Verblijf aan de Algarve

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door de Jonckheer »

Wij hebben er van alles gekocht, van zonnepanelen (incl montage) tot een topper, waterpomp, messen, enz. Dus aan ons hebben ze best wel verdient, prima. Uit eten, terrasjes, veel fruit (sinaasappelen) enz. Als je daar 3 maanden heen gaat en je moet elke dag €10 tot €15 aftikken om te staan is de lol er snel af want het is ook nog eens 5000 km heen en terug. Het moet dus wel leuk een enigszins betaalbaar zijn. Dat is het niet meer en dus gaan we niet meer maar ach, na 4 keer 3 maanden Algarve heb je het daar wel gezien, toch?
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Tiemen »

Wij hebben dan toch een andere ervaring. We hebben in maart 3 weken in Portugal rondgereisd en nog geen €100,- uitgegeven aan overnachtingen. En in dat bedrag zat ook nog €15 aan 2 flessen wijn voor een overnachting bij een wijnboer.
Moet er wel bij vermelden dat we geen strandmensen zijn maar liever in de binnenlanden reizen. Denk dat wel scheelt in de kosten, maar zeker ook in de drukte.
Nee, wij vonden het niet duur. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Bob Diesel »

Dat zeg ik toch :crazy:
Portugal is meer dan de Algarve :bow:

En 3 weken :roll: dan doe je dat land te kort
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Will »

Ik vind het fijn voor jullie maar daar zullen dan de Portugezen anders over denken en daarom gaat het achter de betaalmuur. Duizenden mensen die 1000 e.-per week aan overnachtingen betalen het is ook nog discriminerend tegenover caravanners maar daar is al zoveel over geschreven.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door de Jonckheer »

Dat discriminerend heb ik altijd grote onzin gevonden, immers: een caravan is veel goedkoper dan een camper, behoeft nauwelijks onderhoud en is niet verplicht verzekerd dus qua kostenplaatje tegenover een camper kun je beter voor een caravan kiezen. Tja, een nadeel is dan dat je op een camping moet staan, je kunt immers niet alles hebben. Ik heb niks tegen caravans, heb er lang zelf een gehad dus ik weet waar het over gaat.
Caravan of camper, het zijn keuzes en bij die keuzes horen voor- en nadelen, niks discriminerends aan.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Zonneke »

de Jonckheer schreef:
vr 06 mei 2022, 19:16
Als je daar 3 maanden heen gaat en je moet elke dag €10 tot €15 aftikken om te staan
900 tot 1400,- voor 3 maand. Dat is dus om te lachen eigenlijk. In de winter thuis ben je dat alleen al kwijt aan gas en stroom. :mrgreen:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door EasyBee »

Thuis is toch gratis? Staat er toch al.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door DiffRental »

Wij vertrekken binnenkort voor 4 weken Spanje/Portugal.
Nu heb ik mij nog niet heel druk gemaakt over de kosten, het is wat het is!
Maar tel even mee: Ik verwacht 700 liter diesel te verbruiken gemiddeld 2 Euro p/l? Dan nog wat tol kosten want we hebben niet genoeg tijd en zin om heel Frankrijk lokaal te doorkruisen.
De verwachting is dan +/- €2000,- aan reiskosten, de 200 tot 300 euro aan een (veilige) slaapplaats, dat nemen we er dan maar gewoon bij.

Nee in Nederland is het beter. Ons bootje ligt in een haven voor relatief niet teveel geld incl gratis stroom en gebruik sanitair.
Kom ik daar met de camper dan was dat vorig jaar €20,- ex stroom, dit jaar al €26,- ex stroom. Stroom kost €4,50.
Het feit dat ik alle faciliteiten en stroom op de boot al betaald heb maakt niets uit.
De verhouding is een beetje zoek, 2,5 week slapen in de camper met stroom is gelijk aan 6 maanden het bootje aan de steiger.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80395
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Dafluc »

Ik zou de boot nemen naar Portugal.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door DiffRental »

Boot in de Algarve leggen en met het vliegtuig op en neer, das haast goedkoper als thuisblijven.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Bob Diesel »

Laat ee nu heel veel zijn die dat dan ook doen

Wij niet, swieberen bevalt nog veel te goed
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 07 mei 2022, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Will »

Ik zou een van de twee weg doen hou je toch geld over om al die ongemakken te behapstukken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door DiffRental »

Het gaat er niet om of iets wel of niet te betalen is.

Het gaat om de verhouding van wat een ligplaats in het water kost + faciliteiten en wat het kost om hetzelfde te doen met een camper. (Maar beter niet in het water :D )
Camper is de huidige melkkoe aan het worden, in Portugal maar elders ook.
Groeten Peter
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Verblijf aan de Algarve



Bericht door Marianjacques »

Exact
Plaats reactie