Garmin 770 LMT-D

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Garmin 770 LMT-D



Bericht door Gerard K. »

Wij hebben een Garmin 770 LMT-D navigatiesysteem in de camper. Het voldoet goed, hoewel ze soms vreemde afslagen neemt…..
Maar sinds kort doet zich een storend fenomeen voor. Bij sommige bochten en bij dieroversteekplaatsen verschijnt er een bijna beeldvullende tekst met een waarschuwing voor die bocht of oversteekplaats. Maar die bocht zag ik ook op de navigatie wel, voordat die tekst verscheen. Kortom: zeer lastig.
Zijn er meer gebruikers die deze overbodige instructie zien en belangrijker voor ons: hoe zet ik die uit?
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door veetee »

Zelfde ervaring hier, je kunt de geluidssignalen voor die waarschuwingen wel uitschakelen, maar helaas niete visuele waarschuwingen, zie blz. 3 van de manual. Ik vind het zelf ook een beetje irritant om voor elke bocht en dierenoversteekplaats (die ik vaak niet eens als zodanig herken wanneer aangegeven) zo'n melding te krijgen. Mee leren leven...
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door Gerard K. »

Bedankt voor de reactie.
Ja helaas. Mogelijk dat het er bij een volgende update weer uit is. In eerdere vergelijkbare situaties verscheen er boven in het beeld een kleinere melding. Ook irritant, maar je was dan niet het navigatiebeeld kwijt. Het kwam toen bij ons meermaals voor dat het systeem op die melding bleef hangen, m.a.w. de melding bleef staan.
Hoop doet leven.....
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
panda58
Berichten: 715
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door panda58 »

Weet niet welk type ik heb.
Maar hier ook zelfde.
Alleen komt er boven in een tekst te staan en niet bijna hele scherm.
Stoor me er niet aan ,ook de drie piepjes niet.
Deze waarschuwt me ook als ik te hard rijd.
Of als er een snelheid verlaging is.

Gr jan
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door JaapB »

Oooohhh, nu begrijp ik pas dat die melding beeldvullend is.
Ik heb ook die 770, maar heb alleen bovenin een balk waar die melding verschijnt.

Ik heb inmiddels 3 jaar ervaring met (hulp) van Garmin.
Bellen, mailen, niets helpt.
Alleen antwoorden van dat je moet wachten op de nieuwe update.
Het enige dat hulp biedt is je klacht op een openbaar platform zetten, facebook, klachtensite, enz.
Dan wordt er snel gereageerd.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Bij mijn 770 blijft ook regelmatig een melding boven in de balk hangen. Vreemd genoeg wordt die wel vervangen door een nieuwe melding, maar keert daarna terug naar de melding die blijft hangen :-?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Garmin 770 LMT-D



Bericht door Gerard K. »

Mogelijk dat die beeldvullende melding bij een nieuwe systeemupdate weer verdwenen is.
Kortom, in de kern een fantastisch navigatiesysteem, maar met problemen moet je niet bij Garmin zijn........
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
Plaats reactie