Vraag over gasverbruik thuis

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door PE1OPQ Theo »

AadenAnke schreef:
ma 02 mei 2022, 16:12
Huis is best groot begane grond 88m2 1e en 2e verdieping 58m2 vloeroppervlakte bovenste 2 verdiepingen ongebruikt maar met thermostaatkranen die bij 12 graden opengaan dus best wel een flinke klomp steen om warmte in te douwen

Gr Aad
Hier zal het rond de 180 m2 boven en beneden zijn wat warm gaat worden.
Nergens thermostaat kranen in.
Kon niet echt merken dat het langer duurt, wat ik wel verwacht had hoor.

Theo
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door veetee »

Marco Polo schreef:
ma 02 mei 2022, 16:43
Als het er eenmaal inzit hoef je alleen een beetje bij te houden natuurlijk :wink:
Voordeel van steen tegen de piepschuimen campers :mrgreen:
Maar piepschuim isoleert natuurlijk wel beter dan steen... :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Kroppie »

steen is ook wat zwaar voor een camper, maar kan wel goed warmte opslaan
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Pedro48 »

Effe een camper metselen dan maar. :D
Adria Coral Supreme S 690SC
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Vopper »

De aanvoertemp. hangt ook af van de radiator grootte.
In veel nieuwbouw worden kleine radiatoren geplaatst die krap aan de warmtevraag kunnen voldoen.
Daarom moeten er bij een warmtepomp vaak grotere radiatoren geplaatst worden omdat de aanvoertemp. meestal niet hoger komt dan ca. 60 gr.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door AadenAnke »

Heb nu de sinds een paar dagen een nieuw contract zeg maar :lol: dat levert goed geld op :lol: we krijgen 587€ terug het voorstel was nieuwe maand bedrag 66€ en niet betalen tot dat de 587€ op gesoupeerd zijn :bang: echt niet gewoon terug storten :lol: Anke heeft net het maand bedrag veranderd naar 45€ per maand met dit weer lekker 85€cent per kilowatt dan te bedenken dat we de laatste dagen meer dan 20kilowatt terugleveren :lol: :lol: maar veel weg met de camper dit is haast een verdienmodel :lol: alleen de gasprijs van bijna 2€ de m3 is wel heftig. Dus erg kort en koud douche heb ik tegen Anke gezegt :lol: voor de badkamer beneden ga ik een 15/20 liter boiler regelen. Het duurt nu bijna 20 seconden eer ik daar warm water heb.

Gr Aad
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Lambiek »

En dan zeggen geld maakt niet gelukkig
.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door Kroppie »

je zal maar honger hebben en enkel geld
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door hermanusb »

AadenAnke schreef:
zo 01 mei 2022, 20:34
Moet ik toch maar snel wat panelen er bij regelen. Lijkt me heerlijk financieel neutraal of zelfs positief uit te komen :lol: is wel mijn uiteindelijke streven maar nog niet gelukt. Met de oude prijzen was de elektriciteit 0,21€ per kilowatt in en verkoop gas was iets van 0,86€ per m3 ik heb een flinke overproductie van elektriciteit maar gebruik of nog teveel gas of produceer te weinig elektriciteit om kiet te spelen

Gr Aad
Alles begint met kijken waar de energie heen gaat.
Moet je veel stoken kan kijken of er ergens wat isolatie geplaatst kan worden,

Verbruik je veel stroom is het meten welk apparaat dat slurpt.
Bijv onze oude koelkast verbruikte echt 6 keer zoveel als de nieuwe.

Dan verdien je hem snel terug bij de huidige prijzen,
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door jan- »

AadenAnke schreef:
ma 09 mei 2022, 9:27
voor de badkamer beneden ga ik een 15/20 liter boiler regelen. Het duurt nu bijna 20 seconden eer ik daar warm water heb.
Denk je daar mee geld/energie te besparen of doe je het voor het comfort? Want meestal is een boiler alleen maar een extra energie slurper. Kan je met die 20 liter ook douchen of is het voor de wastafel? Vaak kan je de ketel ook anders instellen dat je sneller warm water hebt. Maar je moet dan niet te dikke/lange leidingen hebben.

Bij mij vorige ketel liet ik de boiler in de ketel afkoelen om gas te besparen. Het duurde dan lang voordat ik in de douche of keuken heet water had. Maar als ik dan een paar minuten voordat ik heet water nodig had even de warmwaterkraan opende, had ik wel snel heet water. Mijn nieuwe ketel werkt zonder boilertje en geeft redelijk snel heet water in de spaar stand. Alleen als de verwarming net is aangeslagen krijg ik even lauw water als ik de douche even uit had gezet. Dus nu zet ik de verwarming niet net aan voor het douchen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Vraag over gasverbruik thuis



Bericht door metatoon »

Ik douche gewoon koud.
Sinds die eikel......

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie