Met de eigen camper naar Fuerteventura

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
RESULT PT
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 mei 2022, 8:03

Met de eigen camper naar Fuerteventura



Bericht door RESULT PT »

Goedemiddag,
Nieuw op het camperforum maar al jaren in het bezit van een Volkswagen transporter 4x4 campertje. Zou heel graag tijdje met mijn volledig zelfvoorzienende camperbus naar fuerteventura reizen Ivm trainen en lopen van een meerdaagse trail. Meestal dit soort wedstrijden per vliegtuig en maar eigen camper heeft toch grote voorkeur. Is het echt zo kostbaar en tijdrovend/ingewikkeld om met mijn camper op fuerteventura te komen of heeft iemand goedkopere en makelijker tips?? Wordt gestoord van alle vage info op het internet dus zou graag van mede camper eigenaar goede tip krijgen? Alvast bedankt en sportieve groeten, Dimitri
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Met de eigen camper naar Fuerteventura



Bericht door Aagje »

viewtopic.php?t=8478428
Misschien dat de starter van dit topic je verder kan helpen?
RESULT PT
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 mei 2022, 8:03

Re: Met de eigen camper naar Fuerteventura



Bericht door RESULT PT »

Dank je voor de link en deze had ik inderdaad al gelezen. Ben al vaker op Fuerteventura geweest Ivm wedstrijd van de MDS dus ken het eiland al aardig. Alle 3x waren echter met het vliegtuig en zou nu heel graag eens met mijn eigen expeditie-campertje gaan voor de wedstrijd en tijdje trainen op het eiland. Vind de overtocht behoorlijk prijzig en nogal lang duren dus vandaar mijn vraag of er ook andere alternatieven zijn voor de overtocht met mijn eigen camper bijvoorbeeld rechtstreeks? Is het proberen waard en met zoveel gebundelde ervaring via dit forum leek de kans mij het grootst dat ik er via deze manier achter zou komen.
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Met de eigen camper naar Fuerteventura



Bericht door roma »

Prachteiland waarvandaan je ook gemakkelijk de korte oversteek kan maken naar Lanzarote.
Wat mij op de (strand)parkeerplaatsen opviel was het grote aantal opengebroken huurwagens. De dieven gaan voor het snelle werk: schroevendraaier in het slot, deur open en tassen graaien. Mij overkwam het ook: open gebroken en niets mee genomen, omdat er niets in lag, maar wel probleem met de verhuurder. Op de parking telde ik minstens tien geforceerde deursloten.
Overtocht is inderdaad duur, maar als je daar vele maanden kan verblijven .... doen.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Met de eigen camper naar Fuerteventura



Bericht door Autocaravana »

Met Trasmediteranea kun je van Cádiz naar Lanzarote en dat kost circa €1200 retour zonder hut, als ik het goed zie. Er gaan frequente veerboten van Lanzarote naar Fuerteventura en die doen er maar 25 minuten over en kosten circa 50 euro. Volgens mij kun je van Fuerteventura rechtstreeks terug naar Cádiz, maar ik weet niet precies hoe dat zit met het retourtje.
Op de website staat een telefoonnummer en er is ongetwijfeld een Engelssprekende medewerker aanwezig.

Zelf gingen we met Fred Olsen van Huelva naar Gran Canaria en dat werkt allemaal vrij simpel.
Als je geen hut neemt kost dit voor één persoon retour €722. Dat is inclusief de boot van Gran Canaria naar Fuerteventura (2 uur).
De terugreis duurt aanzienlijk langer omdat je op weg naar Huelva ook nog Tenerife aandoet.

Kortom, het duurt sowieso anderhalve dag of langer, maar als je niet de luxe van een hut hoeft valt de prijs met Fred Olsen best mee.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Plaats reactie