Boete Brobizz Oostenrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Boete Brobizz Oostenrijk



Bericht door Jazp »

Afgelopen voorjaarsvakantie zijn we voor het eerste met deze camper (>3,5t) in Oostenrijk geweest. Omdat we tol moeten betalen op de snelweg (het hele stuk van kufstein nord naar kufstein sud..) hadden we netjes een Easygo+ bij Brobizz aangeschaft, milieuklasse doorgegeven en aantal assen geregistreerd. Door Oostenrijk rijden is zo best duur (3 assen, euro IV), maar ik doe het graag netjes. Op de heenweg werkte dit gelukkig perfect.

Op de terugweg echter opeens 3 piepjes. We zijn toen bij het eerste tankstation (en enige tankstation nog in oostenrijk) gestopt, maar dit bleek geen servicepunt te zijn. Op hun aanraden zijn we doorgereden en we kwamen vlak voor Munchen een tankstation tegen met verkooppunt voor de tolbadges.
Hij kon zien dat er een bedrag open stond (maar liefst een euro of 2..), maar kon het openstaande bedrag niet met ons afrekenen. Via de mail hebben we het issue voorgelegd aan Brobizz waar we geen enkele reactie op hebben gekregen.

Nu is er vandaag een boete van 240,- uit Oostenrijk binnen gekomen ivm het niet betalen van de verschuldigde tol. Ondanks dat dit verschrikkelijk oneerlijk voelt, ben ik bang dat hier niet meer aan valt te ontkomen? Of ziet iemand hier nog mogelijkheden voor?

Daarnaast wil ik dit absoluut niet nog een keer meemaken, maar hoe kan ik dat volgend jaar het beste aanpakken? Het kleine stukje snelweg zonder tolbadge rijden? Aangezien het traject ook vrijgesteld is van vignetplicht kan ik me voorstellen dat daar nog niet actief gecontroleerd wordt? Al ben je dan natuurlijk wel in overtreding. Of binnendoor rijden? Al houden ze op die wegen ook niet van sluip verkeer op de zaterdagen in het hoogseizoen..

Ik vind het een vervelende en lastige situatie. Ik doe het het liefste netjes volgens de regels, maar ik wil niet het risico lopen weer zo'n hoge boete te krijgen.
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Boete brobizz Oostenrijk



Bericht door Peter+Annie »

Jazp schreef:
wo 20 apr 2022, 16:59
Omdat we tol moeten betalen op de snelweg (het hele stuk van kufstein nord naar kufstein sud..)
.
.
.

Aangezien het traject ook vrijgesteld is van vignetplicht kan ik me voorstellen dat daar nog niet actief gecontroleerd wordt? Al ben je dan natuurlijk wel in overtreding.
Ik weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het stukje Kufstein Nord-Sud,sinds de opening van het verkooppunt van de Go Box een vignetten niet meer tolvrij is.
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Boete brobizz Oostenrijk



Bericht door Jazp »

Het stuk is vrijgesteld van de vignet plicht maar niet van de maut >3,5t.
Zie screenshot van de wegbeheerder
206C6EFF-C87F-4AAA-8F3C-232EA0821D8A.jpeg
206C6EFF-C87F-4AAA-8F3C-232EA0821D8A.jpeg (125.42 KiB) 6580 keer bekeken
Op dat kleine stukje kan je dus legitiem rijden zonder vignet, of er echter tol betaald moet worden kan men alleen controleren aan de hand van de MTM op het kenteken. Zouden ze dat daar heel actief doen?
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Boete brobizz Oostenrijk



Bericht door Don Esteban »

Wellicht een reden om de volgende keer niet één tolweg meer te nemen. Ook al zou het een omweg gaan worden. Een Oostenrijkse goede vriend, (zeer bekend met tolwegen enz.) waar we najaar 2021 nog op bezoek waren, liet ook al weten dat het hele tolgedoe in Oostenrijk er vooral op gebaseerd is om vooral de schatkist te spekken en ze maar moeilijk eigen fouten willen erkennen. Ik heb de Go-box nog liggen maar ik denk er zwaar over na om hem ik de kliko te gooien. Oh nee, we krijgen vergoeding als ik hem terugstuur. Nou ja, we zie wel....
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Boete Brobizz Oostenrijk



Bericht door Bert.H »

Beste,
Je kan/kunt een tol box nemen en dan via de bank laten afschrijven.

https://www.dkv-euroservice.com/be-nl/d ... ostenrijk/


bert
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Boete Brobizz Oostenrijk



Bericht door Eric van den Heuvel »

Of even website AS FINAG openen. Zit een knop op voor contact. Denk beste en goedkoopste oplossing. Groet Eric
Plaats reactie