Route naar Albanie via Dubrovnik?

Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Yank75 »

Het plan is om 23 juli met de camper richting Albanie / Noord Griekenland te rijden. Tussendoor waarschijnlijk een overnachting maar vanaf Dubrovnik iets langer blijven plakken. Weet iemand de huidige status van de weg naar Albanie en nog iemand tips.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Peter+Annie »

Misschien kun je hier wat indrukken opdoen:

viewtopic.php?t=8462024
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Of Albanie overslaan dmv de nieuwe tuibrug. Groet Eric
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Will »

Waar vind ik die nieuwe brug Eric.

Mvgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door fstuif »

Wij hebben die route een aantal keer gereden. Van zuid naar noord. Geen probleem. Mooie omgeving om door te rijden. Ook Albanië is geen probleem. We hebben wel altijd Tirana gemeden dus indien mogelijk langs de kust. De kustweg is sowieso de mooiste. Rij dan helemaal door via Sarande naar Butrint en neem dan het "pontje". Je bent dan bijna in Griekenland. Het pontje lijkt gammel en is dat ook maar een belevenis op zich en Butrint is het bekijken waard.
Wij doen het makkelijk dit jaar. Gaan met de boot van Ancona naar Split en rijden dan dezelfde route naar Griekenland.
Succes en goede reis.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Will schreef:
wo 25 mei 2022, 17:28
Waar vind ik die nieuwe brug Eric.

Mvgr.Wil
De Peljesac brug, Kroatië’s nieuwe verbinding met Zuid-Dalmatië
BY KARIANNE / IN ZUID DALMATIË 3190 VIEWS
Wie al eens met de auto naar Dubrovnik is gereden, weet dat je ter hoogte van het Peljesac schiereiland een stukje door Bosnië en Hercegovina moet rijden. Het gaat om de Neum corridor, die een lengte heeft van zo’n 10km.

Meestal worden paspoorten hier aan de grens wel gecontroleerd, maar worden ze alleen even vluchtig bekeken en kun je snel verder rijden. Toch zorgt deze dubbele grenscontrole in het drukke zomerseizoen voor de nodige wachttijden. Verhaal.gaat nog verder maar zoek t op zou ik zeggen. Groet Eric
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Yank75 »

Dank je wel de nieuwe brug gaan we zeker doen. Ik moet dan nog even kijken of ik de kustweg volg of Albanië doorkruis richting Griekenland. Bedoeling is namelijk ergens in Turkije te eindigen.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Als het je bedoeling is om in Turkije terecht te komen zou ik zeker op heen of terugweg over Servië rijden. Prachtige autobahn hebben wij zojuist terug gereden van Griekenland en kost € 17.50 plus € 5.50 aan tol voor 600 km. Dan ga je via het prachtige Bulgarije met super snelwegen bij Edirne de grens over. Kostte ons wel 45 min. Wachttijd om de grens over te komen. Daarnaast is de diesel nu € 1.- per l. was vorig jaar € 0.65 Groet Eric
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Schovie »

Albanië via Dubrovnik is wat betreft wegen prima te doen. Hou wel rekening met flinke wachttijden bij de grenzen Kroatië - Montenegro en Montenegro - Albanië. De rondweg bij Tirana reedt ook prima door.
Tip: Voor Dubrovnik auto camp Matcovika en bezoek in Montenegro het stadje Kotor en in Albanië Shköder.
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Yank75 »

Hi alle

Dank voor de reacties

@ eric Dat heb ik overwogen maar Albanië lijkt me wel interessant daarom via deze kant. Heb 3 weken de tijd om uiteindelijk vanuit Izmir terug te vliegen.
@ schovie de tips staan genoteerd.
Blijkbaar is het nog niet zeker of de nieuwe brug op tijd open is waarschijnlijk ben ik er rond 23 juli
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, de nieuwe brug in Kroatië schijnt 23 Juni open te gaan. In Turkije, Cannakele kun je over de maart geopende langste tuibrug ter wereld naar Izmir. Vliegen?? Gaat de camper mee in het vliegtuig? De Antonov is kapotgeschoten door PUTINI.Groet Eric
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Yank75 »

Haha Eric, Poetin heeft al roet in eten gegooid. Eerst plan was om camper naar Chinees kazachstaanse grens te brengen zus woont in china die zou dan terug rijden. Nu komen ze vanuit China naar Turkije en rijden zij terug.
Ooo ik was al aan t kijken welke route ik uiteindelijk naar izmir zou rijden maar das een mooi dat ze een brug hebben gemaakt.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Mijlpaal »

Ben nieuwsgierig, hoe ga jij dan terug naar Nederland? Zonder camper, met het vliegtuig?
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Route naar Albanie via Dubrovnik?



Bericht door Yank75 »

Ik vlieg vanuit Izmir terug.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Plaats reactie