeveel dat tv kijken via internet per uur aan data kost .Gebruik dus een 4K MI stick met iptv en een 22 inch hd (1080p).Heb het gemeten met app van de provider “mi móvil “ . Een uur tv streamen kost 3,3GB ,soms wat minder maar gemiddeld ruim 3GB per uur .Nou kijken wij toch zo’n 7 uur dus komt 20 GB per dag .Zomers met mooie avonden is het natuurlijk veel minder ,maar tijdens grandslams tennis kom ik aan een TB als ik niet oppas ,maar probeer wel onder de 500GB te blijven met roamen.
Gr.Ron.
Zoals je zelf al in dit topic schreef
Sempai schreef:
di 17 mei 2022, 9:26
Ik kan mij best inbeelden als je bvb. in de winter reist heel wat tv kijkt, het zijn dan ook lange avonden :wink:
7/8 maanden met camper onderweg, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen :-B :thumbup:
:wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Zonneke »

gjvonk schreef:
ma 04 jul 2022, 20:09
Was in Frankrijk: onze Xiaomi stick trok met Netflix voor een uurtje bijna 3 Gb van onze KPN data bundel
Je kan databesparing aanvinken in de app. :wink:
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Markus »

gjvonk schreef:
vr 01 jul 2022, 9:20
Als je mijn update leest: ik heb besteld via Campertrend bij onlineineurope.com. Ik heb inmiddels van hen een mail ontvangen en de gok voor € 129 gewaagd voor 28 dagen. Ik krijg de simkaart binnen een week opgestuurd, die wordt op 13-07-2022 actief.

Werkt het niet, ga ik in Portugal wel een prepaid datasim in een winkel kopen en haal ik bij onlineineurope.com verhaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ben benieuwd naar je ervaring aangezien ik er ook oren naar heb.
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door gjvonk »

Beloofd, ik zal de ervaringen delen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie