Douane Noorwegen

gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Douane Noorwegen



Bericht door gerard1955 »

Dubbel gepost....sorry
Laatst gewijzigd door gerard1955 op vr 20 mei 2022, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Douane Noorwegen



Bericht door gerard1955 »

Beste BP2.
De rode poort is de weg die je moet volgen als je van de boot komt (of grensovergang) als je iets "aan te geven " hebt. Dus.... als je belasting moet betalen. Of een hond of kat moet aanmelden.
Heb je niks aan te geven dan maak je dat kenbaar door de groene pijlen of lampen te volgen.
Steekproefsgewijs wordt uit beide routes steekproeven uitgevoerd.

In mijn geval was de grensovergang Kristiansand. Als je van de ferry komt.

Op basis waarop de steekproef wordt genomen denk ik zomaar dat onderbuikgevoel, ervaring, gedrag van de bestuurder door de douaniers de keuze wordt gemaakt. Zin of geen zin telt misschien ook mee.
Elk beroep heeft voor zijn werk wel onderbuikgevoel en ervaring opgebouwd. Ze hebben er een neus voor.
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Douane Noorwegen



Bericht door roma »

Ik klink op een torenhoge boete en inbeslagname van alle drank en rumbonen. Is niet leuk, maar je hebt wel een prachtverhaal voor vele jaren. Dat wordt genieten hier op het forum. Proost.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Douane Noorwegen



Bericht door BP 2 »

@AadenAnke, als diegenen "de norm in Nederland van 5 consumpties per week" volgen dan is het logisch dat deze na het drinken van 1 pintje kunnen omschreven worden als "dronken". Hoe zullen die er uitzien na het drinken van een echte tripel Trappist en die wij drinken om paters en abdijen financieel te helpen overleven! (is ook een beetje een vorm van liefdadigheid)

@ gerard1955: ik kan mij niets herinneren van een rode of groene poort in Kristiansand maar dat is al sinds 2014 geleden en toenn waren er misschien nog geen gekleurde poorten.

BP 2
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douane Noorwegen



Bericht door AadenAnke »

Die poortjes waren er 30 jaar geleden al nog niet zo uitgevoerd als nu natuurlijk, misschien toch het gevoelig van die tripel trappist :cheers:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51262
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Douane Noorwegen



Bericht door Kroppie »

en als je niet buiten drank kunt EN kleurenblind ?
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Beroepsreiziger

Re: Douane Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

johnCamper schreef:
vr 20 mei 2022, 6:53
Hadden 6 kartons van elk 24 blikjes Jupiler bij. Resultaat, alles kwijt en 750€ boete.😪😪😪
Vergeet je geen 0, en die 100 stokslagen, en die 3 jaar gevangenis straf?

Of was dat nog in de tijd dat 1 NOK gelijk stond aan 1€?
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Douane Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

Ja, met Jupiler.... :cheers:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie