Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Hoi allemaal,
Wij hebben recent voor onze Granduca 622 luchthulpvering besteld.
Hierbij zit een Tüv verklaring dat de MTM daardoor verhoogt mag worden van 3500 kg naar 3850.
Heeft deze voor Belgïe ( of Nederland ) enige waarde , of is de mogelijke verhoging alleen in Duitsland mogelijk?
Gr. Rico
Wij hebben recent voor onze Granduca 622 luchthulpvering besteld.
Hierbij zit een Tüv verklaring dat de MTM daardoor verhoogt mag worden van 3500 kg naar 3850.
Heeft deze voor Belgïe ( of Nederland ) enige waarde , of is de mogelijke verhoging alleen in Duitsland mogelijk?
Gr. Rico
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvereing
Nee, geldt niet alleen voor Duitsland maar ..... of de MTM kan worden verhoogd hangt ook af van het chassis
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvereing
Hoi Camperic,
maxi chassis ( 1998 )
met 1850kg en 2120kg maximum asbelasting nu
gr. Rico
maxi chassis ( 1998 )
met 1850kg en 2120kg maximum asbelasting nu
gr. Rico
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvereing
helaas niet
Wat ik begrepen heb mag je de asbelastingen niet bij elkaar optellen.
Wat ik begrepen heb mag je de asbelastingen niet bij elkaar optellen.
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvereing
Dat mag inderdaad niet en met een maxi-chassis zal verhoging van MTM naar 3850kg mogelijk zijn
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Top,
Nu nog uitzoeken hoe te doen
Hulp van Granduca blijkt niet te verwachten
Gr. Rico
Nu nog uitzoeken hoe te doen
Hulp van Granduca blijkt niet te verwachten
Gr. Rico
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Heb je ook rijbewijs C1 of ga je dat nog halen ?
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Hoi Allemaal,
nog even een aanvullend vraagje. Hier in het schone belgië zitten we met de homologatie van elk dingetje wat er verandert word.
De luchtbalgen zijn vrij eenvoudig te plaatsen, maar zijn ze ook makkelijk tijdelijk te verwijderen voor de keuring en daarna weer terug te plaatsen ?
Gr. Rico
nog even een aanvullend vraagje. Hier in het schone belgië zitten we met de homologatie van elk dingetje wat er verandert word.
De luchtbalgen zijn vrij eenvoudig te plaatsen, maar zijn ze ook makkelijk tijdelijk te verwijderen voor de keuring en daarna weer terug te plaatsen ?
Gr. Rico
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
JA, kan ……. mits je niet te veel toeters en bellen gebruikt, 2 Balgen, met de leidingen, de rest kan blijven,…maar mss beginnen,die Belgische Ambtenaren,dan weer dat er..(geen aanslag type afhankelijk) op zit, of waar dit voor dient ?
Hans
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Hi Hathi,
klopt Belgische ambtenaren. Pragmatisch is een buitenlands woord.
Je zou toch zeggen elke verbetering die positief is voor de veiligheid moet je met handen aangrijpen.
De bedrijven maken er dankbaar gebruik van. Plaatsen van eenvoudig 2 weg systeem € 2600,00
Weet jij of het snelkoppelingen zijn op de balgen. Niet dat ze na 1 x verwijderen versleten zijn
De stootrubbers zijn natuurlijk zo er weer op te draaien
Gr. Henrico
klopt Belgische ambtenaren. Pragmatisch is een buitenlands woord.
Je zou toch zeggen elke verbetering die positief is voor de veiligheid moet je met handen aangrijpen.
De bedrijven maken er dankbaar gebruik van. Plaatsen van eenvoudig 2 weg systeem € 2600,00
Weet jij of het snelkoppelingen zijn op de balgen. Niet dat ze na 1 x verwijderen versleten zijn
De stootrubbers zijn natuurlijk zo er weer op te draaien
Gr. Henrico
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Ja ,indrukken en de leiding,kun je er zo uit trekken,…en in jouw praktijk geval,zou je de Balg incl leiding,uit kunnen nemen,dus leiding los halen aan het vul ventiel,en dat laten.bv achter het achterwiel,zodat je er prima bij kan,bij het tegelijk met het Banden pompen, ik dacht zo rond de €500,- bij Oluve.nl
Hans
- rijschoollucassen
- Berichten: 3065
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Tüv verklaring bij hulpluchtvering
Betekent wel dat je voertuig bij een ongeval niet voldoet aan de keuringseisen, waardoor de tegenpartij of de verzekering weer een handvat krijgt...
Dat deze verbetering de veiligheid juist te goede komt heeft niemand een boodschap aan, misschien was je door dat veiligere gevoel wel harder gaan rijden
Beetje verhaal van de SUV, een voertuig waarmee je vast komt te zitten op plaatsen waar je anders niet gekomen was.
Groet Jaap
Dat deze verbetering de veiligheid juist te goede komt heeft niemand een boodschap aan, misschien was je door dat veiligere gevoel wel harder gaan rijden
Beetje verhaal van de SUV, een voertuig waarmee je vast komt te zitten op plaatsen waar je anders niet gekomen was.
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.