Tunnels Corsica

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1123
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Tunnels Corsica



Bericht door Karelkaywa »

A.s. zondag varen we van Nice naar Bastia-Corsica. Nu lees ik in oude topics dat als je van de boot afkomt je direct tunnel(s) tegenkomt van 2.50 meter. Als ik op Sygic navigatie kijk zie ik inderdaad op de weg langs de kust naar het zuiden overal hoogteborden 2.60 m staan. Nu is de hoogte van onze bus 2.70 meter. Weet iemand mij te vertellen hoe je dan naar het zuiden moet rijden zonder door de stad te moeten rijden.
.
Bastia.jpg
Bastia.jpg (113.34 KiB) 6588 keer bekeken
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tunnels Corsica



Bericht door hurktoilet »

Vermoedelijk kun je ook wel ergens door de oude binnenstad, maar het makkelijkst: als je van de boot af komt op de eerste rotonde met de zee in de rug rechtuit rijden. Dan kom je op een weg die met een grote boog om de stad terug naar de kust leidt. Even kijken of Google maps, dan zie je het vanzelf. je kunt natuurlijk ook eerst naar de westkust doorsteken, die is veel mooier dan de oostkust...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tunnels Corsica



Bericht door EasyBee »

Die T11, naar het zuiden de stad uit, bestaat deels uit dubbele rijbanen. De linker gaat door de tunnel en kent een hoogtebeperking waardoor personenauto's en busjes er door kunnen, maar de rechter rijbaan is geschikt voor vrachtwagens en bussen tot 4,3 m hoog. Gewoon even opletten en op de borden kijken. Kijk ander even op Google maps streetview.
In de haven van Bastia komt heel veel vrachtverkeer binnen op dat eiland.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Tunnels Corsica



Bericht door dedruivenplukker »

Gewoon bovenlangs rijden dus, net als in Luik :wink: :
Bastia.png
Bastia.png (676.13 KiB) 6418 keer bekeken

Of de Bis route volgen, die staat ook aangegeven bij het verlaten van de haven.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1123
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Tunnels Corsica



Bericht door Karelkaywa »

Allen bedankt voor de info. Maar eigenwijs hé. We zijn vanochtend aangekomen op Corsica en besloten om tegen de klok in het eiland (half) rond te rijden en in het zuiden over te steken naar Sardinië. Volgens de kenners is de west-kust veel mooier. Overigens klopt het dat je in Bastia direct overal borden ziet met hoogtebeperkingen die makkelijk te omzeilen zijn.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1123
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Tunnels Corsica



Bericht door Karelkaywa »

Inmiddels hebben we Corsica verlaten en zijn gisteren met de boot overgestoken van Bonifacio naar Santa Teresa Gallura op Sardinië. Wij zijn Corsica via de noordpunt (de vinger) langs de westkust afgezakt naar het zuiden. We hebben enorm genoten van deze tocht , wat een schoonheid! Ondanks dat het officieel verboden is hebben we, naast veel campings en camperplekken, veel wild gestaan. We kwamen er achter dat het buiten het hoogseizoen wel gedoogt wordt. De laatste 2 dagen stonden we op een gedoogplek vlak bij Bonifacio die zelfs op Campercontact genoemd wordt, sitecode 74218. Tevens te vinden op P4N met over het algemeen prima reviews. De eerste nacht hebben we daar heerlijk gestaan en geslapen, de tweede nacht was minder. Even na 24.00 uur schrokken we ons wezenloos omdat er, dachten we, stenen tegen onze bus werden gegooid. In zo’n geval ga ik niet naar buiten maar kijk door raamspleetjes. Niemand te zien maar even later weer raak. Uiteindelijk maar vertrokken en een andere plek opgezocht. Achteraf bleken ze gelukkig geen stenen maar sinaasappelen te hebben gegooid. Zo zie je maar weer dat wild staan toch wel eens een risico kan inhouden. Wij houden het maar op baldadige jongeren of dronken lui. Overigens laten we ons hier niet door afschrikken en zullen ons campergedrag niet wijzigen. Wel zullen we weer beter opletten hoe we gaan staan en hoe we bij onraad sneller weg kunnen. Waar we nu stonden koste dat toch iets meer moeite door rotsblokken waar we maar ternauwernood tussen door konden rijden.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tunnels Corsica



Bericht door hurktoilet »

Hm,.tja Corsica... Wild staan wordt er door de bevolking niet op prijs gesteld... Maar prijs je gelukkig, bekogelen met sinaasappels is voor Corsicaanse begrippen nog vrij zachtzinnig 😁😁
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tunnels Corsica



Bericht door gjvonk »

Lagen die rotsblokken er niet om wildstaan te ontmoedigen?

Blokkades met grote stukken boomstam of flinke stenen werken over het algemeen effectiever als een verbodsbordje: de handhavers hoeven er geen aandacht aan te besteden. En voor de particuliere eigenaar van een stuk grond is het vaak ook de enige manier omdat een hek vanwege de grondconditie erg duur wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie