Tanken in Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Word tijd dat men ook hier de leveranciers een tot verantwoording gaat roepen :idea:

Shell heeft opnieuw flink geprofiteerd van de hoge olie- en gasprijzen vanwege de oorlog in Oekraïne. Het Britse bedrijf boekte afgelopen kwartaal een winst van 11,5 miljard euro, een stijging van 26 procent ten opzichte van de eerste drie maanden van dit jaar.

De prijzen aan de pomp hebben recordniveaus bereikt vanwege de oorlog in Oekraïne. Grote oliemaatschappijen als Shell profiteren daarvan. Het olie- en gasconcern heeft eerder deze maand al gezegd dat dankzij die hoge prijzen meer wordt verdiend met raffinage van ruwe olie.

Shell laat verder weten in het derde kwartaal voor 6 miljard euro aan eigen aandelen in te gaan kopen.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door seth_space »

Topgear heeft een leuke..
Een kleine berekening met de benzineprijs in Frankrijk
Van Maastricht tot het Franse Givet is het slechts zo’n 150 kilometer rijden. Dat betekent dat je in totaal 300 kilometer om moet rijden. Laten we zeggen dat je auto op de snelweg zo’n 6 liter benzine per 100 kilometer verbruikt. Dat lukt je zelfs met een Golf GTI nog.

De heenweg rij je nog op de Nederlandse peut van 2,26 euro per liter. Dat kost je 20 euro voor 9 liter. Terug rij je dan op benzine van 1,50 euro – dat kost 13,5 euro. Vanuit Maastricht naar Frankrijk heen en weer rijden kost dus 33,5 euro, maar de besparing op een tank van 55 liter is maar liefst 41 euro. Als je toch moet tanken, kun je dus net zo goed even een terrasje gaan pakken in Frankrijk – of er een weekendje weg van maken.

Oké, je bent misschien zelf niet in Maastricht op dit moment, dus dan moet je wat verder rijden. Maar als je alvast bij België een keer 10 liter tankt, gaat er nog wat af van de kosten van de heenrit. En als je toch nog wijn moest halen, haal dan daar meteen een doos goede flessen voor een lagere prijs. Dat scheelt dan ook weer een paar euro in het huishoudboekje.

Nee, de rekensom hoeft niet waterdicht te zijn. Als je je reisgenoten (en/of jezelf) maar van het nut van de reis kunt overtuigen. Wij grijpen in ieder geval elk excuus aan voor een goede roadtrip.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Zonneke »

Als je dan toch rijdt zou ik jerrycans vullen, dan ben je zeker dat je wat overhoudt na deze rit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Aloys »

Dat mag niet, ik kwam ooit met een gehuurd busje met meer dan 100L benzine in een aantal losse tanks achterin aan de Franse grens, en volgens de Franse douanier mocht dat niet! Maar vanwege mijn goede bedoelingen mocht ik tóch doorrijden!
Ik moest wel voorzichtig rijden, zei ie ook nog! :lol3:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door metatoon »

Genoemde benzine prijs in reactie,is niet actueel.Tenminste niet aan de snelweg.
Op moment hier op 2.01

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Peter+Annie »

Aloys schreef:
do 28 jul 2022, 12:42
Dat mag niet, ik kwam ooit met een gehuurd busje met meer dan 100L benzine in een aantal losse tanks achterin aan de Franse grens, en volgens de Franse douanier mocht dat niet! Maar vanwege mijn goede bedoelingen mocht ik tóch doorrijden!
Ik moest wel voorzichtig rijden, zei ie ook nog! :lol3:
Je mag ,volgens 1.1.3.3 van het ADR verdrag maximaal 1500 liter brandstof ,in vaste ,met de motor verbonden ,tanks hebben.
Daarbuiten mag je 60 liter in draagbare verpakkingen ( metalen of kunststof tanks) mee voeren.

https://www.gevaarlijke-stoffen.be/bran ... ervoir.htm

Maar let op: met een door diesel aangedreven auto mag je geen cans met benzine bij je hebben ,het mag geen" voertuig vreemde" brandstof zijn.

Verder stelt het ADR,in 1.1.3.1 het volgende:

Geen enkel ADR voorschrift is van toepassing op:


Vervoer van gevaarlijke goederen door particulieren, indien die verpakt zijn voor verkoop in de detailhandel en bestemd zijn voor eigen gebruik, voor gebruik thuis of voor hun vrijetijds- of sportactiviteiten, op voorwaarde dat maatregelen genomen worden om lekkage te voorkomen. Wanneer deze goederen brandbare vloeistoffen zijn, vervoerd in hervulbare reciepiënten die door, of voor een particulier gevuld worden, mag de totale hoeveelheid niet groter zijn dan 60 liter per recipiënt(*) en 240 liter per transporteenheid.
Er wordt van uit gegaan dat IBC's, grote verpakkingen en tanks niet vallen onder verpakkingen voor de detailhandel.


Bron: https://www.gevaarlijke-stoffen.be/voll ... lingen.htm

Let wel: dit is de ADR wetgeving ( w.b. het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg)douane wetgeving luidt dikwijls anders en kan strenger zijn.

(*)met een recipient word hier bedoeld een verpakking;fles,can;zak o.i.d
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Aloys »

En dat was het wel: een dieselbusje met meer dan 100L benzine achterin, samen met 2 x 50 PK buitenboordmotoren bedoeld voor een viertal rubberboten. We waren met meer busjes, maar mijn bijrijder en ik waren speciaal geselecteerd omdat wij niet (meer) rookten... :D
(Actie Greenpeace tegen vloeibaar lood in benzine bij St. Nazaire op de Loire, circa 1984).

Maar goed, we dwalen af. De benzine in Frankrijk blijkt ruim meer dan € 1,50 te kosten. Hoe zit het nu met de dieselprijs?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Die prijs van €1,50 zou ook pas gelden cq mogelijk zijn
Miv 01-09 ,, het is dan een kortings combi van belastingen en tegemoetkoming van uit de olie maatschappij

Deze plaatste ik eerder
Bob Diesel schreef:
zo 24 jul 2022, 10:09
Miv September
prijs verlagingen van 18 naar 30 cent
Ook Total gaat de prijs xtra verlagen

"De korting zou in september van 18 naar 30 eurocent kunnen gaan, in oktober naar 10 in november en 10 in december", aldus de minister. Met de korting van 20 cent aan de pomp die vrijdag werd aangekondigd door TotalEnergies, "zou je in bepaalde tankstations in Frankrijk een brandstof van 1,5 euro hebben

Bron:
https://www.bfmtv.com/economie/pouvoir- ... 30219.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Abe »

Aloys schreef:
do 28 jul 2022, 13:58
Maar goed, we dwalen af. De benzine in Frankrijk blijkt ruim meer dan € 1,50 te kosten. Hoe zit het nu met de dieselprijs?
Vanmiddag getankt bij een Intermarché voor € 1,86 p/liter. De gemiddelde supermarkt rekent echter momenteel zo rond de € 1,94 p/liter.
Ik had een mazzeltje dus (voor zover je met deze prijzen van mazzel kunt spreken :wink: )
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Peter LMC »

Ja beter dan €2.60 die ik in Zweden betaalde.
Maar de goedkoopste bij mij in de buurt is ook nog €1.85
Een week of wat geleden was ik in Polen daar wat het €1.67
De brandstof blijft altijd wel duur.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Lijkt er op dar de Hr Leçlerc zijn woord houdt :wink:

Screenshot_20220729-171933.png
Screenshot_20220729-171933.png (111.18 KiB) 456 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Sempai »

Bob, als ik vragen mag, welke app gebruik je daarvoor :?: :-B
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Fuel flash
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Tanken in Frankrijk



Bericht door Sempai »

Bedankt Bob :thumbup:
Groeten,

Sempai
Plaats reactie