Schimmel plisségordijnen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door ducati 900 »

amigob2 schreef:
ma 09 mei 2022, 15:34
Ik zou HG schimmel reiniger op een doek doen en voorzichtig deppen, met geduld.
Zelf niet geprobeerd
Als je de schimmel reiniger er op spuit is het zeker weg, ja ook het zwart ( binnen 30 seconden ). Maar je kunt er kringen door krijgen ( nog altijd beter dan de schimmel )

https://www.youtube.com/watch?v=tSzKDNLGbr0
HG schimmelverwijderaar is verdund chloor waarvoor je € 8,50 voor een 1/2 liter betaalt.
Je kunt dus gewoon chloor voor € 0,85 per liter halen in de supermarkt en dat 1 op 10 verdunnen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door Robenan »

Kroppie schreef:
ma 09 mei 2022, 15:47
dat rolgordijntje oogt niet zo duur, jammer dat zo veel mensen daar toch steeds weer intrappen
Het moet toch ergens te rechtvaardigen zijn dat iemand +/- 35.000 + euries betaald voor de inrichting van een kleine 12 m² van een bestelwagen! Voor dat geld kun je zowat een hele eengezinswoning inrichten, als je een beetje de vinger aan de pols houd.: :think:

De gordijntjes in mijn 2004 camper hang ik s'avonds met een paar drukknopen voor de zijraampjes en de voorruit gaat met een rol gordijn.
In 18 jaar tijd nog niet versleten, nog niet kapot geweest , nog niet verschimmeld. Maar ja t zijn natuurlijk geen luxe plissé gordijntjes ! maar 't sluit overigens wel prima af en dat is waavoor gordijnen dienen. :thumbup:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door AadenAnke »

Ja ze zitten erin dus gebruik je ze. Zolang je de vochthuishouding op orde heb is het plissé geen probleem. Dus eigenlijk niets mis mee :lol: ventileren doen veel camperaars te weinig en dan krijg met gesloten (dicht gevouwen) plissé dus schimmelvorming. Heeft niet met een fout product te maken maar meer met niet goed gebruik

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door Kroppie »

het zou een fabrikant sieren om eens te kijken HOE zijn spullen gebruikt worden, regeren is tenslotte vooruit zien.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door AadenAnke »

Ja en nee! Je ziet ze met enige regelmaat op CP’s alles pot dicht in de avond geen raampje of dakluik open en dan in de ochtend druipt het condens water van de ramen is dat de fout van de fabrikant of gewoon de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Om nu te beweren dat een plissé gordijn bijvoorbaat verkeerd is omdat het duur is gaat mij te ver

Gr Aad
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door djurre1980 »

Als niks werkt kan je HG Vocht Schimmel en Weerplekken reiniger proberen.
Is vrij agressief, maar je hoeft niet te boenen, alleen opspuiten.
Ik heb daar al veel vunzige vlekken mee kunnen verwijderen.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door Adfur »

amigob2 schreef:
ma 09 mei 2022, 15:34
Ik zou HG schimmel reiniger op een doek doen en voorzichtig deppen, met geduld.
Dit is gewoon bleekwater, koop je in de supermarkt voor een grijpstuiver, leuk verdienmodel voor HG.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Schimmel plisségordijnen



Bericht door Zonneke »

Probeer eerst eens een stukske met een wondersponske. :wink:
Plaats reactie