Nieuwe campergeneratie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door hurktoilet »

Hier het verhaal over de jonge camperverhuurder
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door seth_space »

Wil, met een camper als de bus van jonkheer ben je met de huidige dieselprijzen al snel 50 c per gereden kilometer kwijt. Leuk voor een reisje naar de moezel, maar een serieuze reis binnen Europa kost een kapitaal. Lijkt me dus juist voor een beginnende camperaar een no go.
Je beweerde laatst ook al dat camperaars geen toeristen zijn.
Als ik kijk naar de mijn bekende camperaars dan gaan die naar musea, eten regelmatig uit, doen inkopen in het land van bestemming. En mogelijk dat ze omgerekend per dag wat minder uitgeven, maar op de vakantie berekend net zoveel als een vliegtoerist in zijn 8 dagen of twee weken.
Kortom, camperaars zijn volledige toeristen.
Als de camper een vervanger wordt voor een (niet te verkrijgen) huis, dan gelden ongetwijfeld weer andere benaderingen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door Dafluc »

hurktoilet schreef:
ma 09 mei 2022, 17:38
Hier het verhaal over de jonge camperverhuurder
Ja, of je even abonnee wil worden. Nou, sorry.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door gjvonk »

seth_space schreef:Wil, met een camper als de bus van jonkheer ben je met de huidige dieselprijzen al snel 50 c per gereden kilometer kwijt. Leuk voor een reisje naar de moezel, maar een serieuze reis binnen Europa kost een kapitaal. Lijkt me dus juist voor een beginnende camperaar een no go.
Je beweerde laatst ook al dat camperaars geen toeristen zijn.
Als ik kijk naar de mijn bekende camperaars dan gaan die naar musea, eten regelmatig uit, doen inkopen in het land van bestemming. En mogelijk dat ze omgerekend per dag wat minder uitgeven, maar op de vakantie berekend net zoveel als een vliegtoerist in zijn 8 dagen of twee weken.
Kortom, camperaars zijn volledige toeristen.
Als de camper een vervanger wordt voor een (niet te verkrijgen) huis, dan gelden ongetwijfeld weer andere benaderingen.
Ik durf te stellen dat de gemiddelde camperaar en campinggast meer bijdragen aan de economie in de bezochte regio dan de "all inclusive resorttourists".

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door AadenAnke »

@Wil ik weet dat Nico 15.000 vraagt zakken naar 10 zal hij denk ik niet doen :lol: maar de aanhanger/autoambulance verkopen en wat pingelen kom je vast een eind :lol: de bus is een best ding om semi in te leven maar voor reizen
1op4 1/2 tot 1 op 5 als je netjes rijdt dan wil je niet te veel kilometers maken elke week.

Wat betreft al jong je dromen na jagen :think: ik had het altijd over later (als ik groot ben zeg maar) dan een camper en reizen op je gemak zonder echt doel leek me heerlijk en dat is het dus ook. Maar later gedreven door het materialisme waarmee we zijn opgegroeid van hebben sparen en goed boeren daarna pas genieten en dat geheel of gedeeltelijk omdraaien ik weet niet of ik dat zou durven van we zien later wel of nog wat kunnen vergaren :lol: respect voor hun durf!

Gedreven door gebrek aan een betaalbare woonplek in caravan of camper wonen dat zijn er steeds meer (ook zat ouderen maken deze keus op dit moment) maar dan als alternatief voor wat ze eigenlijk gewoon willen een huis wat ze kunnen betalen dat is een maatschappelijk probleem dus. Mensen met een goede baan zonder vaste woon of verblijfplaats zoals dat dan heet.

Zomaar een paar jaar dit jong kunnen doen en intussen tijd gewoon geld opzij kunnen zetten en op het moment dat de prijs van een huis weer normaal wordt weer terug in het zogenaamde fatsoen voor huisje boompje beestje :lol: eigenlijk een prima idee! Jammer dat ik er intussen te oud voor ben :hug:

Gr Aad
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door Will »

Wij zijn ook camperaars maar kopen ons eten vooral de biertjes bij de Aldi en wat ik nu om mij heen ziet niet anders En daar is helemaal niets mis mee integendeel maar daar ben je nog geen toerist mee die het breed laat hangen. Maar we gaan weer on topic



Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door gjvonk »

Waar heb je als regio nou meer aan: 1 toerist die het 7 dagen "breed laat hangen" of 7 dagen 10 toeristen die iedere dag bij een lokale bakker (of b.v. Lidl) 6 verse croissants en een stokbroodje gaan halen èn passant ook hun avondeten boodschappen doen en misschien ook nog x per week uitgebreid uit eten gaan met een lekker wijn arrangement erbij?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door hurktoilet »

Dafluc schreef:
ma 09 mei 2022, 18:54
hurktoilet schreef:
ma 09 mei 2022, 17:38
Hier het verhaal over de jonge camperverhuurder
Ja, of je even abonnee wil worden. Nou, sorry.
Hoeft niet hoor, alleen even een gratis account aanmaken.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door linus »

Hoeft niet hoor, alleen even een gratis account aanmaken.
Ok...maar hoe dan ? Zoals ik het zie moet je toch echt geabbonneerd zijn 🤨🤔
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Nieuwe campergeneratie



Bericht door freedom2 »

idem
Plaats reactie