Hulp gevraagd bij Alden SSC HD besturingseenheid

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
pwhooftman
Berichten: 1822
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Hulp gevraagd bij Alden SSC HD besturingseenheid



Bericht door pwhooftman »

Mijn Alden SSC HD besturingseenheid (recent via dit forum overgenomen) reageert vreemd in combinatie met mijn GTCombo receiver. Nu is van deze receiver (Android box + DVB-T2/C/S2 ontvanger) bekend dat er diverse bugs in de software zitten en zaten (https://www.freesat.cn/forum/viewforum. ... 0dcd69ef08) , dus het is heel wel mogelijk dat de oorzaak in de GTMedia GTCombo box ligt, maar om dat uit te sluiten vraag ik jullie hoe de Disecq instellingen precies in de receiver moeten staan.

Ik ga er van uit dat de Alden SSC HD box er voor zorgt dat de aangesloten receiver zich niet druk hoeft te maken over de motorsturing van de schotel, dus dat in de receiver eenvoudigweg bij de Disecq 1.0 of Disecq 1.1 instellingen per satelliet aangegeven wordt op welke 'Port' de betreffende satelliet ontvangen kan worden. Daar in de Alden SCC HD besturingseenheid ingeprogrammeerd staat dat Astra 19E op Disecq port 1 zit, en Astra 23E op port 2, dacht ik dit dus in de receiver zo in te stellen. Als ik dan echter een kanaal van Astra 23E kies terwijl de schotel nog op Astra 19E uitgericht staat, gaat de schotel zoeken, en op de Alden SCC HD verschijnt afwisselend Astra19E en Astra 23E, alsof de Alden SCC HD continu wisselende instructies achter elkaar krijgt. Het resultaat is dat na een halve minuut de Alden SCC HD dan maar zegt "Astra 19E Pointing OK!".

Het is geen ramp, maar zou wel leuk zijn als je op de receiver door kanalen van diverse satellieten kan zappen, en de schotel volgt. In een proefopstelling met een oudere receiver ging dit wel goed dus ik verdenk de GTCombo receiver.

Klopt het dat ik weg moet blijven van de Disecq 1.2 motorinstellingen (deze zijn m.i. bedoeld voor een statische motoropstelling), en het simpelweg opgeven van een Port nummer in de receiver voldoende zou moeten zijn?

NB Transpondergegevens in de Alden SCC HD kloppen; hij kan Astra 19E en Astra 23E prima vinden, zolang de receiver maar geen Disecq commando's geeft...
IMG20220504151954.jpg
Disecq 1.0/1.1 instellingen
IMG20220504151954.jpg (231.43 KiB) 591 keer bekeken

IMG20220504154552.jpg
Disecq 1.2 motor instellingen
IMG20220504154552.jpg (198.04 KiB) 591 keer bekeken
Plaats reactie