Bekeuring in Luxemburg: betalen?

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door Kroppie »

nooit meer door luxemburg gaan!!, problem solved
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door AadenAnke »

Traject controle A2 Utrecht 020 na meet correctie 1 km te haard toch echt ook in Nederland gewoon een schikkingsvoorstel iets van 18€ plus 7€ administratie kosten :bang: al weer tig jaar geleden gelukkig :lol: In veel landen is het net als vroeger in Nederland in categorieën verdeeld b.v. 91t/m97 en dan 98t/m 104 en elke coterie stijgt dan progressief kan heel kostbaar worden maar als je gewoon 90 rijdt op je teller wordt je niet geklokt op 91 km in het vlakke Nederland kan op de TT rijden meestal wel goed gaan bij bij dalen en stijgen werkt dat niet. Merkte het op de bus en tegenwoordig op de vrachtwagen dat de meeste op de TT of telefoon 84/85 km zetten bij mij gaat de teller strak op de snelheid die is toegestaan zit je er een km of 5 onder scheelt erg veel brandstof trouwens en bekeuringen dat samen kan je elk jaar toch wel 1 a 2 weken zuinig van weg met de camper :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door Dafluc »

Ach ja. Maar 10 kilo te zwaar. Maar 5 centimeter te hoog. Maar één wiel buiten het parkeervak. Maar zeven minuten te laat bij de parkeermeter. Maar twee dagen zonder apk. Tiswat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door marjasjaak »

Je moet als overheid toch ergens een grens trekken.

In de goeie ouwe tijd, toen de diesel nog € 1,30 kostte, reden we meestal 105 - 110 km/h. Verbruik 1:10.
Recent 2 lange ritten gemaakt, met gemiddeld 95 km/h. Verbruik 1:13.
Voordeel geen overtredingen en minder stikstof uitstoot :-B ,of was het minder diesel verbruik :?:
Sjaak.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door peter possl »

seth_space schreef:
do 21 apr 2022, 16:49
Zucht.. er zijn 91 " echte " km vastgesteld. De correctie is om meetafwijkingen te voorkomen.
Je verhaal dat er 103 gereden is komt uit je duim. Mogelijk heb je gelijk maar je "weet" het niet. Dus geen zaken als feiten brengen.
tellers in auto’s wjken ca 10 % af. er werd 94 km ECHT gereden, daar wordt dan 3 km vanaf getrokken. 10 % van 94 km is 9,4 km., totaal op je teller wordt dan 103 km.
Heb in werkzame leven gewerkt bij overheid die de bonnen uitdeelde. weet echt waar ik het over heb, maar helaas heb je in dit forum altijd een aantal betweters. Even goede vrienden hoor!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door seth_space »

"ca" afwijkingen zijn geen feiten, vandaar de correctie om die afwijkingen ook in de controle apparatuur te voorkomen in de berekening.
Er is feitelijk vastgesteld dat de camper 91 echte km per uur reed en dat is 1 km te hard.
Niks betweters.. gewoon feiten.
Maar verder zinloze discussie. De straf is opgelegd en of ik dat nu terecht of onterecht vind maakt voor de straf niks uit :cheers:

Mijn punt is dat metingen gebeuren met digitale middelen en dat mensen nu eenmaal analoog zijn en geen computers. Daar zou men rekening mee moeten houden. Maar regelridders lopen er voldoende rond in NL ( zie toeslagen affaire. vonden allemaal dat ze regels opvolgden zonder na te denken)
Lengtes, hoogtes etc.. hebben daar niks mee te maken maar dat bekt wel lekker natuurlijk ;)
ps, er zijn maar weinig tunnels die een hoogte beperking hebben waar ook exact het aangegeven getal de max is. In frankrijk en ook spanje zie je vaak een verschil tussen linker en rechter weghelft aangegeven. Het proberen met een wat te hoge camper is dan wel eigen risico natuurlijk :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door peter possl »

je hebt vergeten: en een lantaarnpal is ook van ijzer. oftewel: sorry dt ik het zeg maar wat je zegt is slap gel…
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door JoopBrekken »

FrS schreef:
do 21 apr 2022, 14:05
maar betaald, 90km gemeten 94 km correctie naar 91 km = € 49,= dat is niet mis. diesel voordeel weer weg. :cheers:
Er is 94 km gemeten waar je 90 mocht. Om eventuele afwijkingen te kompenseren wordt er 3 km afgehaald. Dat zijn de feiten.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door FrS »

te hard is te hard, ook na aftrek 1 km. Nog nooit gehad in Luxemburg, weleens in Frankrijk. Volgende keer beter opletten lijkt mij het beste.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 21 apr 2022, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door WimZ »

seth_space schreef:
do 21 apr 2022, 17:59
( zie toeslagen affaire. vonden allemaal dat ze regels opvolgden zonder na te denken)
Dit vindt ik wel erg kort door de bocht. Er werden geen regels gevolgd. Ze werden gewoon als fraudeur aangemerkt door het systeem en als er een bezwaarschrift kwam werd er niet naar gekeken want het is toch een fraudeur.
Dat is wel iets anders dan gewoon duidelijk te hard rijden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door Kroppie »

hier in m.beemster een stuk 30km zone, gemerkt dat mijn teller 7kmh teveel aanwijst, wel alleen maar gunstig/handig omdat te weten, ook bij hogere snelheden op andere plekken die 7kmh afwijking
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door seth_space »

WimZ schreef:
do 21 apr 2022, 19:26
Dit vindt ik wel erg kort door de bocht. Er werden geen regels gevolgd.
Dan moet je jezelf toch eens verdiepen in de situatie. De regels, wanneer het bij de rechterlijke macht kwam werden gevolgd zonder te kijken naar de menselijke component.
Precies wat ik hier ook bedoelde mensen zijn niet in staat om op 1 km nauwkeurig een snelheid vast te houden Een CC kan dat zelfs niet en die zou nauwkeuriger moeten zijn.
Je kunt natuurlijk een stuk trager gaan rijden maar dat lijkt me nogal hypocriet om te stellen. De meeste mensen rijden de toegestane snelheid en een KM zit je er bij een beetje pech zo naast.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door seth_space »

peter possl schreef:
do 21 apr 2022, 18:19
je hebt vergeten: en een lantaarnpal is ook van ijzer. oftewel: sorry dt ik het zeg maar wat je zegt is slap gel…
Je mag het best met me oneens zijn, maar je geslachtsdeel hoef je niet in de strijd te gooien hoor ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Bekeuring in Luxemburg: betalen?



Bericht door hathi »

Eigenlijk,is het vrij simpel, heb je geen overtreding,begaan,krijg je ook geen boete,en als je er wel een krijgt,zou ik ze toch ook maar betalen,omdat ze het bewijs in handen hebben, al de rest,is verspilde energie,fout is fout,kan gebeuren,als je op pad bent
Hans
Plaats reactie