Welke 200Ah LiFePO4?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door CaradoT135 »

Atoz schreef:
di 27 sep 2022, 21:25

Eerlijkheidshalve dien ik op te merken dat ik sommige forumleden al wel langer verdenk om zichzelf te promoten via dit forum.
Beschouw dit als een opmerking van iemand die een geheugen heeft om de raarste opmerkingen op te slaan.
Wie ben jij om hierover te oordelen? Een tijdje geleden mij erop wijzen met een ontopic graag!
Ga je zelf als wanabee mod, offtopic op de persoon spelen.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door DJSmiley »

Het is iig nooit mijn bedoeling geweest om hier actief te spammen, simpelweg omdat ik daar zelf ook een hekel aan heb.

Ik heb (bij mijn weten) mijn posts ook altijd feitelijk geprobeerd te houden en niet alles wat niet in mijn straatje past, af te vallen. Ik heb altijd geprobeerd om mijn redenen te motiveren, wat iemand ermee doet mag ie natuurlijk zelf weten.

Ook in posts over merk A/B/C heb ik niet bewust een eigen optie als 'DE' oplossing aangedragen. Sterker nog, vaak nieteens benoemd en ook regelmatig advies gegeven voor dingen bij andere shops, terwijl ik die zelf misschien ook wel zou kunnen leveren. Het linkje in mn signature heb ik weggehaald. Dat was niet bedoeld als spam, maar als informatief artikel, zelfs over spullen die ik nieteens verkoop (en puur omdat dit een veel gestelde vraag is), maar omdat die op hetzelfde domein staat wordt dat misschien als spam gezien...

En ik denk dat dat voor meerdere leden hier geld. En idd,
Nou ... dan maakt hij slecht reclame.
Dat is dus ook bewust, omdat ik mijn technische know-how onafhankelijk probeer te houden van commerciele belangen. Mijn kennis en ervaringen zijn ook prima op andere merken/situaties van toepassing. En als iemand een accu bij <verzinwat> oid koopt, allemaal prima, dat is ieder zijn eigen keuze. Dat staat niet in de weg dat ik dan ineens zou zeggen 'zoek het maar uit' als iemand een vraag stelt.

En ja, een enkele keer plaats in een linkje ipv het hele verhaal te kopieeren/plakken hier. Maar er zullen ongewijfeld ook andere leden zijn die dat doen en, als het een informatief verhaal is, is naar mijn mening ook niet perse erg.
Er zijn veel gebruikers die gewoon ook naar hun eigen pagina's linken, soms met een hele hoop referral en add-links. Is dat dan niet ineens spam? Volgens mij zijn die mensen ook heel prima behulpzaam, en dat is volgens mij het doel hier, zolang een artikel maar informatief is.

Ik heb hier op het forum veel info vandaan gehaald tijdens mijn bouw, en vind dat dat andersom ook voor anderen teruggedaan kan worden. Als iemand een post van mij als spam ervaart, meld het bij een mod, of gewoon bij mij, dat is zeker niet mijn doel.

Het feit dat meerderen hier al aangeven dat ze dat nieteens doorhadden is (naar mijn mening) een goed teken, ik *wil* op die manier nieteens mijn bedrijf promoten. Klanten komen op basis van kennis en referenties, niet via spam.... (iig niet op de lange termijn)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door Atoz »

Blijft nog altijd mijn vraag:
Incidenteel zou ik dus per dag 12 tassen koffie maken met zulk een espressomachine, we drinken beiden namelijk een tasje of zes per dag.
Moet ik dat incidenteel dan beschouwen als een technisch opmerking of een psychologische?
Psychologisch maak je immers niet de ganse dag koffie....
Dus zou het toch wel kunnen wat je allemaal durft neer te schrijven.
Maar als je verkoper schrijft dat het incidenteel mag....

En ja ik beschouw dit als een serieuze opmerking/vraag want de gemiddelde Loodaccu / lifepo4 koper/bezitter maakt diezelfde gedachte...
Het was toch maar eventjes... Het duurde niet lang...
En is ook de reden waarom zovelen er in lukken om hun accu voortijdig stuk te maken.

En verder ....
Wie het nu nog niet weet waar het kan, die zal verder moeten blijven zoeken.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door doov »

Ik heb van DJSmiley keurig en vakkundig antwoord gekregen op een electra gerelateerde vraag.
Zonder aanprijzing van zijn eigen toko (wist niet eens dat ie die had).
Bolle
Berichten: 260
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 20:48

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door Bolle »

Ik vind je insinuaties richting Dj Smiley onder de gordel, en je bijdragen in deze post erg vaag.

Dj Smiley - bedankt voor alle hulp. Mocht ik eens iets nodig hebben, ik weet nu i.i.g. dat je een bedrijf runt.. ;;-)
Atoz schreef:
wo 28 sep 2022, 13:59
En verder ....
Wie het nu nog niet weet waar het kan, die zal verder moeten blijven zoeken.
Wat weet wie niet waar wat kan wat hij moet zoeken?
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door NoStress »

Er is hoor en wederhoor geweest.
En door ...
Laatst gewijzigd door NoStress op wo 28 sep 2022, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
nendm00
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 13:33

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door nendm00 »

Bolle schreef:
za 23 jul 2022, 21:07
Waarom zou ik een Liontron kopen van 200ah.
https://kleinezonnepanelen.nl/nl/accus- ... 3-20000080

En geen Roamer van 460ah.
https://roamerbatteries.com/shop/p/12v460ah

Voor ca. €300,- meer.
Weet iemand hoe het kan dat de LionTron in een veel kleinere behuizing (390x232x260mm) past dat de andere 200Ah accu’s?
Het gaat niet om de bestemming, maar de reis er naar toe.
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door CaradoT135 »

Weet iemand hoe het kan dat de LionTron in een veel kleinere behuizing (390x232x260mm) past dat de andere 200Ah accu’s?
Ze zijn er nog compacter hoor.
345 x 190 x 245mm
https://m.alibaba.com/product/160066411 ... om=Android
Het heeft met het type en formaat van de cellen en van de plaatsing van de BMS te maken.
nendm00
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 13:33

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door nendm00 »

Heeft dat nog invloed op de kwaliteit?
Ik zou overigens nooit een accu via Alibaba aanschaffen. Je weet nooit wat je krijgt.
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 22 feb 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Het gaat niet om de bestemming, maar de reis er naar toe.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door Kroppie »

you get what you see. :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
nendm00
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 13:33

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door nendm00 »

Bolle schreef:
za 23 jul 2022, 22:23
hathi schreef:
za 23 jul 2022, 21:41
Ik vraag me dan wel af wat moet je met ,in vergelijking met een zuuraccu,met 920 Ampère accu vermogen,in een Camper,wat doe je daarmee,?….
of gaat het om zoveel mogelijk amperes voor je geld?..heb je zoiets wel nodig?.?mij lijkt een systeem in balans veel nuttiger,en efficiënter?
Terechte opmerking.
Ik weet het niet. De camper is in aanbouw. Een multiplus 12/2000 en 490wp zonnepaneel is al gemonteerd. Kies je dan voor een 200/300ah Lifepo4 voor ca. €1900,-. Of ga je meteen voor 460ah en betaald €2200,-. Eerst had ik een Wattstunde 300ah op het oog - voor ik bij de Roamer uit kwam. Heb je het nodig, tja - nee .. ik denk het niet. Maar je bouwt een camper voor jaren en waarom zou je het het laten. Dilemma..
Ik denk ook dat je je op de toekomst moet voorbereiden als je nu een camper gaat bouwen. Ik heb plannen… Gasloos, dus koken op inductie, waterboiler ook elektrisch. Dan dan heb je wel een beetje omvormer nodig (12/3000) en een beetje batterij opslag. Maar goed, die moet je ook opgeladen krijgen. Kan hierbij wel wat tips gebruiken.
Het gaat niet om de bestemming, maar de reis er naar toe.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door JoopBrekken »

Met zulk gebruik lukt voldoende laden alleen met vele uren een flinke generator draaien.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door DJSmiley »

Met een dikke omvormer zoals een MP 3000 kun je ook met een stevige laadstroom laden. De MP 3000 doet iets van 120A.

Dan heb je in een paar uurtjes een redelijke accu alweer vol.

Ga je regelmatig echt hogere vermogens trekken dan is een 24V systeem een logischere keuze. De grotere systemen zijn meestal 48V. Voor thuisopslag is niet voor niets 48V eigenlijk het meest gebruikelijk. Daar zit je ook met langdurig hogere vermogens te werken.

Een 12V / 120A lader kun je nog wel met een generatortje voeden, maar dan moet je wel een fatsoenlijke hebben. Dat is toch snel zo'n 1500W.
Veel kleine (vooral benzine) aggregaatjes kunnen niet snel genoeg bijregelen of stabiliseren waardoor een Multiplus dan soms al afschakelt wegens een te instabiele spanning. Wil je echt met 120A via een aggregaatje laden dan moet je een fatsoenlijke hebben van toch snel 3000W, mogelijk soms zwaarder als het een te simpel ding is die niet snel genoeg meeregelt.

Een paar uurtjes aan een laadpaal is dan de snellere en makkelijkere optie dan een generatortje laten roken


maar goed, zoiezo het dak vol met zonnepanelen, want je balans wordt dan wel aardig verstoord als je zoveel capaciteit en verbruik hebt...
Laatst gewijzigd door DJSmiley op wo 22 feb 2023, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke 200Ah LiFePO4?



Bericht door Kroppie »

of elke cm2 van de auto vol met zonpanelen en zon genoeg, en dan bedoel ik eerst zo veel mogelijk zonnepanelen plannen en is er dan nog ruimte dan pas eens gaan denken over een dakraam o.id

(ik had op mijn j5 burstner A570, 3 panelen van 275Wp dus 825Wp totaal )
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie