De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Jan en Simonne »

Misschien is het probleem met die verborgen, Westerse bezittingen dat ze, eh.. ik weet niet, "verborgen" zijn?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Vandaar ook dat er wetgeving in het leven is geroepen en systemen zijn ontwikkeld om allerlei schimmige constructie en witwaspraktijken aan te pakken.
Maar dan moet die wetgeving wel actief gebruikt en gehandhaafd gaan worden.
En dat gebeurd volgens de auteur van het artikel nog veel te weinig.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat klopt, kijk maar naar het platteland in Groningen, daar is de overheid niet meer aanwezig en heeft de criminaliteit vrij spel gekregen.
Agenten durven snachts niet eens meer naar bepaalde gebieden en havens te gaan.
Het op garnalen vissen heeft een heel andere betekenis gekregen :)

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Dit is meer iets voor it experts en kenners van internationale wetgeving dan voor de Groningse politie 👮‍♀️ :wink: :mrgreen:
Het westen heeft geaarzeld om de eenvoudigste stappen te nemen om sancties af te dwingen, zoals het centraliseren van opsporing en het delen van informatie, het dwingen van banken om het eigendom van de rekening bekend te maken in plaats van de verantwoordingsplicht bij de rekeninghouder te leggen, en het opheffen van sancties tegen familieleden. Verwachten ze echt dat de gesanctioneerde trawanten bereidwillig hun bezittingen zullen afstaan?

De generaals en sterke mannen hebben misschien weinig voor de hand liggende en directe banden met het westen, maar dat betekent gewoon dat het westen hun fixers, minnaressen en kinderen beter moet identificeren en aanvallen. Als een handjevol individuen een appartement in Londen kan herleiden tot de Russische minister van Defensie, dan kunnen forensische topaccountants zeker soortgelijke dingen op grote schaal doen.

Om echte resultaten te zien, moet het westen beginnen met het toepassen van zijn anticorruptie- en witwaswetten om de onrechtmatig verkregen villa's in beslag te nemen, de offshore-rekeningen te bevriezen en de gouden paspoorten in te trekken. De verliezen op het slagveld zullen alleen een andere betekenis krijgen als ze gepaard gaan met reële kosten in rijkdom en levensstijl. Deze rijkdom heeft Poetin in de eerste plaats de loyaliteit van zijn binnenste cirkel gekocht. En terwijl sommigen hem bijstaan, verminderen anderen misschien hun enthousiasme voor toekomstige offensieven of worden ze minder behulpzaam bij het beramen van staatsgrepen en operaties onder valse vlag. In feite kan de aanhoudende reeks flops, onvolgroeide offensieven en verijdelde complotten die door "het op een na beste leger ter wereld" werden ervaren, suggereren dat een deel hiervan misschien al is gebeurd.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat zeg je wel maar je weet niet wie en wat daar allemaal doet en niet doet :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Champ van »

Even het draadje wat meer doorgelezen. Er zitten hier een paar Putin lovertjes op dit forum. Beetje haten op Europa en propaganda verspreiden dat Rusland wel even gaat winnen. Helemaal lachwekkend is de persoon die roept dat Rusland en China vriendjes zijn. Lol :-B Zodra Rusland omvalt is China waarschijnlijk de eerste die een deel van Rusland inpikt. China kan tevens niet zonder de wereldeconomie en is zwaar afhankelijk van het westen anders zou China een veel grotere mond hebben.

Snap verder ook niet waarom zo’n draad als dit op dit forum toegelaten wordt. Alles wat gepost wordt is grotendeels van horen zeggen en wie echt alle details wil weten moet door een bad met bloed en ik denk niet dat mensen hier zo diep in de research zitten dat ze daar mee bezig zijn. Het enige wat wij als noobs in het westen hoeven te doen is een deel van de rekening te betalen. Verder zitten wij er nog prima verwend bij.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Het forum is als een lopend buffet. Oftewel, je hoeft dit niet te lezen. De berichten zijn doorgaans mainstream. En ja, in Diversen komen ook niet campergerelateerde onderwerpen voorbij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Champ van »

Dat snap ik maar oorlog is hel op aarde. De dingen die hier geroepen worden komt duidelijk van mensen die nooit in zo’n dreigende situatie geleefd hebben en slaan helemaal nergens op. Een draad als deze op een forum als deze gaat nooit duidelijkheid geven in wat er zich echt allemaal afspeelt. Zou ik bijvoorbeeld echt verslag doen met beeldmateriaal erbij dan weet ik zeker dat het allemaal veel te heftig is en meteen verwijderd zal worden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Kroppie »

gewoon stoppen met het topic lezen , beter voor je gemoedsrust :idea:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door seth_space »

Als jij "echt verslag doet" dan doe je dat eveneens vanuit een bepaald gezichtspunt en als zodanig is dat niets beter dan wat je hier leest.
Niet iedereen die tegen de oorlog is niet je meteen als Putin lover bestempelen. Dat is te simplistisch.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Champ van »

Dat beweer ik ook nergens hè. Ik kan de gruweldaden van elke kant belichten als het moet ondanks dat ik voorkeur heb wie ik het liefst een kogel zie vangen.

Paar maanden geleden is er een struikelsteen bij het oude verzetshuis van mijn overgrootvader gelegd en hij was destijds door de Utrechtse politie opgepakt. Wat ik ermee wil zeggen is dat niemand een lieverdje geweest tijdens de oorlog. Er spelen zoveel belangen mee en eerlijkheid was ver te zoeken. Uiteraard na de oorlog ging iedereen stoer vertellen dat ze in het verzet zaten al is daar 9/10 geen bewijs van. Mijn overgrootvader heeft het 3e martelkamp helaas niet meer overleefd om nog na te vertellen maar gelukkig vind men steeds meer nieuwe informatie die een breeder plaatje kunnen schetsen hoe krankzinnig die tijd is geweest.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ook dit gedrag van mensen is aan de orde gekomen, en de meesten hier beseffen dat drommels goed.
In de warrige informatie stromen proberen we hier enigszins een waarheid er uit te destilleren.
En van beide kanten de zaak te bekijken dit in het besef dat wij hier ( ) veilig zijn en alles prima voor elkaar hebben.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Overigens worden “we” sinds vandaag gesteund in onze denkbeelden door het internationale Strafhof.
Putin zal zich moeten melden bij het Strafhof vanwege oorlogsmisdaden :cheers:
Voorlopig gaat het om de deportatie van kinderen uit Oekraïne.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik kom op zoek naar geschiedenis wel eens wat tegen op YouTube.
Zoals deze https://youtu.be/3IFhHMjqt44
Zoek de overeenkomsten met hoe het nu in Oekraïne gaat en zie de vooruitgang in het sneller doden van mensen.
Wrang maar waar, wat blijft is graven in de aarde en in het water staan.

Theo
Plaats reactie