Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door TestCase »

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door JoopBrekken »

Zoals ik al schreef zie ik in "mijn plaatsen" nergens iets over poi bestanden. Wel was dat op de laptop maar dus niet op de tablet, of kijk ik niet goed?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door EasyBee »

Joop,
TestCase schreef boven aan deze pagina al :

TestCase schreef:
do 24 mar 2022, 13:46
https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articl ... tiesysteem
Gaat via 'mijn plaatsen'
//Kees
Kijk wat er op die pagina staat onder : POI-bestanden toevoegen
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door TestCase »

En zet voor de zekerheid je browser op de tablet in desktop modus.


//Kees


Afbeelding
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door JoopBrekken »

Mydrive is bij mij een app, hoe zet ik dat in desktop?
Bij "mijnplaatsen" staat niets over poi,s.
Dirk Dreamer
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door Dirk Dreamer »

Gewoon surfen naar mydrive.tomtom.com


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door TestCase »

Precies, dat zeg ik al de hele tijd, met de browser! (En dus iet met een app.)

En wanneer je daar in wilt loggen, met de browser, krijg je de boodschap 'download de app' maar je hebt ook de keuze om verder te gaan met de browser.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door JoopBrekken »

Daar heb ik dan overheen gelezen, maar ik had zelf ook niet door dat het een app was.
Dank, en ik ga het vannavond proberen. Nu te mooi weer om binnen te zitten :-B
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door JoopBrekken »

Het is gelukt! Nogmaals dank :P
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door de hoekies »

​​​​H​​oe plaa​​ts ik de​​ Camperplaatsen ​​op mijn TomTom?
Zorg eerst dat je het Ov2 bestand met camperplaatsen op je pc staan samen met het icoontje ( BMP) die kun je bij campersontact halen of min site of andere aanbieders van Poi`s
Zorg wel dat deze dezelfde namen hebben
Klik op mijn site b.v op ​​de link​​ ‘coordinaten en sla de bestanden die​​ je wilt b.v‘ Cp europa.ov2' en Cp europa.bmp' in een map op uw pc op waar u ze weer makkelijk terug kunt vinden. B ​​​​i​​​​j​​​​v​​​​oorbeel ​​d ​​in een nieu​​we​​ ​​m​​ap in ‘M​​​​ijn d​​ocumenten' die u de naam ‘Camperplaatsen ' geeft. Hebt u meerdere datasets dan kunt u alle bestanden in ​​hetzelfde mapje plaatsen.
​​​​
Sluit de TomTom op uw computer aan met behu​​lp van de USB-datakabel die bij de TomTom is meegeleverd. Uw TomTom is nu zichtbaar op uw computer als ‘verwijderbare schijf'.

Ga naar de map o​​p de harde schijf van uw computer waa​​r u het Cp europa.ov2 en Cp europa.bmp bestand hebt opgeslagen. Selecteer en kopieer de bestanden (CTRL-C).

Ga naar Deze Computer op u​​w c​​om​​puter en daarin naar de ‘TomTom schijf'. Ga dan naar de kaartenmap, bijvoorbeeld de Benelux-map of de Western_Europe-map. ‘Plak' vervolgens de Cp europa bestanden in deze map (CTRL-V). De bestanden zijn nu naar deze map gekopieerd. Nu kunt u de locaties van de camperplaatsen op de TomTom gaan gebruiken
​​
Voor de nieuwste versie`s TomTom waar je niet via "mijn computer"in kunt doe je het zo:

​​Als je My Tomtom hebt geinstalleerd op je pc zie je rechtsonder in de taakbalk het My Tomtom icoontje.
Sluit je Tomtom aan op je pc.
Klik dan op het Tomtom icoontje en vervolgens krijg je een uitklapmenu.
Selecteer in het uitklapmenu>>voeg content van community toe
Op het nu volgende scherm kun je NP's, stemmen,kleurenschema's,afbeeldingen,voertuigen en waarschuwingsgeluiden toevoegen.
Klik op>>voeg NP toe
Je krijgt dan een button>>blader
Klik op blader en je kunt een NP bestand van je documenten op je pc selecteren.
Klik vervolgens op>>installeren
Dezelfde procedure volgen voor het BMP bestand.

Voor de nieuwe TomTom-versie`s die myDrive Connect gebruiken doe je het zo :

​​Zorg dat je computer compatibel is met MyDrive en MyDrive Connect.
Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt. meer
Softwareversie 10.200 of hoger moet op je navigatiesysteem zijn geïnstalleerd om deze functie te kunnen gebruiken. Je kunt het versienummer vinden op je navigatiesysteem. Raadpleeg voor instructies Waar vind ik de software- en kaartversies van het navigatiesysteem?
Volg deze stappen om een of meer POI-sets aan je navigatiesysteem toe te voegen:

Sluit je navigatiesysteem aan op je computer. Schakel je navigatiesysteem in.
Klik op het pictogram van MyDrive Connect (Afbeelding of Afbeelding) in het Windows-systeemvak of de Apple-menubalk.

Klik op Voeg content van community toe.
Afbeelding

Klik op Voeg POI toe.

Klik op Bladeren. Je ziet een lijst met poibestanden in je geselecteerde map.

Se​​lecteer het POI-bestand (.ov2) en/of pictogrambestand (.bmp) op je computer dat je op je navigatiesysteem wilt zetten.

Let op: de bestandsnamen van het .ov2- en .bmp-bestand moeten identiek zijn.

Afhankelijk van je browser kun je meerdere bestanden tegelijk selecteren door de Ctrl-toets (of Command-toets op een Mac) ingedrukt te houden en elk van de bestanden te selecteren.

Klik op Openen. Op de ​​webpagina wordt het geselecteerde bestand weergegeven.

Klik op Installeer.

De POI-set wordt naar je navigatiesysteem gekopieerd.

Elk TomTom-navigatiesysteem wordt geleverd met duizenden voorgeïnstalleerde POI's en je kunt er gemakkelijk nog meer installeren.

Let op: deze functie is niet beschikbaar op de volgende systemen: GO 40, GO 50, GO 60, GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000, START 40, START 50, START 60.

​Voor deze bovenstaande versie`s probeer de volgende stappen :

1 Open "My Drive Connect"
2 Klik op "De Slimste Routeplanner"
3 Klik links in het scherm op het derde icoon "Mijn Plaatsen"
4 Log daar opnieuw in met dezelfde gegevens als bij "My Drive Connect"
5 Kies "Poi-bestanden"
6 Kies "Importeer Poi-bestand".
Als je niet weet over welk navigatiesysteem je beschikt, ga je naar Welk TomTom-navigatiesysteem heb ik?

​Voor de nieuwere TTversie`s eerst een update uitvoeren van MyDrive​ voor het gebruik voor de modellen GO 40, GO 50,GO 60, GO 400, GO 500, GO 600, Rider 400, Rider 40, GO 510, GO 610, GO 5000, GO 6000, GO 5100, GO6100,
START 40, START 50, START 60.​ Update kun je hier downloaden : ​http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... cale/nl_NL

Hoe zet ik items over van MyDrive naar mijn navigatiesysteem?
Bijgewerkt: 29-04-2015 11:15 VMTerug naar homepagina Support
In MyDrive kun je POI's, favorieten en de actieve bestemming toevoegen en synchroniseren met je navigatiesysteem.

Met welke navigatiesystemen kan ik synchroniseren?
Deze functie is beschikbaar op de volgende navigatiesystemen: GO 40, GO 50, GO 60, GO 400, GO 500, GO 600, Rider

​​400, Rider 40, GO 510, GO 610, GO 5000, GO 6000, GO 5100, GO 6100, START 40, START 50, START 60.​​
De laatste softwareversie moet op je navigatiesysteem zijn geïnstalleerd om MyDrive te kunnen gebruiken. Voor informatie over de laatste software voor je naviga
​​tiesysteem, raadpleeg je deze Veelgestelde vragen: Wat is er veranderd in de bijgewerkte software voor mijn navigatiesysteem?
Favorieten toevoegen
Volg de stappen hieronder om een Favoriet toe te voegen:

Klik in MyDrive op het menu Mijn plaatsen .
Meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.
Klik op Favorieten en vervolgens op Nieuwe plaats.
​​Zoek de locatie die je wilt toevoegen. Je kunt zoeken op adres of met coördinaten.
Je kunt je Favoriet een naam geven. Als je klaar bent, klik je op OK.
Je Favoriet wordt direct weergegeven in de MyDrive-kaart en op je navigatiesysteem de eerstvolgende keer dat je het inschakelt en je hebt aangemeld bij je MyDrive-account.
Je kunt een Favoriet ook toevoegen door naar de gewenste locatie te gaan met behulp van de zoom- en panfunctie of via het menu Zoek. Zodra je de locatie hebt gevonden, voeg je deze met behulp van de menuknop toe aanMijn plaatsen om de locatie als Favoriet op te slaan.

POI-bestanden toevoegen
Je kunt OV2-bestanden met een maximale grootte van 2 MB van je computer importeren. Dat doe je als volgt:

Klik in MyDrive op het menu Mijn plaatsen .
Meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.
Klik op P​​OI-bestanden.
Klik op Importeer POI-bestand.
Klik op Selecteer bestand en ga op je computer naar het bestand dat je wilt uploaden.
Als je navigatiesysteem met een USB-kabel op je computer is aangesloten, wordt het OV2-bestand direct gesynchroniseerd. Als dat niet het geval is, wordt de synchronisatie de eerstvolgende keer dat je je systeem inschakelt en je aanmeldt bij je MyDrive-account, uitgevoerd.
LET OP: het synchroniseren van grote bestanden kan enige tijd duren. We adviseren je dus om dit te doen voordat je op pad gaat.

Je POI-bestanden vind je in het menu Mijn plaatsen op je navigatiesysteem. De categorie in Mijn plaatsen heeft dezelfde naam als het OV2-bestand dat je hebt geüpload.
Let op: controleer of er voldoende ruimte voor het POI-bestand is op je navigatiesysteem voordat je je systeem synchroniseert met MyDrive. Als er niet voldoende ruimte vrij is, wordt het POI-bestand niet gesynchroniseerd.
Je kunt de hoeveelheid vrije ruimte controleren bij Help > Info in het hoofdmenu van je navigatiesysteem of door op Mijn inhoud te klikken in MyDrive Connect terwijl je navigatiesysteem is aangesloten.

Verzend naar navigatiesysteem
Zodra je je bestemming hebt gevonden, kun je Verzend naar navigatiesysteem selecteren om de locatie als de actieve bestemming op je navigatiesysteem in te stellen. Als je op je navigatiesysteem bent aangemeld op je MyDrive-account, wordt de bestemming direct op het systeem weergegeven.


--
Kijk eens op onze vernieuwde site
www.dehoekies.nl
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door Face »

Kijk hier heb je wat aan als je eigen nuttige plaatsen op je Tomtom wilt zetten.

Echter de voorgeïnstalleerde, nuttige plaats van campercontact camperplaats/camping die na een laatse update geheel uit de tomtom go camper is verdwenen.........men is er mee bezig en het is bij Tomtom bekend(Patrick). Zo heb ik inmiddels vernomen.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door freekvo »

Ik ben me er niet van bewust dat mijn Tomtom camper een update heeft gehad maar ook ik ben het poi-bestand van de NKC kwijt sinds een paar dagen. Dus ik hoor het graag als TT een oplossing heeft bedacht.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door Face »

Inmiddels is er een update uitgerold en de NKC POI'S staan SINDS 5-4-2022 weer op de tomtom go camper.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Hoe camperplaatsen van Campercontact op TomTom zetten?



Bericht door freekvo »

Ze staan er bij mij ook weer op. Even het apparaat uit- en aanzetten en dan zijn ze zichtbaar.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Plaats reactie