Honden fietskar

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Jantje21
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 aug 2021, 20:00

Honden fietskar



Bericht door Jantje21 »

Wie heeft ervaring met een honden fietskar mee in de camper.
Welk merk, gewicht van de kar, compact in te vouwen?
Wij hebben een Mechelse herder van 28 kilo.
Graag tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Honden fiets kar



Bericht door gjvonk »

Ik volg dit topic ook even: we hebben ook een Mechelaar (madam is ondertussen bijna 8) en kunnen binnenkort een aanhangertje ophalen. Benieuwd of ze er ook in wil... in de auto en de camper is geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Honden fiets kar



Bericht door Japie »

Doggyride hebben wij. Zitten ze met zijn 2 en in, De grootste is 26 kilo en de kleinste 16 kilo. Kar weegt een kilo of 8. Is een pakket van 10 cm hoog ongeveer van te maken, wielen kunnen er af.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Honden fietskar



Bericht door de grebbe »

Wij hebben 14 jaar geleden een Kranich kar gekocht, prima kar maar zwaar en een onding om op te zetten, nu een nieuwe hond en morgen brengt de post een nieuwe kar, een Burley tailwagon, we gaan het meemaken
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Honden fiets kar



Bericht door linus »

Wij hebben een Croozer (?) En de kar is leeg al loodzwaar en een heuvel hoog rijden is bijna onmogelijk (zonder electro ondersteuning).
Verder echt een goede oplossing om onze invalide hond te transporteren over iets langere afstand.
Met mijn twee kleine honden die samen 25kg wegen plus we het gewicht van de kar zelf zijn ook kleine uitstapjes een challenge maar de kar gaat meestal mee om de actieradius te vergroten.
Ik heb voor het comfort een dik stuk schuimrubber in de kar gelegd maar er zijn ook geveerde karren.
Ik heb mijn honden honden aan de kar gewend door altijd een hand "krokkels" of hondensnoepjes in de kar te verstoppen. Hij stond een winter lang in de garage thuis en de honden controlleerden meermaals per dag of er iets te halen viel in de kar (en ik legde steeds weer iets in de kar natuurlijk)😅 op die manier hadden ze geen angst meer.
Geef de dieren tijd om eraan te wennen !!!!🤓 anders riskeer je dat het een flop wordt....
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Honden fietskar



Bericht door Japie »

De eerste keer er mee rijden vond de grootste niet fijn ( vond hij rijden in de camper ook niet), we kwamen aan rijden met de sirene aan zeg maar. Dat was 2 x. Daarna stond hij al te kwispelen als ik de kar ging uitvouwen. De eerste keren moest ik haar erin tillen maar nu zit ze er al in als de wielen er nog niet eens aan zitten. Vind het gewoon fijn nu. :thumbup:
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Honden fietskar



Bericht door Sandor Gora »

Toen ons kereltje 5 jaar oud was, ging het meehollen met de fiets nog wel, maar niet al te lang meer.
Dus gingen we op zoek naar een karretje.
Wij hebben kleine vouwfietsjes, dus het karretje moest ook klein en licht zijn.

In het huidige internet-tijdperk is de keus online heel groot,
maar er zijn niet veel winkels meer met een aantal modellen op voorraad.
Toch eentje gevonden en daar gekeken, geprobeerd en laten adviseren.

Het is het kleinste en lichtste karretje geworden, waar Toby (22kg) net in past.
Het is de Flamingo Doggy Liner "Romero" en kostte in 2019 € 79,95.
Hij vind het niet echt leuk, maar braaf-als-ie-is, gaat het toch wel.

200618 Toby in de kar.jpg
200618 Toby in de kar.jpg (242.39 KiB) 3052 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Honden fietskar



Bericht door Pienmajer »

Ik heb een tweede hands kinderkar (kidcar) omgebouwd voor de honden.De Kar is geschikt voor 40kg. Op de kunststof bak leg ik de hondenmand van stof tijdens het rijden. Het doek aan de voorkant heb ik vervangen door een net, zodat de honden in de rijwind zitten. De kar kan makkelijk ingeklapt en wielen er af in de garage. Werkt al jaren naar tevredenheid.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Honden fietskar



Bericht door Burp »

Hier 2 kooikerhondjes en we hebben beide een doggyride mini achter de (elektrische) fiets hangen. Heerlijk met het kopje uit de bovenkant. Zeer tevreden over de karren, kun je simpel invouwen of er een wandelwagen van maken. Past makkelijk in de garage van de camper met de fietsen.
Groet, Martin

Hymer B614SL
Bonkers
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 17:40

Re: Honden fietskar



Bericht door Bonkers »

Wij hebben 2 engelse bullen in hun eigen doggy ride. MAkkelijk af te breken en vouwt als een pakket van ong 15cm hoog. Staat bij ons op zijn zij. Met de stoelen en de tafel in de garage.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Honden fietskar



Bericht door krekwakwou »

Wij hebben De Swivel hondenfietskar met vering op de kar. Komt van www.kidscap.be en kost 230 euro
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Honden fietskar



Bericht door gjvonk »

Een vouwbaar lichtgewicht exemplaar heeft mijn voorkeur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie