De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4590
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja ik heb met verbazing geluisterd wat deze men schertste van hoe de gemiddelde Rus nu leeft.
Daar is geen droog brood aan te verdienen, en die is al niet door Poetin te beïnvloeden laat staat door het buitenland.
En hoe het schoolsysteem werkt, het meisje op de Olympische spelen, hoe ze werd geïndoctrineerd.
Resultaat is wat telt en deze aanpak werkt want ze werd toch winnaar?
En wat hij zei, mijn kinderen weten wel veel dat hebben ze overgehouden van school.
Leerzaam zo een inkijkje.

Theo
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door willemzon »

Ik hoorde ook een BN er zeggen, zij is Russische en woont al vele jaren in NL, ik kan niet op de naam komen, volgens mij is het een danseres en is weleens als jurylid op tv.
Zij vertelde dat toen zij op de lagere school zat er constant bij het in werd gepeperd hoe slecht het westen wel niet was en hoe ze voor het westen op moesten passen. Zij wisten als kind niet beter.
Wat en giga kut regime is dat Rusland.


Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door de Jonckheer »

Een beetje dus zoals hier over Rusland wordt gepraat? Ik weet niet anders dan dat het altijd alleen maar over die slechte Russen gaat/ging. Dat is nog steeds zo dus kom niet met verhaaltjes dat ze daar indoctrineren want dat is wel waar maar dat gebeurt hier net zo. Hetze noemen ze dat...
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Premiumliner »

Hoezo Hetze! :crazy: Sommigen zijn niet goed bij hun paasei bij het doen van dit soort uitspraken of kennen de geschiedenis vanaf 1945 niet!
Een hetze is de wijze waarop de Oekraïners worden afgeschilderd als Nazi's door Poetin en zijn zielsverwanten!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11131
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Zwerfsteen »

Dafluc schreef:
ma 08 aug 2022, 7:48
In dit kader was de uitzending van Zomergasten van gisteravond ook leerzaam. Info van iemand die Rusland kent. Inclusief het aantal vertrekkers van de laatste drie maanden.
Die uitzending heb ik gemist maar door de bijdrage van Luc was mijn nieuwsgierigheid gewekt en heb ik deze vandaag gekeken.
Erg boeiend en inderdaad leerzaam.
Groet,
Leny en Pieter
PE1OPQ Theo
Berichten: 4590
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

de Jonckheer schreef:
ma 08 aug 2022, 15:54
Een beetje dus zoals hier over Rusland wordt gepraat? Ik weet niet anders dan dat het altijd alleen maar over die slechte Russen gaat/ging. Dat is nog steeds zo dus kom niet met verhaaltjes dat ze daar indoctrineren want dat is wel waar maar dat gebeurt hier net zo. Hetze noemen ze dat...
Ik heb tot aan voor de oorlog alleen maar verhaaltjes gehoord over beren en de enorme corruptie.
Op school leerde ik dat in WO2 er enorme mensen verliezen werden geleden en dat soldaten met houten stokken richting de Duitsters werden gedreven.
Een mensenleven telt niet, zie de doden die alleen Stalin heeft gemaakt, al voor de oorlog.
En ik leerde dat er van alles aan kennis gepikt werd van de Amerikanen, tot aan de blauwdrukken van de Franse Concorde aan toe.
Maar over de Rus, de rus als persoon? Daar kreeg ik weinig van mee, juist omdat het land zo gesloten was door het systeem.
Maar om dit nu direct als een hetze weg te zetten? Er is sinds de oorlog in Oekraïne een totaal ander wereld orde ontstaan.
En de verhalen die burgers daar vertellen over wat soldaten van Russische makelij daar doen en uitspoken met burgers, dat tart elke verbeelding.
Ik noem dat geen indoctrinatie of hetze, ik noem dat duivels werk.

Theo
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op ma 08 aug 2022, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door seth_space »

Waartoe de Russen bereid zijn nu ze terrein aan het verliezen zijn.

, Major General Valeriy Vasiliev, who currently commands the ZNPP garrison, said that "there will be either Russian land or a scorched desert."

"As you know, we mined all the important facilities of the Zaporizhzhia nuclear power plant. We do not hide this from the enemy. We warned them. The enemy knows that the plant will be either Russian or no one’s. We are ready for the consequences of taking this step. And you, soldiers-liberators, you must understand that we have no other way. And if there is the most severe order, we must fulfill it with honor," Vasiliev told his soldiers.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Affinity
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 17 jan 2022, 23:18

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Affinity »

de Jonckheer schreef:
ma 08 aug 2022, 15:54
Een beetje dus zoals hier over Rusland wordt gepraat? Ik weet niet anders dan dat het altijd alleen maar over die slechte Russen gaat/ging. Dat is nog steeds zo dus kom niet met verhaaltjes dat ze daar indoctrineren want dat is wel waar maar dat gebeurt hier net zo. Hetze noemen ze dat...
Precies zo'n type als u , dus met een uitgesproken mening hebben ze verdeelt over Rusland ca 700 speciale v parken.
WAAR EEN EIGEN MENING, zeer gewaardeerd wordt. . Geloof niet dat je eigen touringbus mee mocht nemen.

MAAR JA in zo'n kamp is ook soort camperen & vakantie
Toch ?

Echt vergelijkbaar met Nederland. ?

Voorbeeld ;.

Vladimir Osetsjkin herinnert zich de kleine, koude kamer in het detentiecentrum nog goed. In 2007 belandt hij daar op een houten tafel. Door de kap over zijn hoofd ziet hij vrijwel niets, behalve het vage schijnsel van een tl-lamp boven hem. In de ruimte hangt de geur van zweet en vochtige muren. Om hem heen staan zeven, misschien wel acht agenten in uniform. Ze spugen op hem en schreeuwen dreigende taal in zijn oren.

Om beurten ranselen de bewakers hem af met wapenstokken terwijl zijn handen en voeten vastgeketend zijn. “Ik ben een grote vent. Zonder handboeien konden ze me niet bedwingen”, vertelt hij aan de telefoon. De klappen op zijn botten weerkaatsen tegen de kale muren van de ruimte. Zijn eigen geschreeuw sterft uit in het luchtledige. Tijdens de marteling breken de bewakers zijn armen, benen en kaak. Inmiddels heeft hij acht implantaten in zijn mond.


De lange lijst aan getuigenissen uit de hedendaagse goelag is ijzingwekkend. Zo zijn er ex-gevangenen die in strafkolonie nummer 7 in Karelië in het uiterste noordwesten van Rusland vastzaten, en vertellen hoe hun handen met handboeien op hun rug werden gebonden waarna ze een half uur lang aan het plafond bungelden. Terwijl ze daar hingen, kregen ze klappen van bewakers met wapenstokken.

Met een tang trokken ze de nagels uit hun tenen en vingers
Anderen vertellen over ijskoude isolatiecellen waar ze urenlang naakt op de grond lagen of over bewakers die over hen heen urineerden. Islamitische gevangenen herinneren zich hoe gevangenispersoneel hen dwong varkensvlees te eten op straffe van afranselingen met een wapenstok en weer anderen memoreren hoe bewakers met een tang de nagels uit hun tenen en vingers trokken.

Denis Timochin kan erover meepraten. Vanuit Moskou vertelt hij via een videoverbinding over zijn tijd in strafkolonie IK-13 in Nizjni Tagil in Centraal-Rusland. Hij zat daar anderhalf jaar vast vanwege, naar eigen zeggen, verzonnen fraude-aanklachten. “Ikzelf ben er nog goed vanaf gekomen, maar ik heb gruwelijke verhalen gehoord van medegevangenen. Die werden meegenomen naar een afgelegen plek in het kamp waar ze de zogeheten zeester-houding moesten aannemen, met hun benen en armen gespreid. Vervolgens kregen ze klappen op hun schenen en de onderkant van hun voeten.”

Vanzelfsprekend komt dit soort verhalen nauwelijks bij het grote publiek terecht. Al wist de onderzoekskrant Novaja Gazeta in juli 2018 de autoriteiten wel in verlegenheid te brengen door een video te publiceren uit een gevangenis in Jaroslavl, even ten noordoosten van Moskou. Op de beelden is te zien hoe zeventien bewakers de gevangene Jevgeni Makarov afranselen. Ondanks dat Makarov jammert en krijst als een dier dat richting de slachtbank gaat, tonen de folteraars geen enkele empathie. In plaats daarvan gooien ze emmers ijskoud water over hem heen. En deze maand nog overleed gedetineerde Jevgeni Rylski in de ziekenboeg van een strafkolonie in Irkoetsk nadat bewakers hem naar verluidt, letterlijk, doodsloegen. De 37-jarige man had een gebroken sleutelbeen, een gescheurde milt en schade aan diverse andere organen.

Tel daar de barre weersomstandigheden in de strafkolonies (veelal in het hoge noorden of verre oosten) bij op en je waant je zo een personage in het legendarische ooggetuigenverslag De Goelag Archipel van Aleksandr Solzjenitsyn over zijn tijd in de goelag onder Stalin. De verafgelegen locaties van de strafkampen maken het voor familie van gevangenen bovendien praktisch onmogelijk om hun geliefden te bezoeken. “Dat is een erfenis van het goelag-systeem uit de Sovjet-Unie”, vertelt Podoplelova. “De kampen bevonden zich vaak op plekken waar gevangenen grondstoffen uit de bodem moesten halen.”

Extreem lange dagen
Ook de hedendaagse dwangarbeid in de kampen is volgens de advocate synoniem aan slavernij. “Gevangenen maken kleren voor staatsbedrijven, werken in de metaalproductie of produceren meubels. Officieel hebben ze dezelfde arbeidsrechten als gewone burgers, maar in werkelijkheid is dat uiteraard niet zo. Ze maken extreem lange dagen en zijn amper vrij.”

Ex-gedetineerde Denis Timochin weet er alles van. “Het werk begon ‘s morgens vroeg. Of beter gezegd, middenin de nacht. Soms wel om vijf uur in het pikkedonker en dat bij temperaturen van dertig, veertig graden onder of boven nul. Voor het werk kregen we een beetje pap als ontbijt, veel te weinig om urenlange, fysieke arbeid op te verrichten.” In sommige gevallen werken gevangenen tot wel achttien uur per dag en zijn ze één keer in de twee maanden een dag vrij.
wreedheid’.

Ben bang u reactie ;
Fake nieuws
:lol3:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door seth_space »

de Jonckheer schreef:
ma 08 aug 2022, 15:54
. Hetze noemen ze dat...
Geen idee, maar je vergeet weer te reageren op de weerlegging van je eerdere foute stelling.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door thole »

de Jonckheer schreef:
ma 08 aug 2022, 15:54
Een beetje dus zoals hier over Rusland wordt gepraat? Ik weet niet anders dan dat het altijd alleen maar over die slechte Russen gaat/ging. Dat is nog steeds zo dus kom niet met verhaaltjes dat ze daar indoctrineren want dat is wel waar maar dat gebeurt hier net zo. Hetze noemen ze dat...
Jammer maar je zult gisteren wel niet naar zomergasten hebben gekeken Nico.
Derk Sauer houdt van de Russen, heeft een soort heimwee naar dat land.

Mooi om te zien hoe Russische propaganda op tv werkt was te zien in het item over moeder en dochter.
De moeite waard om te kijken.
Russen op zich zijn niet slecht, jammer dat ze van de ene dictatuur in de andere zijn gerold.

Janine Abbring was gisterenavond erg op dreef vond ik. :thumbup:

Trouwens, ik blijf het merkwaardig vinden dat mensen die Poetin een geweldige vent vinden, menen dat we in Nederland in een dictatuur leven en we een tirannieke regering hebben.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4590
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

En dan hebben we het nog niet gehad over de WEF :mrgreen:
Maar uit eigen onderzoek van de NOS blijkt dat er steeds meer burger slachtoffers vallen.
https://nos.nl/artikel/2439801-raketaan ... achtoffers
En dit is volgens de lezing van de Russen, allemaal door het leger van Oekraïne zelf gedaan.
Want zij zijn het bevrijdings leger en schieten niet op burger doelen.

Theo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door TestCase »

Dè Rus bestaat niet.
Het staatssysteem in Rusland is door en door rot en daardoor gedraagt het gezag zich als beesten. Lees het https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram Wanneer mensen gezag over anderen krijgen misdraagt bijna iedereen zich als er geen morele/ethische feedback is. Gebeurt overal.
Het Russische staatssysteem moedigt dit gedrag aan om protesten/vrije meningsuiting in de kiem te kunnen smoren. Wil je een goed leven dan doe je rücksichtlos wat je denkt dat de leiding wil, je gaat zelfs een stapje verder. Dit gedrag versterkt zich binnen een groep, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stanfor ... experiment

Die generaal die dat kernenergie complex ondermijnd heeft doet dit bijv. om zijn eigen hachje te redden en niet in ongenade te vallen.
Ik praat niets goed geef alleen aan hoe het volgens mij werkt.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door de Jonckheer »

Tijdens de koude oorlog ging het alleen maar over die slechte Russen, of niet soms? En natuurlijk zijn er slechte Russen, zoals er overal slechte mensen zijn. Veel is propaganda, over en weer. Geloof maar dat als het werkelijk zo beroerd zou zijn in Rusland als hier wordt beweerd er daar allang weer een revolutie was geweest, per slot van rekening hebben ze ook ooit een keer de Tsaar een kopje kleiner gemaakt en dat was niet omdat het zo'n aardige kerel maar omdat hij het volk onderdrukte. Je kunt een volk maar tot zover onderdrukken/negeren, dat merkte Marie Antoinette tot haar verbazing ook maar toen was het te laat.
Hier gaat het ook behoorlijk de verkeerde kant op want wat als straks bijna niemand meer zijn huis kan verwarmen en boodschappen doen vanwege de totaal krankzinnig hoge belastingen? Boeren die weggetreiterd worden, kinderen die ten onrechte bij hun ouders zijn weggehaald, enz. Een regering die niet luistert naar wie ook en volkomen blind doordramt, dat gaat een keer fout. De vraag is niet of maar wanneer het een keer genoeg is. Hordes gelukszoekers binnenhalen en onderhouden wat miljarden kost en ja, dat betalen jij en ik.
Mede daarom vind ik de uitspraak van Rutte dat de oorlog in Ukraine "onze" oorlog is totaal misplaatst en zeker niet namens mij want ik ben overtuigd van het tegendeel, het is niét onze oorlog. Sterker nog, die duurt alleen maar langer doordat Nederland er wapens heen stuurt wat nog meer mensenlevens kost, aan beide kanten.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door TestCase »

Tjonge wat zou ik blij zijn als Oekraïne kwam helpen wanneer Rusland òns binnenvalt.
(Ooh, dat hebben ze 70 jaar geleden ook al eens gedaan.)

(Verder verschillen we diametraal van mening, maar dat mag toch Nico?)


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie