Rondreis Noorwegen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Rondreis Noorwegen



Bericht door Ponytail52 »

Ondanks deze onzekere tijden hebben wij nog steeds het plan om dit jaar een rondreis in Noorwegen te maken. Wij: 2 pensionado's en een Golden Retriever.
We overwegen sterk om geheel over land via Denemarken en Zweden te rijden. Vooral ook omdat we zo min mogelijk willen bespreken en dus vast zitten aan afspraken/kosten. Uitgangspunt zullen rondreizen van de NKC, ANWB of Reisroutes.BE zijn.

Alles is heden ten dage aan het veranderen dus zoek ik de meest recente info en vooral wat we zeker wél vooraf moeten regelen.

Dank voor uw reacties.
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door rijschoollucassen »

Misschien is ons YouTube kanaal "Jaap en Trijntje on tour" een leuk begin? Augustus tm oktober 2021. Zweden en Noorwegen.

Groet,
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door FrankJC »

Aan de dieselprijs gedacht?
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door Dick-B »

nog even en gelijk aan NL.
Nu € 2,16,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door Ponytail52 »

Dank voor de reacties, zover.
Weer wat mooi leesvoer!

En zeker heb ik over de dieselprijs nagedacht: niet bij te houden :wink:
Vandaag al rond 2,40 adviesprijs... maar ik verwacht dat e.e.a. ook in de ferryprijzen zal worden doorberekend.
Daarnaast: als ik me hier echt druk over maak dan kan ik beter stoppen met camperen.
Gelukkig kan ik me nog wat permitteren. :)
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door Robenan »

Dat is een wijze gedachte, als je hier op dit forum zit (of niet zit) en je moet je druk gaan maken om dieselprijzen , wordt het tijd om een andere hobby te zoeken. De tering naar de nering zetten heet dat. Ga je lekker op fietsvakantie hoef je je alleen nog te bekommeren om de bandenspanning!

Groet :wave:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

@Robenan:
Er zijn mensen die in de afgelopen tijd (jaren!) hun besteedbaar inkomen aanzienlijk hebben zien afnemen. Die zien nu ook nog eens de energieprijzen omhoog schieten.
Deze mensen lezen dan dat ze maar lekker op fietsvakantie moeten gaan.
Zo'n opmerking vind ik niets met wijze gedachten te maken te hebben maar eerder met het totaal ontbreken van enig inlevingsvermogen.
Ik hoop dat je jouw goedbetaalde baan mag behouden en de loon-prijsspiraal kan blijven volgen.
Deze fietsvakantie mensen hebben harde werkers, zoals jij, namelijk hard nodig. :wave:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door Robenan »

@Peter : Als je op dit forum zit ben je denk ik nog steeds in de omstandigheid dat je niet hoeft te klagen en er legio mensen zijn die slechter af zijn, en die meer reden hebben en om te klagen. Niet dat er geen topics mogen zijn waar men zijn ongenoegen kan uiten over diverse zaken.
Maar wat ik niet begrijp is dat als er iemand iets vraagt over een eventueel te plannen reis er als eerste de opmerking komt of hij aan de dieselprijs heeft gedacht. Ik krijg dan de gedachte dat je wat negatief in t leven staat.
Ik heb altijd geleerd om te leven naar het geen ik heb en t mogelijk maakt om de dingen die ik doe met plezier kan doen, ipv steeds te kijken en of te mopperen op wat ik niet meer kan omdat de omstandigheden veranderen.
En ik begrijp dat het niet leuk is dat je pensioen plots niet meer meegroeit met de ongebreidelde salaris groei die onze generatie heeft meegemaakt. Maar ga daar de laatste jaren die je hebt niet over zitten kniezen , maar spring op de barricade, verenig je en doe er iets aan om het te veranderen, of schik je in je lot, maar ga hier niet zitten klagen met gezonde benen.
En nee ik heb al 15 jaar geen goed betaalde baan meer en nee ik heb nog geen AOW omdat tussentijds de regels veranderd zijn ! En nee ik heb geen camperbus van 80.000+ maar ik ga hier niet zitten zwelgen in zelfmedelijden omdat de vakantiereis van 4 weken of 4 maanden een keer 300 euro duurder wordt, dan ga ik liever de mij nog resterende tijd anders doorbrengen.
Maar goed , daar zal wel een heel legioen zijn wat het niet met me eens is, maar het zij zo.
Mensen die nu uit Oekraïne moeten vluchten en alles achter moeten laten, die hebben reden en mogen klagen !

Gegroet :wave:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Rondreis Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

Het was de de toon die de muziek maakte!
Met je nadere uitleg ben ik het op hoofdlijnen wel eens. Ook met de laatste vetgedrukte zin.
Echter sla je met zo'n zin elke discussie dood en zet je alle groeperingen die opkomen voor bepaalde belangen in één keer aan de kant.
Positiviteit kan soms ook erg kort door de bocht zijn. (En dan kijk ik zelf in de spiegel :shh: )

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie