De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door seth_space »

Die oekrainsche figuren met hakenkruizen maken minder dan 1% van de kiezers uit bij de laatste democratische verkiezingen in Ukraine.
Dat zal niet veel afwijken van nederland. Hoewel met rechtse partijen als FvD die getallen mogelijk overschreden worden.
Blijkbaar is jonckheer gevoelig voor russiche propaganda want die lijk je voetstoots te geloven.

Dat de media een rol spelen in deze strijd is duidelijk. Er zijn trouwens op youtube heel veel gevechtshandelingen te vinden in film formaat. Even zoeken dus als je dat belangrijk vindt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Een democratisch gekozen president laatdunkend - met nadruk op laatdunkend - wegzetten als acteur zegt al genoeg over je eigen visie op democratie lijkt me 8-)

Volgens de laatste zetelpeilingen nog 5 zetels voor FvD.
350000 mensen en dalende.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op do 16 jun 2022, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Luister zelf en maak je mening
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... it-twente/
Dat gebeurt er dus op zendamateur gebied, deze man heeft het mogelijk gemaakt dat veel mensen tegelijkertijd kunnen luisteren.
Gewoon Nederlander, een van de wetenschappen.

Theo
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

de Jonckheer schreef:
do 16 jun 2022, 21:53
Ook opvallend: onze vriend Zelenski vraagt nooit om humanitaire hulp maar alleen om wapens en nog meer wapens. Kennelijk is het welzijn van het volk niet zo interessant voor deze "held" in zijn soldaten shirtje. Ach ja, hij is nu eenmaal een acteur...
Nico, ik respecteer je, maar dit moet je terug nemen.
Dat meen je toch niet echt hè?
Denk het wel anders schrijf je dit niet.

Theo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door de Jonckheer »

Bedoel je dat het niet waar is? Hij heeft nooit om humanitaire hulp gevraagd, alleen om wapens. Althans, alle keren dat hij in beeld kwam en ik dat zag (en dat zijn er nogal wat) ging het alleen daar over. De man is oorlogszuchtig en niet geïnteresseerd in andere oplossingen dan terug schieten.
Ik snap overigens niet waarom steevast FvD hierbij wordt gehaald. Ik doe dat zelf niet want ik verkondig hier mijn mening en niet die van FvD. Van de FvD mensen die ik ken is er niet één bij met warme gevoelens voor Putin dus het slaat absoluut nergens op. Laat dat framen maar achterwege a.u.b. Als je graag de zaak van beide kanten wil bekijken ben je meteen een Putin vriend, raar is dat. Ik ben trouwens niet gevoelig voor welke propaganda dan ook, de Russische krijg ik niet eens te zien.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80314
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Tja Nico,"Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend."
Als je ons zelf laat lezen dat je bedankt bent voor de jarenlange steun aan deze partij moet je anderen er niet op aankijken. Maar je hebt gelijk. Laten we het niet politiek en persoonlijk maken. Dat is hier niet de bedoeling.
de Jonckheer schreef:
do 24 feb 2022, 19:05
Omdat het mij nogal verbaasde dat FvD tegen de motie stemde heb ik de partij een mail gestuurd en daar kreeg ik ook antwoord op. Het is nu in ieder geval een stuk duidelijker:

Hartelijk bedankt voor uw bericht en uw jarenlange support!
FVD, VVD, CDA en CU hebben tegen de moties gestemd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Veebee »

Tja, als je alleen naar bagger luistert weet je niet beter.
Toch maar verder kijken en luisteren dan NL alleen.....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Will »

Je ziet hoe dun dat lijntje is wat propaganda heet een paar jaar geleden was de FvdD de grootste partij in ons land. Zijn al die dombo's van toen nu verstandige mensen geworden.?
Het is dat het onhandige kluizen zijn die de media alle ruimte hebben geboden om hun zelf om zeep te helpen.

MvrgrWil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door willemzon »

Hoe is het mogelijk dat iemand zoals jij nico zo kan denken, een agressor die een compleet buurland in puin schiet, ontelbare doden op zijn geweten heeft.

Die een president tegen komt die niet zoals anderen met een staart tussen de benen vlucht maar voor zijn volk staat en met alle middelen probeert om die ongekende brute geweldadigheid de kop in te drukken, die jij dan acteurtje noemt. Dan zeg je ook nog dat hij oorlogszuchtig is. Tjonge jonge. Dus ieder land waar Rusland met geweld binnenvalt moet gelijk zeggen, alsjeblieft je mag dat stuk van ons land wel hebben.


Sorry hoor. Ik vind jou gedachten gewoon eng.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Ziende blind
Putin doet precies wat hij beloofd.
Al jaren.

Maakt zijn strategieën heel duidelijk.
Je bent Russisch of je hebt geen zelfstandig bestaansrecht.
En moet onderworpen worden.

En blijkbaar is die strategie voor sommigen ook een terechte.
Logisch ook als er in de eerste te onderwerpen kolonie een acteur de tent runt :mrgreen:

Maar misschien ook een hele beperkte manier van denken.
De acties raken mijn wereldje niet en de reacties op de agressie wel.
Dus we wantrouwen die reacties.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door thole »

Laten we het niet politiek en persoonlijk maken. Dat is hier niet de bedoeling.
Daarom in algemene zin, zonder citaten, als een 2e kamerfractie en een partijleider Poetin een geweldige vent vinden, de inval in Oekraïne rechtvaardigen en een aantal leden het daar kennelijk niet mee eens is, wie bepaalt dan de beeldvorming ?
Fuck Poetin!
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

In Rusland kan je daar 15 jaar voor krijgen Thole :mrgreen:
En terecht natuurlijk :thumbup: :cheers: 8-)

Kan niet zomaar regeringsleiders gaan afbranden.
En kritiek hebben op het beleid van de overheid.
Doen we hier in Nederland ook niet toch?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door thole »

Natuurlijk niet want hier hebben we de dictatuur van het partijkartel, ook levensgevaarlijk :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Tinell
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 11:43
Locatie: Grave

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Tinell »

Nou nou,

In 1939 was een gedeelte van Tsjechie, Sudetenland, voor ca 30% duitstalig een reden voor krijgsheer / maniak, Adolf, om dit gebied maar te annexeren, rest van de geschiedenis kennen we.
Nu, de Donbas en nog andere delen ook russischtalig is rechtvaardigd dit dan de inval met uitzonderlijk bruut geweld tegen burgers, land en cultuur door de nieuwe maniak / geestesgestoorde???

Nou dan houd ik mijn hart vast voor alle autochtone vaderlanders want inmiddels spreekt ca 20-25 % hier in NL Marokkaans, Turks etc.

Is totaal niet relevant om op deze gronden te verwoesten en landje pik te spelen.
Investeer in vrede, vrijheid en verdediging maar blijf waakzaam is mijn advies.
Wie luistert kan iets leren, wie praat herhaald meestal hetgeen hij reeds weet.
Plaats reactie