Hallo vaklui ben ik weer , na succesvol 40000 plus km gereden te hebben met mijn destijds verkregen 2e handse motor .. erg blij mee dus
Alleen schakelen ging steeds lastiger , telkens kabel strakker enz..
Tot de hefboom los in de bak zat...
Bij demonteren zag ik dat de dikke stalen pen er zga al uitgelopen was
Nu blijkt dat de druklager aan stukken is
Iemand tips en handige weetjes voor t vervangen of hoe het gebeurd kan wezen
Door me Tuning ?
Of dat die pen vanzelf omhoog gelopen is ?
Of door de temperatuur die nog steeds te heet werd ?
??
Druklager Fiat Ducato 230/14 2.8JTD
Re: Druklager Fiat Ducato 230/14 2.8JTD
De pen is er uit gelopen doordat de plastic bussen waar de pen in draait niet vernieuwd zijn en de blokkering er in kapot is gegaan.
Wanneer je de koppeling vervangt moet je deze bussen altijd mee vervangen.
Wanneer je de koppeling vervangt moet je deze bussen altijd mee vervangen.
Re: Druklager Fiat Ducato 230/14 2.8JTD
Druklager is een trekkend druklager
Wanneer je de bak er weer achter zet na dat je de koppelingsset hebt vervangen moet je het druklager al in de bak monteren voor dat je de bak er achter schuift
Wanneer je de bak bouten vast hebt gezet trek je een keer aan je koppelingsgaffel en trekje het druklager op de juiste plek
Wanneer je de bak er weer achter zet na dat je de koppelingsset hebt vervangen moet je het druklager al in de bak monteren voor dat je de bak er achter schuift
Wanneer je de bak bouten vast hebt gezet trek je een keer aan je koppelingsgaffel en trekje het druklager op de juiste plek
Re: Druklager Fiat Ducato 230/14 2.8JTD
Erg laat maar dit was t idd destijds..
Inmiddels dus ook achter gekomen en alles succesvol vernieuwd...
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper