Life Time-updates afgelopen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Cor Reiters
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 8:59

Life Time-updates afgelopen



Bericht door Cor Reiters »

Hallo
Garmin heeft besloten dat mijn life time op mijn Dezl760tlm, ( camper), is afgelopen , ik krijg geen kaartdetails en/of regiokaarten updates meer.
Normaal kan ik deze via Garmin Express downloaden maar mooi niet meer.
Ik heb deze gekocht in 2013 bij GPS punt maar deze zeggen dat ik bij Garmin moet zijn.
Die hebben mij aan het lijntje gehouden met van allerlei instructies die niet werkten tot ik opnieuw ben gaan mailen en toen kwam de aap uit de mouw, geen kaartupdates meer.
Zij zeggen dat op de oudere apparaten niet meer genoeg plaats is maar dat is geklets in de ruimte . op de Dezl is nog plaats zat en er is ook nog een SD kaartje aanwezig.
Ik heb nog een Zumo 550 die doet wel nog updaten , maar hoe lang nog ?,deze liggen dadelijk bij de Street Pilot in de lade.
Kan dit zomaar?? we leven niet in een bananen republiek , Ik koop geen Garmin meer , duur in aanschaf en dan zoiets.
Van Garmin hoor ik niets meer!!!!!.
Boze Cor Reiters
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Life Time



Bericht door Zwerfsteen »

Niet zo netjes zou ik zeggen.
Maar gelukkig is het een Garmin waar de OpenStreetMap kaarten prima op draaien en die zijn actueel en gratis!
Ik zou de Garmin dus nog gewoon in bedrijf houden.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Life Time



Bericht door EasyBee »

Dat lifetime is niet jouw lifetime of tot het apparaat stuk gaat, maar hoe lang de producent denkt dat het zinvol is omdat er nog genoeg in gebruik zijn om er tijd=geld=werk in te steken om onderhoud te plegen. Wat Zwerfsteen al schrijft, hij doet het nog. Zet er OSM kaarten op en gaan met dat ding.
Of koop een T.... Oh, nee. Die blijven hem ook niet eindeloos ondersteunen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Life Time



Bericht door AadenAnke »

Het zelfde als met je telefoon en tablet je gekochte computerprogramma’s en nog vele andere dingen. Live time wil zeggen dat de tijd die zij vinden dat het apparaat nog voldoen aan de eisen.

Gr Aad
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Life Time



Bericht door Zonneke »

Het is nu ook niet dat het wegennet op een paar jaar tijd helemaal anders is.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Life Time



Bericht door Mickel Moen »

Tja. Software veroudert sneller dan de apparaten. LifeTime is gewoon een verkooppraatje. Hoewel.

Mijn eerste navigatie was met cd’s behorende bij de autoradio. Een update, of wel een nieuw setje cd’s was erg duur,

Al gauw kreeg daarom mijn iPod touch een vast plekje op het dashboard in een Tom Tom houder met daarop geheel west en Oost Europa. Sinds Tom Tom oververgegaan is op abonnementen niet meer geüpdatet, maar ik laat hem in het buitenland vaak meelopen. Werkt altijd offline. Inmiddels al 15 jaar oud schat ik.
Daarnaast heb ik een oude iPhone een vast plekje op het dashboard gegeven. Aan het internet gekoppeld op de hotspot van de nieuwe iPhone of aan de EZ-wifi met sim dongle en prepaid simkaart. Op die oude iPhone heb ik Waze lopen. Altijd actueel. Kiest de op dat moment meest gunstige route. Omzeilt dus files als het kan. Mileuzone's kan ie ook omzeilen. Nadeel. In het buitenland komt het wel eens voor dat je geen bereik hebt. Dan val ik terug op de iPod. Overigens heb ik op die oude iPhone ook nog Here staan. Daar kun je wel off-line kaarten bij downloaden. Die gebruik ik een enkele keer ook nog wel.

Vaste navigatiesystemen raken achterhaald naar mijn idee.

Het mooie van Waze is, dat mijn mevrouw daarin in het Fries tegen mij praat: Binne wy der klear foar? Foarút mei de geit.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Life Time-updates afgelopen



Bericht door doov »

Hoe oud is dat ding, Cor?

Ik doe ook niets meer voor klanten die 10 jaar geleden een paar uur van me hebben gekocht.
Dirk Dreamer
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Life Time-updates afgelopen



Bericht door Dirk Dreamer »

2013 staat in de openingspost.

Wat er bij de lifetime van Garmin wel is , als je bepaalde periode geen update deed (dacht 2jaar , maar ben niet zeker) , dan vervalt de licentie.

Nu ik zou niet panikeren. Het is natuurlijk zo , dat hardware van 10 jaar oud niet meer up- to-date is. De nieuwe toestellen hebben tig nieuwe mogelijkheden (en vooral betere rekensnelheid)
Werkt het ding voor jou nog perfect : met de kaart die je hebt kan je gerust nog een jaar of 3…5? verder. Als ze toch gedateerd zou geraken : zoals hierboven al staat : open street maps gebruiken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Plaats reactie