De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

Allemaal leuk en aardig maar ook hier weer de iets betere bedeelden kunnen het zich bekostigen om een voorraad te hebben. Het zal niet al te gevarieerd zijn en als er langere tijd geen stroom is zal het vlees ook minder gegeten worden maar om ons zelf en de kinderen te voeden hebben we wel voor een week of 2 maar de voorraad kasten barsten hier ook altijd uit de voegen

Gr Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door gjvonk »

Dit kan zomaar een apart topic worden? Heren moderatoren, ideetje om het los te knippen? "Hoe worden we 48 uur zelfvoorzienend"?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door gjvonk »

On topic maar weer: Oekraïne en Rusland hard op zoek naar wapens, wat kan het buitenland nog leveren? - https://nos.nl/l/2454511

Nog even en de strijdende partijen moeten elkaar met stokken en stenen te lijf. Dit biedt wel kansen: in de jaren 80 hadden we Mientjan Faber van IKC die de leider was van "alle kernwapens de wereld uit te beginnen met Nederland".

Zo iets, maar dan wereldwijd: "alle wapenindustrie de wereld uit" en dat meteen grondig; personeel naar buiten en de fabrieken opblazen met hun eigen buskruit, Cemtex, Geligniet en weet ik veel wat voor explosieven er bestaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Bob Diesel »

Nog een af te splitsen topic
De mooiste dromen zijn bedrog
Droom verder
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

Mint Jan Faber van het IKC was volgens mij IKV Inter Kerkelijk Vredesberaad met kreten al liever een Rus in de keuken dan een bom in de tuin of zoiets :lol: och we waren jong en geloofde nog in de goedheid van de mens :lol3:
Boudewijn de groot had er nog een prachtig lied over “Mijn Testament” vol met idealen vooral jonge mensen vinden ze wel fijn :hug: nu jaren later is die gedachte bij de meeste wel wat bij gesteld. Maar als ideaal een mooi iets dat helaas niet realistisch is

Gr Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Jan en Simonne »

Wordt het niet eens tijd, dat Oekraïne toestemming krijgt, om Russische raketinstallaties plat te gooien?
Die raketten blijven maar komen, over een poosje is er helemaal niets meer over van het land.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door roma »

AadenAnke schreef:
wo 30 nov 2022, 9:25
Mint Jan Faber van het IKC was volgens mij IKV Inter Kerkelijk Vredesberaad met kreten al liever een Rus in de keuken dan een bom in de tuin of zoiets :lol: och we waren jong en geloofde nog in de goedheid van de mens :lol3:
Boudewijn de groot had er nog een prachtig lied over “Mijn Testament” vol met idealen vooral jonge mensen vinden ze wel fijn :hug: nu jaren later is die gedachte bij de meeste wel wat bij gesteld. Maar als ideaal een mooi iets dat helaas niet realistisch is

Gr Aad
Wel juiste info geven. “Mijn testament” van Boudewijn de Groot stamt uit 1966 en de IKV acties tegen de kernwapens begonnen in 1977. Daar zit wel 11 jaar tussen. Song en acties hadden niets met elkaar te maken.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Jan en Simonne »

O wauw, 1966?
Ik ken zelfs de tekst nog uit mijn hoofd (grotendeels dan dan 8-) )
Ik voel me wel erg oud nu.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 4:58, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

roma schreef:
wo 30 nov 2022, 9:44
AadenAnke schreef:
wo 30 nov 2022, 9:25
Mint Jan Faber van het IKC was volgens mij IKV Inter Kerkelijk Vredesberaad met kreten al liever een Rus in de keuken dan een bom in de tuin of zoiets :lol: och we waren jong en geloofde nog in de goedheid van de mens :lol3:
Boudewijn de groot had er nog een prachtig lied over “Mijn Testament” vol met idealen vooral jonge mensen vinden ze wel fijn :hug: nu jaren later is die gedachte bij de meeste wel wat bij gesteld. Maar als ideaal een mooi iets dat helaas niet realistisch is

Gr Aad
Wel juiste info geven. “Mijn testament” van Boudewijn de Groot stamt uit 1966 en de IKV acties tegen de kernwapens begonnen in 1977. Daar zit wel 11 jaar tussen. Song en acties hadden niets met elkaar te maken.
Ik bedoel niet dat “mijn testament” en het IKV iets met elkaar te maken hebben. Wel met de idealen van de toen jonge mensen die geloofde dat geweld verbannen kon worden en de goedheid van de mensheid zou zegevieren. Dat er 11 jaar tussen die 2 zit dat wist ik niet voor mijn gevoel redelijk op het zelfde moment maar er vallen in de loop der tijd natuurlijk hele stukken we :shh:

GrAad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Kroppie »

en veel jongeren van die tijd die toen die mooie ideeen hadden, hebben nu heel andere ideeen, helaas
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door gjvonk »

Oh, ja het was IKV...een liedje wat wel aansluit op die tijdgeest was van Doe maar: "voordat de bom valt..." uit 1983.

Ja we worden oud, gelukkig wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

Ja Jos dat klopt de jeugd van toen is teleurgesteld in de mensheid in het algemeen toen vonden we buiten slapen met een slaapzak goed genoeg nu moet het een bed van 220x220cm zijn in alle standen verstelbaar en een meer dan een meter grote tv om op te kijken en een koelkasten binnen handbereik de badkamer mag niet meer dan 10 stappen weg zijn en de gedachte van delen is bij velen de gasachtig van graaien geworden

Gert Jan inderdaad Doe Maar meestal ijzersterke teksten. Ze waren ook heel erg populair bij de jongeren van een jaar of 15/16. Jongeren zijn over het algemeen nog niet vergiftigd met het ik idee

Gr Aad
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door roma »

Weer on topic met de strijd tussen Rusland en Amerika: Two tribes go for war! https://www.youtube.com/watch?v=pO1HC8pHZw0
Plaats reactie