Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door AadenAnke »

En zo is dat! Nederlandse vrachtwagen zetten we op kenteken bij een Roemeense bv met alleen iemand die mensen aanneemt en uitbetaald. Die mensen werken(rijden) zich te pletter voor een paar euro en krijgen pas geld om te tanken als er vracht in de wagen zit bouwen geen pensioen en aow op en klagen is weg wezen. Gaan ze naar een Nederlandse rechter krijgen ze gelijk moet er na betaald worden dat gaat een daarvoor opgerichte Nederlandse bv op de fles mag de maatschappij het ophoesten en gaan ze de zelfde dag weer verder. Sociaal bewogen en marktwerking noemen we dat.
Voor grens arbeiders zijn er speciale regelingen! In principe bouw je op in het land waar je belasting betaald. Meestal waar je woont. Om te voorkomen dat je dubbel belasting betaald (inhoudingen door buitenlandse werkgever zijn daar meestal verdragen over afgesloten en anders valt men terug op de wet. Zelf kan en mag je elk jaar dat je niet in Nederland belastingplichtig bent de premie volksverzekeringen voldoen is een % tot een maximum bedrag. Aow zeg 11.000€ per jaar bruto min 2% voor zeg 25 jaar ga als Hollander maar rekenen :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Frits U »

We hadden het over permanent in een vakantiehuisje wonen :lol3:

Laten we het daarbij houden, bedoeling was om ervarings informatie te krijgen! Of polen hier wel of geen AOW opbouwen interreseert mij niet

😉

Groetkes
Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 3:37, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door AadenAnke »

Het is een heel ingewikkelde materie in mijn bestuurders tijd zat bij de belastingdienst en het uwv in Breda een speciale afdeling grensarbeid ik kon een elektrotechnieker die werkte in Doel (België) woonde in Terneuzen en ging vorig jaar op jonge leeftijd met pensioen moet nog een X tal jaren wachten op aow ook zo’n verdrag regeling. Op alles zijn uitzonderingen gemaakt en daar weer compensatieregelingen voor is voor de deskundige al nauwelijks te volgen laat staan voor de gewone Jan met een korte achternaam :lol: ging en gaat dus veel ongemerkt fout. De verdragen tussen België en Nederland zijn beter dan tussen Duitsland en Nederland voor de Nederlanders heb ik mij laten vertellen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Dafluc »

Zo kort is de achternaam van Jan niet hoor :wink:
Maar graag weer terug naar het onderwerp.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 3:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Zonneke »

De laatste reactie is tegen wie of wat gericht? Heb altijd Nederlands gehoord, gesproken en gelezen. Helaas gebeurt het hier wel eens dat een opmerking Chinees lijkt...

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Jako911
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 13:34

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Jako911 »

Frits U schreef:
za 23 apr 2022, 22:11
Haily hallo allemaal,

Ik zoek contact met forum leden die hun huis verkocht hebben en permanent een vakantiewoning bewonen ;)
Wij hebben stevige plannen om een vakantiehuisje in Duitsland te gaan kopen vandaar.

Alvast dank voor je reactie,
Petra Frits
Hier Jo “ van Karen”
Vraag me af of je al gesetteld bent?
Heb deze plannen ook al n tijdje in my mind.
Groet
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Meine »

Wat wil je eigenlijk precies weten? Ik woon zeer tot mijn tevredenheid sinds mijn pensionering ruim 3 jaar geleden in Duitsland. Als je hier permanent wilt gaan wonen waarom dan perse in een vakantiewoning.
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Frits U »

Hoi of zoals dat hier gebruikelijk is : moin

Ja we zijn hier goed "geland"
We zijn hier bijna permanent, of we zijn onderweg met de camper.
Zolang we nog gezond zijn blijven we dit doen

Leve de vrijheid 😉
Groetkes Frits en Petra
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Peter+Annie
Berichten: 1344
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Peter+Annie »

AadenAnke schreef:
ma 23 mei 2022, 8:43
En zo is dat! Nederlandse vrachtwagen zetten we op kenteken bij een Roemeense bv met alleen iemand die mensen aanneemt en uitbetaald. Die mensen werken(rijden) zich te pletter voor een paar euro en krijgen pas geld om te tanken als er vracht in de wagen zit .

Even een verlate reactie van mij ( en misschien off topic)

Audi alteram partem zeiden de romeinen al ( luister(kijk) ook naar de andere kant( van het verhaal)

Indien men de auto van onze Roemeen niet op het kenteken van zijn land zet , moet men hem een loon betalen naar Nederlandse maatstaven *, en dan is het niet interessant meer.
Dan hoeft deze Roemeen zich niet te pletter te rijden voor een paar euro, maar hoeft hij helemaal niet meer te rijden ( zodat hij geen hongerloontje heeft( in onze ogen) maar helemaal geen loontje.

Het leven bestaat uit keuzes, óok voor onze Roemeense medemens.

*
Mogelijkheid twee is een Nederlands auto huren, daar een Roemeense chauffeur opzetten die een arbeids overeenkomst heeft met een Roemeens bedrijf en de auto voorzien van een Roemeense vergunning ( volkomen legaal volgens art 2 van EU 2006-1)

Dat de "Oostblok constructie" niet erg netjes was t.o.v het afgedankte Nederlandse personeel heb je gelijk in (als je dat bedoelt)
Maar toen deze regels opgesteld werden zaten onze vakbonden óók aan tafel.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Permanent een vakantiewoning bewonen in Duitsland?



Bericht door Dafluc »

En terug on topic.
Afbeelding
Plaats reactie