Vraag over gasverbruik thuis

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door PE1OPQ Theo »

TestCase schreef:
do 28 apr 2022, 21:56
Maar als ze failliet gaan kost het je €300,-

//Kees
Het lijkt me niet echt realistisch om te denken dat Essent om zou vallen.
Ik maak me niet zoveel zorgen hier over.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Marco Polo »

Waarom zou je geld bij een energiebedrijf stallen?
Waar je er vervolgens tot een jaar niet meer bij kan komen :crazy:
Beroepsreiziger

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Beroepsreiziger »

Waarom zou je het op je eigen rekening stallen, waar je 0,0% rente krijgt.
Maar als je de eindafrekening krijgt je een hartverzakking krijgt?
Beroepsreiziger

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Beroepsreiziger »

thole schreef:
do 28 apr 2022, 22:42
Ik lig geen minuut wakker van het feit dat Vattenfall failliet zou kunnen gaan. :P
N.b. marktleider in Noord Europa
1 BV'tje kan makkelijk failliet hoor.
Beroepsreiziger

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Beroepsreiziger »

Dafluc schreef:
zo 24 apr 2022, 10:46
Ieder zijn plezier. Zo sta ik elke dag op de weegschaal... Maar het leven moet wel nog een beetje spannend blijven. Dus ik zie het aan het eind van het jaar wel weer.
Nou als ik zo de laatste pagina's lees.
Dan klopt er van het nieuws ook niet veel.
Daar hebben ze het over dat energie maar duurder en duurder word.

En als ik hier lees, dan komen ze het geld bijna met kruiwagens bij je brengen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Marco Polo »

Beter lezen waarschijnlijk…..
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Lambiek »

Toch het viel mij ook op.
Hoe hoger de energie prijzen, hoe meer sommige op het forum geld terug krijg<
en en ineens zijn extreem zuinige woning xuu<

En dat in ca 1 haar tijd.
Bijzonder.

Ze vertellen er niet bij, dat ze in de koude periodes, met 3 jassen en mutsen, thermo ondergoed aan tafel in huis zitten. Met een ijsdruppel aan hun neus aan tafel zitten. ,( ze sluiten het gas eigenlijk vrijwillig af in de winter periodes.

En gewoon kou leiden in een zeer onbehaaglijk woning. Ook niet goed voor de woning. Maar dat is zijn probleem gehuurd. Denk indien aanwezig, dat alles vochtig is en deelds risico's voor te slopen

Wie zien ook nooit geen foto's, fimljes enz onder het mom, heb geen toestel....en ik weet niet hoe dat moet wel
.24/7 online ....mmm jaja , dus onzin.

Nou, smoesjes, als iemand duizenden post kan plaatsen,rm
R
Helaas plaatst dus kroppie , geen foto's en filmpjes, hoe hij erbij woont. Jammer
Zouden mensen van kunnen leren of erg schrikken. Van de veer vieze zooi i. Huis.

Maar ja als besparing zeeeer veeeeerbvoorhang heeft op behagelijkheid , en er een beetje leuk netjes erbij wonen... totaal ondergeschikkt is.

Bjj de meeste gaat de thermostaatk omhoog als er bezoek is van 15 graden naar doe een gek 19 graden.

Ik woon in een redelijk huis. Lekker behagelijk bij, mijn hobby garage met vloerverwarming staat op 18 graden continue.
Woning 21 5 tot 22 graden . Totaal 750m3 , zelfs de grote veranda verwarmd en met airco.

Badkamer 23 a 24vgraden.

Met alles van honeywell. Al wat langer van huis ben gaar alles automaattich naar verlaging.
Komt telefoon in de buurt 20km of hij weet dat ik naar huis ga, word het ingeschakeld?

N heb ikeen leuke uitdagende bedrijf& baan, maar bij 55 jaar met pensioen te gaan ??? In de kracht en kennis vj leven. En gaan leven op de maatschappij ?
En dan continue klagen.
Dan kom natuurlijk veel geld kort.
Ook mooi voorbeeld voor je kinderen
K
Osl
Let op ! Mensen met een ziekte , nantelzorg ed natuurlijk rbegrip voor. Maar de meeste hebben de gouden tijden van Nederland m.m.

.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Zonneke »

Waauw, dat moet opluchten. Zo met de voeten vooruit op de man spelen. Ter verdediging van iedereen die zuinig leeft: Moest iedereen dit altijd en overal doen. Er was geen schaarste en we zaten nog niet op de helft qua uitbuiting aardbol.
Verwacht niet dat er velen dit snappen...
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Aloys »

Ik denk dat Lambiek geen dingen moet gaan schrijven op een tijdstip dat men normaal gesproken hoort te slapen.
Zoveel schrijffouten, ik kan er geen touw aan vastknopen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Sun »

Met een oude terugdraaiende ferrarismeter, verdient de gehele installatie zich sneller terug naarmate de kwh-prijs hoger wordt.
En die slimme meter laat blijkbaar nog even op zich wachten:

Tekort aan stroommeters voor laadpalen en warmtepompen vertraagt energietransitie
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... l-tekorten


Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Kroppie »

Lambiek schreef:
za 30 apr 2022, 5:22
Toch het viel mij ook op.
Hoe hoger de energie prijzen, hoe meer sommige op het forum geld terug krijg<
en en ineens zijn extreem zuinige woning xuu<

En dat in ca 1 haar tijd.
Bijzonder.

Ze vertellen er niet bij, dat ze in de koude periodes, met 3 jassen en mutsen, thermo ondergoed aan tafel in huis zitten. Met een ijsdruppel aan hun neus aan tafel zitten. ,( ze sluiten het gas eigenlijk vrijwillig af in de winter periodes.

En gewoon kou leiden in een zeer onbehaaglijk woning. Ook niet goed voor de woning. Maar dat is zijn probleem gehuurd. Denk indien aanwezig, dat alles vochtig is en deelds risico's voor te slopen

Wie zien ook nooit geen foto's, fimljes enz onder het mom, heb geen toestel....en ik weet niet hoe dat moet wel
.24/7 online ....mmm jaja , dus onzin.

Nou, smoesjes, als iemand duizenden post kan plaatsen,rm
R
Helaas plaatst dus kroppie , geen foto's en filmpjes, hoe hij erbij woont. Jammer
Zouden mensen van kunnen leren of erg schrikken. Van de veer vieze zooi i. Huis.

Maar ja als besparing zeeeer veeeeerbvoorhang heeft op behagelijkheid , en er een beetje leuk netjes erbij wonen... totaal ondergeschikkt is.

Bjj de meeste gaat de thermostaatk omhoog als er bezoek is van 15 graden naar doe een gek 19 graden.

Ik woon in een redelijk huis. Lekker behagelijk bij, mijn hobby garage met vloerverwarming staat op 18 graden continue.
Woning 21 5 tot 22 graden . Totaal 750m3 , zelfs de grote veranda verwarmd en met airco.

Badkamer 23 a 24vgraden.

Met alles van honeywell. Al wat langer van huis ben gaar alles automaattich naar verlaging.
Komt telefoon in de buurt 20km of hij weet dat ik naar huis ga, word het ingeschakeld?

N heb ikeen leuke uitdagende bedrijf& baan, maar bij 55 jaar met pensioen te gaan ??? In de kracht en kennis vj leven. En gaan leven op de maatschappij ?
En dan continue klagen.
Dan kom natuurlijk veel geld kort.
Ook mooi voorbeeld voor je kinderen
K
Osl
Let op ! Mensen met een ziekte , nantelzorg ed natuurlijk rbegrip voor. Maar de meeste hebben de gouden tijden van Nederland m.m.

.
:-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :?:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Dafluc »

Goed zo Jos. Lachen, schouders ophalen en door.
Afbeelding
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door pwhooftman »

Zonneke schreef:
za 30 apr 2022, 7:21
Waauw, dat moet opluchten. Zo met de voeten vooruit op de man spelen. Ter verdediging van iedereen die zuinig leeft: Moest iedereen dit altijd en overal doen. Er was geen schaarste en we zaten nog niet op de helft qua uitbuiting aardbol.
Verwacht niet dat er velen dit snappen...
Inderdaad, ik heb ook de indruk dat veel mensen zichzelf voor de gek houden en denken duurzaam bezig te zijn. Een paar voorbeelden:

- je dak vol leggen met (milieubelastende) zonnepanelen in plaats van je elektriciteitsgebruik halveren (en die Senseo thuis laten).
- alle lampen vervangen door LED, maar inmiddels wel 10x zo veel lampen gebruiken als 40 jaar geleden (idem voor het aantal TV's en computers).
- tegen een Facebook datacenter bij Zeewolde zijn, maar wel elk kiekje tien keer maken op je 108MP telefoon en de foto's nooit meer weggooien.
- pas nog op dit forum: een Renault bakwagen vol hangen met zonnepanelen en omvormers, en dan naar Spanje rijden om daar ecologisch verantwoord te gaan landverbouwen.

Kortom, het energieverbruik neemt nog altijd sneller toe dan de afname door energiebesparende technieken. Elektrische auto's, ook zo'n mooi voorbeeld. Inmiddels is de gemiddelde auto minstens twee keer zo zwaar als 40 jaar geleden, waarmee we de helft van het voordeel al weer weggegooid hebben. De doodsteek zal 'gratis energie' zijn, dan zit er helemaal geen rem meer op het uitputten van de aarde. Milieutechnisch is stijging van de energieprijzen en energieschaarste het beste wat je kunt hebben. Ooit zullen we hard tegen de muur moeten lopen om te beseffen dat we niet oneindig zo door kunnen gaan.

Begrijp me goed, ik ben een grote zondaar met twee auto's, een camper, en vele TV's en computers (en veel tijd doorbrengen op camperforum.nl :-). Maar ik besef me wel dat de enige echte manier van duurzaam leven het 'consuminderen' is.

Oei, ik word oud en zuur. Gauw maar niet meer aan denken :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Bob Diesel »

Grumpy old man
Join the club :mrgreen: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie