Geluid Alde verwarming 's nachts

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door Pirke123 »

Als het 's nachts vriest en de verwarming aanblijft, worden jullie dan niet wakker van het geluid vd verwarming?

Wij slapen boven de Alde verwarming, en als hij elk kwartier aanslaat dan hoor je elk kwartier de pomp (?) aanslaan alsof er een jetmotor start. In decibel zal het wel meevallen, maar als alles stil is klinkt elk geluid hard.

De pomp zelf staat op maximaal vermogen ingesteld vanuit de fabriek, ik weet niet of ik die veilig lager kan zetten.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door Andorus »

Wij horen alleen een klein plofje als hij aanslaat.
fred flair
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door Pirke123 »

Als ik wat Google lees ik dat een pompsnelheid 2 of 3 ook prima werkt in de meeste gevallen en dat de hoogste stand alleen gebruikt wordt om te ontluchten, maar de meeste campers zijn wel wat kleiner. Ik heb Bürstner zojuist gemaild met de vraag welke snelheid ze adviseren voor deze 9m lange alkoof.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door rollercoaster »

Je kunt de pomp ook continu laten draaien dan hoef die niet aan te slaan als er warmte wordt gevraagd.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door kampo »

Is de geluidsoverlast te wijten aan een defect onderdeel, aan de wijze van montage, aan de inbouwpositiepositie of aan geluidsproductie die ergens uit de brander komt ?

Je kan eens met je geoefend oor rondgaan om het nauwkeuriger te situeren.

Wat bedoel je met pomp? Waarschijnlijk waterpomp of is het ook luchtpomp (ventilator).
Groeten Kampo
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door Eura1 »

Bij onze vorige camper hadden we net hetzelfde voor , wel wakker vand plof bij opstart , niet zozeer van de waterpomp. Bij onze huidige camper is de alde verplaatst naar voorzijde van de camper en dit is toch wel rustiger . Ik wel echter niet ruilen voor een ander type verwarming .
Grtz
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Geluid Alde verwarming 's nachts



Bericht door Pirke123 »

Even een update: met de pomp op stand 2 ipv 5 werkt de verwarming nog steeds prima. Het geluid is enorm gereduceerd, het is niet 0 maar we kunnen er doorheen slapen.

Indien we op gas verwarmen dan maakt de verbranding zelf meer geluid dan de pomp.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Plaats reactie