Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Ook een Duits bericht,….over de regels,in Luxemburg,geld niet alleen voor Duitsers,maar voor alle landen
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27481
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Lijkt er wel op.
https://www.dezaak.nl/belastingen/verke ... uitenland/
70€ is blijkbaar al jaren de magische grens.
Ook voor het CJIB.
Europese regels
https://www.dezaak.nl/belastingen/verke ... uitenland/
70€ is blijkbaar al jaren de magische grens.
Ook voor het CJIB.
Europese regels
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Prima maar wees je er van bewust dat dit altijd achteraf is en niet op dat moment. De gemiddelde GPS snelheid wordt berekend m.b.v. de laatste 40/50 meter die je afgelegd hebt. Ook is de ontvangst niet altijd even goed en mis je een 'positie signaal' waardoor deze nog meer kan afwijken zeker wanneer je aan het afremmen bent want je rijdt bijv. een 50km zone binnen.Zonneke schreef:Kan mis zijn en leer graag bij: Rij in de camper altijd de snelheid die de GPS aangeeft. Mag er toch vanuit gaan dat deze de afstanden juist weet in te schatten en alzo de berekening maakt. De afwijking is hier een paar kilometer per uur dat je dan sneller op de teller kan rijden.
Zal ook wel afhankelijk van merk en model zijn zeker...
//Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Gemeten bij een constante snelheid over langere afstand. Drie km/h verschil.
- seth_space
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
GPS berekening kijkt in principe elke tijdseenheid welke afstand je tussen twee gps punten hebt afgelegd. Meestal ca 20 sec. Er zit dus een mogelijke vertraging in als je net een zone binnengaat.
Afwijkingen krijg je bij bijv Tunnels of wanneer je een steile helling op of afrijdt. De schuine lijn tussen twee punten wijkt af van de rechte lijn vwb lengte dus een afwijking op je gps berekening.
Afwijkingen krijg je bij bijv Tunnels of wanneer je een steile helling op of afrijdt. De schuine lijn tussen twee punten wijkt af van de rechte lijn vwb lengte dus een afwijking op je gps berekening.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Bij een helling van 10% rijd je een halve meter meer, verwaarloosbaar dus?
//Kees
//Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
- seth_space
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Dat ligt eraan hoe lang die helling is! en hoe snel je reed.
bij bijv 30m/s heb je in een tijdspuls 20x30 m afgelegd..= 600 meter.
DE afwijking blijft. En belangrijker.. een gps berekening is geen met een geijkte vergelijkbare meting.
bij bijv 30m/s heb je in een tijdspuls 20x30 m afgelegd..= 600 meter.
DE afwijking blijft. En belangrijker.. een gps berekening is geen met een geijkte vergelijkbare meting.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Dat valt dus inderdaad wel mee.
Op 600 meter recht rij je 603 meter omhoog op 10% helling. 30m/s is 108 km/uur. Bij 603 in zelfde tijd is dat 108,54 km/uur
Maar je kunt beter vaak de snelheidsmeter in de auto gebruiken dan de GPS want als je bij de GPS door omstandigheden iets over de snelheid heen gaat dan ga je ook echt te hard en doe je dat op de snelheidsmeter heb je altijd nog wat marge voor de bekeuring komt.
Op 600 meter recht rij je 603 meter omhoog op 10% helling. 30m/s is 108 km/uur. Bij 603 in zelfde tijd is dat 108,54 km/uur
Maar je kunt beter vaak de snelheidsmeter in de auto gebruiken dan de GPS want als je bij de GPS door omstandigheden iets over de snelheid heen gaat dan ga je ook echt te hard en doe je dat op de snelheidsmeter heb je altijd nog wat marge voor de bekeuring komt.
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Aad heeft er ook een wel een stukje verder de snelweg van Metz naar Nancy op 04-04 er was druk in de namiddag 77km gemeten herrekent 72 km ik wist het Anke zei nog tegen me miste je dat bord 70 welk bord? Nou het blijkt dat bord dus te zijn. 45€ als ik binnen de tijd betaal nu nog uitvogelen of het mij lukt via internet zoals het omschreven staat
Gr Aad
Gr Aad
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
In steden bij locaties met hoge gebouwen, bebossing/gebladerte met nat/vochting weer, onder langs bij steile heuvels/bergen, geeft vaak flink minder satelliet ontvangst (aantal benodigde satellieten) en onnauwkeurige locatie bepaling en derhalve wel degelijk kans op een verkeerde of slechte/vertraagde snelheids berekening.
Ook zijn niet alle te ontvangen GPS satellietjes even krachtig/goed te ontvangen.Het is maar net welke groep Satellietjes op dat moment aan de horizon verschijnt en behoorlijk te ontvangen zijn.
Hierbij is juist de kwaliteit en montage locatie van de gebruikte navigatie (met interne gps antenne) van belang.
Daarnaast zijn er periodes, dat GPS signalen sowieso moeilijker te ontvangen zijn, dit is dan weer inherent aan zonneactiviteit.
Dus ook gps snelheid is op grondniveau niet altijd betrouwbaar.
Ook zijn niet alle te ontvangen GPS satellietjes even krachtig/goed te ontvangen.Het is maar net welke groep Satellietjes op dat moment aan de horizon verschijnt en behoorlijk te ontvangen zijn.
Hierbij is juist de kwaliteit en montage locatie van de gebruikte navigatie (met interne gps antenne) van belang.
Daarnaast zijn er periodes, dat GPS signalen sowieso moeilijker te ontvangen zijn, dit is dan weer inherent aan zonneactiviteit.
Dus ook gps snelheid is op grondniveau niet altijd betrouwbaar.
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
gewoon niet op de uiterste grens gaan zitten met rijden , dan heb je nooit ergens last van en kost het ook niets, niet ingewikkelder maken dan het is, sjonge jonge wat een gezeur al 4 pagina,s
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
Klopt heren ik was vergeten aan te geven dat bij een 10% helling van horizontaal 100m je 0,5m meer rijdt.
//Kees
//Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?
een hele halve meter op die 100??, ongeloveloos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything