Tunen motorblok

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tunen motorblok



Bericht door seth_space »

Investeren in wat extra pk, liefst bij aanschaf geeft geen teleurstelling.
Investeren in weinig pk geeft vaak teleurstelling en is veel lastiger op te lossen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tunen motorblok



Bericht door Camperic »

metatoon schreef:
ma 16 mei 2022, 11:11
Van oorsprong is het met dit blok nu eenmaal zo ,dat je soms en zeker bij luik niet de 100 aantikt.
Destijds was het verkeer ook anders :roll:
Fijn als je (beter) met het verkeer mee kunt, daar heb je inderdaad vaak plezier van :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Tunen motorblok



Bericht door metatoon »

Tja achterblijven is schande .
Zo,ervaren wij hier met fietsen steeds meer last van de electrische fietsen.
Uitzondering op diegene die hem normaal hanteren.
Gr. Toon.

P.s Ben niet zo van de wedloop die in alles en overal plaatst vind.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Chevy55
Berichten: 245
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Tunen motorblok



Bericht door Chevy55 »

ALs het een diesel met turbo is , zeker de fiat blokken .
Die hebben een mebraam die een conische stift beweegt , waarmee het diesel mengsel geregeld wordt , die kun je simpel door het verdraaien van de conus (ligt er aan welke gemonteerd is) , soms is het beter om een andere te monteren , dat samen met een ander veer onder membraam , ken je het motortje niet meer terug , het is wel belangrijk dat het juist gebeurt , teveel diesel inspuiten en met een rookwolk optrekken vind ik niet kunnen , en is ook niet nodig , ik heb wel zeker een 8 x kleine aanpassingen gedaan .
Ik heb vrij recent nog mijn huidige 2.8idtd gedaan , auto rijdt nu zoveel prettiger , en met het verkeer mee komen , had eerder ook geen enkel probleem , de vrachtwagens gaan ook niet met 80 de steile helling op , zit bij de meeste tussen de oren denk ik , ik heb die haast niet , zeker niet met de camper , maar ja ik denk dat veel mensen in de auto er een wedstrijdje van maken , denk het niet weet het wel zeker .
Maar het rijdt wel een stuk relaxter , minder schakelen , en in ons geval is het verbruik ook iets gustiger , maar daar moet je niet van uit gaan , ik rij voornamelijk binnendoor , zodra we nederland uit zijn , en vermijd de drukte .
De winst met het vermogen 10 to 15% is over het algemeen geen probleem .

Maak overigens niet de fout om daarna onder de 80km per uur in de 5 te gaan rijden , wat in geval van onze idtd makkelijk kan , daar loopt ie kapot van ,de 5deversnelling , is genoeg over te vinden .

http://tuning-meister.de/

Hier heb ik de spulletjes vandaan gehaald .

Succes ermee
Plaats reactie